کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۰۶۵
تاریخ خبر:

شاه‌ماهی‌های روی نیمکت تیم‌ها در بازار نقل و انتقالات ‌

شاه‌ماهی‌های روی نیمکت تیم‌ها در بازار نقل و انتقالات ‌

3 مربی جوان و جسور لیگ‌برتری این روزها گل سرسبد بازار نقل و انتقالات ‌هستند

هفت صبح| فصل نقل و انتقالات فقط مربوط به بازیکنان نیست و مربیان هم معمولا حضور پررنگی در این دوره دارند که البته بیشتر آنها دلایل غیر‌فنی دارد‌ اما در فصلی که گذشت 3 مربی جوان خودشان را اثبات کردند و حالا می‌توانند بمب بازار نقل و انتقالات در رده مربیان باشند.

 

محرم نویدکیا 

او در طول فصل اخیر در چند نوبت نسبت به مشکلات مالی تیمش موضع گرفت و بعد از آنکه فصل 03-1402 به پایان رسید، پاسخ مبهمی درباره آینده کاری‌اش در جمع نارنجی‌پوشان داد و مدعی شد که مسائل مالی و ساختار بودجه‌ای باشگاه، در مسیر تصمیم‌گیری او برای ادامه همکاری ‌یا قطع همکاری با مسی‌ها موثر است.

 

در حالی‌که اولتیماتوم نویدکیا به مدیران باشگاه مس برای رفع مشکلات رو به پایان است، البته جلسه‌ای میان محرم نویدکیا و باشگاه رفسنجانی برگزار شده و در این جلسه تاکید بر ادامه همکاری با نویدکیا شد که گفته می‌شود فعلاً این سرمربی جوان پاسخ روشنی به درخواست نارنجی‌پوشان نداده است. از سویی مسئولان باشگاه گل‌گهر سیرجان با توجه به روند نتیجه‌گیری تیم‌شان در فصل اخیر و رقم قرارداد مارینوس اوزونیدیس، نسبت به ادامه همکاری با این سرمربی یونانی مردد هستند و گفته می‌شود ‌ در روزهای اخیر، ارتباطاتی میان مدیران باشگاه سیرجانی و نویدکیا برقرار شده است.

 

نویدکیا که روزهای خوبی را در مس پشت سر گذاشت، فعلاً پاسخی به درخواست گل‌گهری‌ها هم نداده اما گفته می‌شود ‌ او جدی‌ترین گزینه هدایت سرمه‌ای‌پوشان است و دور از ذهن نیست که در صورت توافق نهایی به‌زودی در کسوت سرمربی جدید گل‌گهر انتخاب شود. طبق شنیده‌ها، هم تراکتوری‌ها جویای وضعیت نویدکیا شده‌اند و هم سپاهانی‌ها نیم‌نگاهی به استخدام محرم دارند. البته که پس از پایان فصل 03-1402، نویدکیا بازگشت به سپاهان در مقطع کنونی را دور از انتظار دانسته بود و به نظر می‌رسد در میان 4 تیم مطرح‌شده، سپاهانی‌ها کمترین شانس را برای همکاری با محرم نویدکیا دارند.

 

سعید دقیقی

در فصل گذشته در لیگ یک و نیم‌فصل اول لیگ بیست و سوم، آنقدر خوب کار کرد که کارش حتی به نیم‌فصل دوم هم نرسید و در میانه فصل تصمیم گرفت راهی مس رفسنجان شود. او در یک پست اینستاگرامی عجیب و بلندبالا جدایی‌اش از شمس‌آذر را تایید کرد و با مس رفسنجان به توافق نهایی هم رسید اما بنا به دلایلی نامشخص این توافق به اجرا نرسید و دقیقی در اتفاقی عجیب به قزوین برگشت و هدایت شمس‌آذر را دوباره در دست گرفت.

 

هرچند تعدادی از ستاره‌های تیمش را در نقل و انتقالات نیم‌فصل از دست داده بود و همین باعث شد نتایج تیمش در ادامه افت کند. اما در نهایت نمایش‌های شمس‌آذر با دقیقی و رتبه خوبش در پایان فصل باعث شد تا حتی در مقطعی به پرسپولیس و استقلال هم لینک شود! تا چند روز پیش مسئولان باشگاه شمس‌آذر مدعی بودند که گزینه اول آنها برای فصل بعد هم سعید دقیقی است.

 

اما ورود مدیرعامل این باشگاه به پرونده فساد لیگ‌برتر باعث شد تا همه چیز به هم بریزد و حالا دقیقی می‌تواند در فصل آینده یک گزینه خوب و در دسترس برای تیم‌هایی مثل تراکتور، ملوان، مس رفسنجان و... باشد. هرچند به نظر می‌رسد زنوزی به دنبال یک مربی خارجی اسم و رسم‌دار است اما دقیقی که در تراکتور هم بازی کرده، احتمالا گزینه مناسب‌تری برای این تیم خواهد بود. این همکاری می‌تواند یک معامله دو‌سر برد باشد و سکوی پرتاب دقیقی و تراکتور در فصل آینده.

 

 مجتبی حسینی

مربی خوش‌فکر و جسور فوتبال ایران، فصل خوبی را در تیم جوان شده و بی‌ستاره آلومینیوم اراک سپری کرد. او قبل از شروع فصل، چند بازیکن جوان و گمنام را که در پیکان زیر نظر او بازی می‌کردند با خودش به اراک برد و جالب اینکه همه آنها در آلومینیوم هم درخشیدند و حالا جزو ستاره‌های بازار نقل و انتقالات هم هستند. مهدی لیموچی، عارف حاجی عیدی و امیر نوری بازیکنانی بودند که در تیم حسینی درخشیدند.

 

آلومینیوم با حسینی در عملکردی عالی، توانست روی پله هفتم لیگ برتر بایستد و از تیم‌هایی متمول و پرستاره مثل گل‌گهر، مس رفسنجان و فولاد خوزستان هم بهتر نتیجه بگیرد. این تیم در جام حذفی هم عالی کار کرد و بعد از حذف پرسپولیس تا نیمه‌نهایی این تورنمنت هم پیش رفت اما مغلوب سپاهان پرستاره شد. حالا عملکرد خوب حسینی باعث شده تا یک بار دیگر توجهات به سوی او جلب شود. یکی از بهترین پیشنهادها برای او، حضور در تراکتور است.

 

حسینی قبلا هم در مقطعی هدایت تراکتور را برعهده داشت و نتایج خوبی گرفت و حالا مالک متمول این باشگاه وسوسه شده تا دوباره تیمش را به او بسپارد. هرچند حسینی هنوز با آلومینیوم قرارداد دارد و به این راحتی نمی‌تواند از اراک خارج شود. به جز تراکتور، تیم‌هایی مثل ذوب‌آهن، گل‌گهر و مس رفسنجان هم می‌توانند او را به خدمت بگیرند. البته گفته می‌شود او یکی از گزینه‌های اصلی فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم امید هم هست که اگر انتخاب شود، احتمالا یکی از معدود تصمیمات درست فدراسیون برای تیم امید خواهد بود.

 

کدخبر: ۵۶۲۰۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر