کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۲۱۴
تاریخ خبر:

زمین فوتبال یا چاله میدان؟

زمین فوتبال یا چاله میدان؟

درباره حامدی‌فر و رضایی که چمن را با چاله میدان اشتباه گرفتند و سروش رفیعی و اخراجی عجیب و ناشیانه‌اش

هفت صبح| دو یادداشت ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را اینجا می‌خوانید:‌


طبیعی این است که از استقلال اخراج شوی!

 

لحظاتی پس از سوت پایان بازی استقلال و ذوب‌آهن، امید حامدی‌فر هافبک جوان استقلال به سمت مهرداد رضایی هافبک ذوب‌آهن که مصدوم بود و در این بازی حضور نداشت رفت و ناگهان با ضربه‌ای او را به زمین انداخت. ماجرا اما با دخالت بازیکنان دو تیم تمام شد و کار به جای باریک کشیده نشد.

 

حامدی‌فر هم در مصاحبه با خبرنگاران درباره این اتفاق گفت: «فوتبال این اتفاقات را دارد. خودتان شاهد هستید توهین زشتی در بازی رفت انجام داد. این چیزها طبیعی است در فوتبال. تیمی که برده واکنش نشان نمی‌دهد و مطمئنا من چیزی شنیدم که این واکنش را انجام دادم. چیز خاصی نیست. هر چیزی هست در مستطیل سبز است.»

 

جالب اینکه مهرداد رضایی هم در واکنش به این اتفاق گفت: «من صحبت نمی‌کنم، جوابش را به وقتش می‌دهم... خیلی باید حواسش باشد!»

 

البته نمی‌خواهیم قصاص قبل از جنایت کنیم و رضایی را هم محکوم کنیم که به همراه حامدی‌فر، زمین فوتبال را با چاله میدان اشتباه گرفته‌اند‌ اما می‌خواهیم از حامدی‌فر بپرسیم واقعا این چیزها در فوتبال طبیعی است؟ می‌شود چند  نمونه دیگر از این اتفاق طبیعی در فوتبال ایران و جهان را مثال بزنی؟ راستش از نظر ما تنها چیزی که طبیعی است این است که باشگاه استقلال همین امروز قرارداد تو را فسخ کند. تو از ابتدای فصل فقط و فقط برای این تیم دردسر درست کرده‌ای. یامگا را در تمرینات به آن روز انداخته‌ای. با تکل‌های خشن در بازی‌ها بهانه دست رقیبان داده‌ای و امروز هم در شرایطی که تیم چند هافبک محروم دارد، به کمیته انضباطی دعوت شده‌ای. کلا اگر نباشی بهتر نیست؟

 

 

اسم خودتان را گذاشته‌اید باتجربه!

 

یکی دیگر از نکات مهم و عجیب بازی‌های دوشنبه شب، اخراج کاملا ناشیانه سروش رفیعی در بازی پرسپولیس و نساجی بود. بازیکن 34 ساله‌ای که سال‌ها تجربه بین‌المللی دارد و کم‌کم باید خودش را آماده خداحافظی از میادین کند، به راحتی آب خوردن در ابتدای هر دو نیمه کارت زرد گرفت و اخراج شد و تیمش مجبور شد 40 دقیقه در زمین نساجی 10 نفره بازی کند.

 

او کارت زرد اول را در دقیقه 10 و با گذاشتن کف استوکش روی پای بازیکن حریف گرفت و تازه شاکی هم بود که چرا داور به این زودی به او کارت زرد داده است. اتفاقا این خطایی است که رفیعی بارها در این فصل مرتکب شده و خیلی وقت‌ها نادیده گرفته شده است. در نیمه دوم هم او در حالی که می‌توانست به تعقیب بازیکن حریف ادامه بدهد و مهارش را به مدافعان تیم واگذار کند، در میانه‌های زمین روی او خطای بدی کرد و با گرفتن کارت زرد دوم از بازی اخراج شد.

 

خطاها آنقدر ناشیانه بود که حتی در فضای مجازی صحبت از شرط‌بندی هم شد و در نهایت کار به جایی رسید که خود رفیعی در صفحه شخصی‌اش از هواداران پرسپولیس بابت اخراجش عذرخواهی کرد. هفته گذشته هم امید عالیشاه کاپیتان باتجربه پرسپولیس اسیر رندی بازیکنان سپاهان شد و با ضربه زدن به برایان دابو از داور کارت قرمز گرفت و بازی با نساجی را از دست داد. او یک بار هم بدون توپ سیاوش یزدانی را نقش بر زمین کرد و خیلی زودتر از این صحنه باید اخراج می‌شد. می‌بینید که این وضعیت باتجربه‌های ماست و خدا به جوان‌ترها رحم کند.

 

کدخبر: ۵۵۸۲۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر