کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۴۵۲
تاریخ خبر:

نکته بازی| وقتی VAR قهرمان جام حذفی را تعیین کرد

نکته بازی| وقتی VAR قهرمان جام حذفی را تعیین کرد

تاثیر VAR در قهرمانی سپاهان و وضعیت اسفبار ورزشگاه آزادی و آن استوری معروف رضا رشیدپور

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

وقتی VAR قهرمان جام حذفی را تعیین کرد

فینال جام حذفی را دیدید؟ دیدید که در صحنه منجر به اعلام پنالتی به سود سپاهان، سیستم VAR چه تاثیری گذاشت؟ اگر در این بازی از VAR استفاده نمی‌شد، آن پنالتی هم اعلام نمی‌شد و بازی با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان ادامه پیدا می‌کرد و چه بسا در ادامه مس رفسنجان به دلیل دریافت تنها یک گل امید بیشتری برای جبران پیدا می‌کرد و تلاش بیشتری می‌کرد و در نهایت نتیجه بازی و حتی قهرمان جام حذفی هم تغییر می‌کرد!

همه اینها را گفتیم تا یک بار دیگر به این نتیجه برسیم که نبود VAR در لیگ‌برتر چه تاثیر بدی در نتایج بعضی از بازی‌ها و در نهایت سرنوشت قهرمان داشت! فقط به بازی‌های هفته آخر توجه کنید. جایی که استقلال درخواست داده بود دو بازی مهم هفته آخر با استفاده از VAR برگزار شود اما دوستان در فدراسیون این درخواست را قبول نکردند. اگر بازی پرسپولیس و مس رفسنجان VAR داشت، قطعا گل آفساید گولسیانی مردود اعلام می‌شد و اگر در چند دقیقه باقی مانده گلی به ثمر نمی‌رسید، به جای پرسپولیس، این استقلال بود که قهرمان می‌شد!

البته استقلال هم در چند بازی از داوری و نبود VAR سود کرد و ما این مثال را فقط به خاطر اینکه آخرین اشتباه داوری فصل بود و به شدت هم جنجالی شد، ذکر کردیم! این مطلب را هم نوشتیم برای اینکه دوباره تاکید کنیم که از فصل آینده باید در بازی‌های لیگ‌برتر از VAR استفاده شود و دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای از سوی فدراسیون و باشگاه‌ها پذیرفتنی نیست.


آقای رشیدپور! از ورزشگاه آزادی چه خبر؟

چند روز قبل از بازی پرسپولیس و النصر عربستان در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بود که وضعیت عجیب چمن ورزشگاه آزادی سوژه باشگاه‌های رقیب شد. این اتفاق باعث شد تا به رگ غیرت رضا رشیدپور بربخورد و در یک استوری بنویسد: «بیچارگان تازه به دوران رسیده‌ اجاره‌ای بدانند که همین استادیوم کهنه، زمانی رویای آنها بود. البته تا زمانی که تشریف‌تان را بیاورید به بهترین نحو هم بازسازی شده.» از آن روزها نزدیک به 9 ماه می‌گذرد اما وضعیت ورزشگاه آزادی اسفبارتر از قبل است.

البته چمنش ظاهرا مشکلی ندارد اما سکوهایی که قرار بود تعمیر و بازسازی شوند، همچنان مشکل دارند و پس از گذشت حدود دو سال از شروع بازسازی، همچنان قابل استفاده نیستند. نکته اسفبارتر اینکه مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرده ورزشگاه آزادی به هفته‌های ابتدایی لیگ‌برتر نخواهد رسید و بازی‌های خانگی چند هفته اول استقلال و پرسپولیس، در ورزشگاه تختی تهران برگزار خواهد شد.

با این اوصاف، احتمالا در بازی‌های خانگی چند هفته اول این دو تیم خبری از VAR هم نخواهد بود! البته چشم‌مان آب نمی‌خورد که در آزادی یا ورزشگاه‌های دیگر هم استفاده از VAR تا آن زمان امکان‌پذیر شده باشد. خلاصه دوستان نمی‌گذارند یک هفته سورپرایز بمانیم و هر چند روز یک بار جلوه‌ای از مدیریت‌شان را در فوتبال به ما نشان می‌دهند. تازه یادمان نرفته که قبل از VAR، این دوربین‌های چهره‌زن هستند که در اولویت فدراسیون فوتبال قرار دارند و VAR اگر نشد هم نشد! مثل همه این چند سال! ما هم منتظر می‌مانیم آقای رشیدپور غیرتی شوند و به این خبر واکنش نشان بدهند.

 

کدخبر: ۵۶۱۴۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر