کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۲۹۰
تاریخ خبر:

نکته بازی| نوشدارویی در کار نیست آقای بیرو!

نکته بازی| نوشدارویی در کار نیست آقای بیرو!

توجیه بیرانوند ‌برای فسخ ‌با پرسپولیس و دفاع تلویحی مهدی تاج از نتایج تیم ملی و عملکرد فدراسیون

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

نوشدارویی در کار نیست آقای بیرو!

ویدئوی علیرضا بیرانوند در توضیح دلایلش برای فسخ کردن با پرسپولیس هیچ کمکی به او نکرد. او در این ویدئو دقایق نسبتا زیادی صحبت کرد اما نتوانست هواداران را قانع کند. در بخشی از این ویدئو بیرانوند گفت: «من ده، دوازده سال است که برای تیم ملی بازی می‌کنم و به نظرم بی‌احترامی به من که این همه برای تیم ملی زحمت کشیدم، زیاد خوب نیست بابت چیزهایی که نمی‌دانید بخواهید عکس‌العمل نشان بدهید.» به تیترهای تند برخی رسانه‌ها درباره بیرانوند کاری نداریم اما خود او هم تا امروز کم به رسانه‌ها و هواداران خودی و رقیب بی‌احترامی نکرده است.

 

او بعد از هو شدن توسط هواداران خودی به دلیل اعتصاب و نمایش‌های ضعیف، به آنها هیس نشان داد، حداقل دو بار بعد از دربی‌ها، رو به هواداران استقلال یک شادی گل جنجالی انجام داد و این در حالی بود که بعد از شادی اول، از آنها عذرخواهی کرده بود! او در بخش دیگری از این ویدئو پرسیده: «چرا بعد از فسخ قرارداد من هیچ کدام از آقایان در باشگاه با تماس نگرفتند و حتی یک پیامک به من نزدند؟»

 

انگار وظیفه مدیران باشگاه است که بعد از فسخ یک‌طرفه بازیکنان، با آنها تماس بگیرند و نازشان را بکشند و التماس کنند که برگردند! او در بخشی دیگر گفت: «باشگاه پرسپولیس متکی به بیرانوند نیست و من پولکی نیستم.» اما همه می‌دانند که این تعارفی بیش نیست. او حرف دلش را در این باره چند سال پیش زده ‌ و خطاب به هواداران گفته بود: «هواداری که ۱۰ سال منتظر یک قهرمانی بودید که توی خواب هم نمی‌دیدید.» کلا این ویدئو باعث تغییر نظر هواداران نخواهد شد و آنها از بازگشت بیرو استقبال نخواهند کرد.

 

منتقدان، دهان‌شان را ببندند!

هنوز خبری از واکنش سرمربی تیم ملی یا دستیاران او نسبت به حرف‌های جنجالی خداداد عزیزی مشاهده نشده اما مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال دیروز تلویحا در این باره صحبت کوتاهی کرد و گفت: «ما از نظر توان مالی با بقیه رقبای‌مان مثل قطر، امارات، قرقیزستان و ... یکی نیستیم و توان مالی کمتری داریم، اما قدرت بیشتری داریم. ما ایرانیم و بهترین هستیم. اگر وضع مالی این باشد و کارشناسان تلویزیون هم با ما همراهی نکنند، قاعدتا شرایط خیلی سخت‌تر می‌شود.» آقای تاج درست می‌گویند.

 

دوستان بیایید با ایشان همراهی کنیم. دیگر انتقاد نکنید. فقط تعریف و تمجید! مثلا بگویید تیم ملی خیلی خوب بازی می‌کند. مقابل ازبکستان هم بهترین بازی تیم ملی را دیدیم. حالا اگر بازی برده را با مساوی عوض کردیم، خواست خودمان بود. دل‌مان برای ازبک‌ها سوخت. گل خوردن از تیم‌هایی مثل هنگ‌کنگ و فلسطین و ... هم برای این بود که آنها احساس تحقیر نکنند! فردا هم ممکن است از قرقیزستان گل بخوریم چون درست است که قدرت بیشتری داریم اما از این تیم هم توان مالی کمتری داریم!

 

حتی اگر این اتفاق بیفتد، رسانه‌ها و کارشناسان باز هم باید با تیم ملی همراهی کنند. اصلا آنهایی که نمی‌توانند انتقاد نکنند، به تلویزیون نیایند. فقط کسانی بیایند که می‌توانند از تیم ملی تعریف و تمجید کنند! بقیه هم دهان‌شان را ببندند! کسانی که انتقاد می‌کنند با رئیس فدراسیون، امیر قلعه‌نویی و مردم مشکل دارند. اما کسانی که خوبی تیم ملی را می‌خواهند، تخریب نمی‌کنند و با تعریف و تمجید از سرمربی تیم ملی و نتایج و عملکرد فدراسیون، حمایت می‌کنند. پس فدراسیون را حمایت کنید تا بماند و همینطور کار کند!

 

 

کدخبر: ۵۶۲۲۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر