کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۲۸۷
تاریخ خبر:

بازارگردی سَرسَریِ استقلال؛ عملکرد آبی‌ها در فصل نقل و انتقالات

بازارگردی سَرسَریِ استقلال؛ عملکرد آبی‌ها در فصل نقل و انتقالات

فعالیت آبی‌ها در بازار نقل و انتقالات تا امروز، هواداران این تیم را راضی نکرده است

هفت صبح| استقلالی‌ها روز پنجشنبه سرانجام بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی، با ترکیب 5 نفره هیات‌مدیره خود آشنا شدند که البته 3 عضو از دوره قبلی در سمت خود ابقا شده و احمد شهریاری و مصطفی کارخانه به جمع اعضای هیات‌مدیره اضافه شدند. اولین دستور کار هیات‌مدیره آبی‌ها، انتخاب مدیرعامل است که زمزمه‌هایی درباره احتمال ادامه فعالیت فرشید سمیعی در نقش نفر اول باشگاه استقلال به گوش می‌رسد؛ آن‌هم در حالی‌که هنوز رسماً آبی‌ها درباره صدور مجوز فعالیت جواد نکونام موضع‌گیری نداشته‌اند و همین مسئله شرایط کادرفنی آبی‌ها را در وضعیت بلاتکلیفی قرار داده است.

 

مدیران باشگاه استقلال در روزهای اخیر، با وجود آنکه گفته می‌شود هنوز رسماً مجوز نکونام صادر نشده، برای جا نماندن از رقبا در بازار تابستانه، مطابق با لیست درخواست‌های نکونام کار خود را آغاز کرده‌اند و به نظر می‌رسد ‌ با توجه به روند تمدید قرارداد 2 بازیکن و امضای قرارداد با 2 بازیکن جدید و البته جذب 2 بازیکن خارجی خبرساز، دور اول فعالیت آبی‌ها در بازار تابستانه به پایان رسیده است؛ هرچند ‌ به نظر می‌رسد روزهای مهمی در انتظار آبی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه است.

 

3 تیر آبی‌ها به سنگ خورد

جواد نکونام در حالی‌که فصل گذشته به دنبال جذب بازیکنانی مانند محمدحسین اسلامی، روبرتو تورس، حسین گودرزی، علی قلی‌زاده و علیرضا جهانبخش بود، حالا برای فصل جدید در لیست خود تغییراتی را اعمال کرده و گفته می‌شود تنها لژیونر مدنظر او، مهدی قایدی بوده که به دلیل درخواست مالی سنگین مسئولان باشگاه شباب‌الاهلی، انتقال قایدی به استقلال میسر نشده است.

 

این انتقال تقریبا منتفی شده و مدیران استقلال هم از تلاش برای جذب قایدی دست برداشته‌اند. جالب آنکه به جای گودرزی هم نکونام در فهرست خود نام میلاد زکی‌پور را جای داده و خبری از مذاکره با تورس، قلی‌زاده و جهانبخش نیست؛ البته که ستاره اسپانیایی پیش از آنکه فصل 03-1402 رسماً به پایان برسد، از ایران رفت و بعید به نظر می‌رسد ‌ فصل آتی در ایران کارش را دنبال کند.

 

استقلالی‌ها با توجه به پایان قرارداد محمدحسین اسلامی و میلاد زکی‌پور با تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان، طی روزهای گذشته موفق شدند با این 2 بازیکن توافق کنند و معارفه رسمی آنها انجام شد تا 2 خرید استقلال در بازار تابستانه به‌ثبت برسد. البته آمار ضعیف زکی‌پور در مقایسه با ابوالفضل جلالی که قرار است به ملوان برود، باعث بدبینی هواداران شده است. آنها معتقدند زکی‌پور با این آمار جانشین خوبی برای جعفر سلمانی است و استقلال برای پر کردن جای خالی جلالی باید بازیکن بهتری جذب کند.

 

در کنار این 2 بازیکن، نکونام امیدوار به جذب جواد آقایی‌پور و محمد کریمی و البته مهدی قایدی هم بود که آقایی‌پور هایجک شد و به‌زودی با سپاهان قراردادش را نهایی می‌کند، کریمی هم قرارداد را با طلایی‌پوشان اصفهانی تمدید کرد و خبری از توافق با قایدی هم نیست. ضمن آنکه در دور اول فعالیت نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها، قرارداد بازیکنانی مانند ابوالفضل جلالی و آرمین سهرابیان تمدید شد.

 

معمای خارجی‌های خبرساز

ودران کیوسفسکی در کنار آلمدین زیلیکیچ، بازیکنانی هستند که هر چند هنوز خبر انعقاد قراردادشان به صورت رسمی از سوی باشگاه استقلال اعلام نشده اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که توافقات نهایی با این 2 بازیکن بوسنیایی که به ترتیب در پست دروازه‌بان و وینگر توانایی بازی دارند، انجام شده است.

 

جالب آنکه در روزهای اخیر گفته می‌شد که جواد نکونام اطلاعی از جذب این 2 بازیکن نداشته اما در این میان، سکوت سرمربی استقلال حاشیه‌ساز شده و با توجه به رویکرد نکونام در فصل گذشته در انتقاد از جذب بازیکنان بدون اطلاع او، به نظر می‌رسد این فرضیه صحت ندارد و باید دید سرنوشت این 2 بازیکن خارجی از کیفیت بالایی هم برخوردار نیستند، چه خواهد بود.

 

چشمی، سرلیست فهرست دوم نکونام!

آبی‌پوشان پایتخت بعد از توافق با محمدحسین اسلامی و میلاد زکی‌پور برای همکاری، تمدید قرارداد ابوالفضل جلالی و آرمین سهرابیان و البته ناکامی در مسیر جذب جواد آقایی‌پور، محمد کریمی و مهدی قایدی، برای آغاز دور دوم فعالیت خود در بازار تابستانه آماده می‌شوند؛ چراکه گفته می‌شود در فهرست اولیه ارائه شده از سوی نکونام، نام 5 بازیکن ایرانی حضور داشته که 2 بازیکن جذب شدند و با 3 بازیکن توافق لازم انجام نشد! در کنار جذب بازیکنان جدید، بحث تمدید قرارداد روزبه چشمی، آرش رضاوند، زبیر نیک‌نفس، صالح حردانی و جعفر سلمانی از سوی نکونام مطرح شده است.

 

چشمی و حردانی البته جزو اولین بازیکنانی بودند که نکونام خواهان تمدید قرارداد آن‌ها شده بود که توافقات لازم صورت نگرفت و حالا گفته می‌شود قرار است دور جدید مذاکرات با این 2 بازیکن کلیدی آغاز شود. ضمن آنکه در فهرست خرید نکونام هم نام بازیکنانی مانند علی آزادمنش مدافع شمس‌آذر و مهدی تیکدری‌نژاد مدافع گل‌گهر به چشم می‌خورد و فعلاً خبری از حضور ستاره‌های نامدار در فهرست خرید مدنظر سرمربی استقلال نیست و باید دید طی روزهای آتی روند فعالیت استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه چگونه پیش می‌رود.

 

کدخبر: ۵۶۲۲۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر