کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۷۵۳
تاریخ خبر:

ستاره‌هایی که بر‌سر خواستن آنها دعواست

ستاره‌هایی که بر‌سر خواستن آنها دعواست

چند بازیکن جوان در لیگ بیست‌وسوم خوش درخشیدند و حالا در بازار نقل‌وانتقالاتی تیم‌های زیادی برای جذب‌شان دست ‌به‌کار خواهند شد

هفت صبح| بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران با قهرمانی پرسپولیس و سقوط تیم‌های پیکان و صنعت‌نفت به اتمام رسید و حالا باید منتظر آغاز یک فصل نقل‌وانتقالاتی داغ در تابستان پیش‌رو باشیم. بازیکنانی که در فصل اخیر خوش درخشیدند، بدون‌ شک مورد توجه تیم‌های مختلفی قرار می‌گیرند و نام‌شان بیش از پیش بر‌سر زبان‌ها خواهد افتاد.

 

در این گزارش با چند ستاره نوظهور بازار نقل‌وانتقالات فوتبال ایران آشنا خواهیم شد.

 

جواد آقایی‌پور (استقلال خوزستان)

 

یکی از دلایل اصلی بقای استقلال خوزستان در لیگ‌برتر، جواد آقایی‌پور بود. بازیکن 24 ساله و رشتی آبی‌های شهر اهواز که با 9 گل و 3 پاس گل، عملکرد غافلگیرکننده‌ای در اولین فصل حضورش در بالاترین سطح فوتبال ایران داشت و نگاه‌های زیادی را متوجه خود کرد. این بازیکن چندپسته و کم‌حاشیه که در اردوی تیم ملی هم به‌سر می‌برد، در نقل‌وانتقالات زمستانی مورد توجه استقلال تهران بود اما حالا چند باشگاه بزرگ فوتبال ایران علاقه‌مند به جذبش هستند.

 

بازیکن سابق تیم‌های سپیدرود و شهرداری آستارا با استقلال خوزستان قرارداد دارد و با توجه به بند فسخی که در قرارداد او گنجانده شده، کار سختی برای جدایی ندارد که احتمالا از جمع آبی‌پوشان اهوازی جدا می‌شود که باید دید مقصد بعدی او کدام تیم خواهد بود.

 

مهدی لیموچی (آلومینیوم اراک)

 

دیگر بازیکن 24 ساله‌ای که در لیگ 23 نمایش قابل ستایشی داشت، مهدی لیموچی بود. وینگر کازرونی آلومینیوم اراک که عصای دست مجتبی حسینی بود و با 5 گل و 5 پاس گل، نقشی غیر‌قابل انکار در موفقیت‌های این فصل ایرالکو ایفا کرد.

 

شماره 7 خوش‌تکنیک سفیدپوشان در قراردادش بند فسخی دارد که این امکان را برایش فراهم خواهد کرد تا در پنجره تابستانی اراک را ترک کند و به تیم دیگری ملحق شود.

 

بازیکن سابق تیم‌های قشقایی، فولاد و پیکان مورد نظر چند تیم بزرگ لیگ است و باید دید مقصدش کدام تیم خواهد بود.

 

محمدحسین اسلامی (ذوب‌آهن اصفهان)

 

بازیکن 23 ساله و بی‌حاشیه ذوب‌آهن را هم باید در این لیست جای داد. بازیکنی که در یک سال اخیر نامش پیرامون یکی دو تیم بزرگ فوتبال ایران مطرح شده است. محمدحسین اسلامی فصل نسبتا خوبی را در لباس ذوب‌آهن پشت سر گذاشت و عملکرد استانداردش کمک کرد تا گاندوها در رتبه پنجم جدول رده‌بندی جای بگیرند و پایان خوشی در این فصل داشته باشند.

 

این بازیکن اصفهانی محصول باشگاه سفیدوسبزپوش اصفهانی به‌حساب می‌آید و در لیگ 23، 3 گل زد و 3 پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرد. گفتنی است محمدحسین بیشتر در پست هافبک تهاجمی به بازی گرفته می‌شود.

 

پوریا سرآبادانی (شمس‌آذر قزوین)

 

کاپیتان شمس‌آذر در فصلی که گذشت نمایش باشکوهی داشت و یکی از مهره‌های تاثیرگذار سعید دقیقی هم در نیم‌فصل اول و هم در نیم‌فصل دوم بود.

 

پوریا سرآبادانی با شم گلزنی فراوانش و جای‌گیری‌های مناسبی که داشت، 8 گل در لیگ بیست‌وسوم به‌ثمر رساند و باتوجه به جدایی زودهنگام رحمان جعفری، بهترین گلزن یشمی‌پوشان در اولین سال حضور در لیگ برتر بود.

 

بدون تردید پوریا و بازیکنانی چون حسین گودرزی، امیرمحمد نسایی و علی آزادمنش جزو نفراتی هستند که در پنجره نقل‌وانتقالاتی مشتریانی جدی خواهند داشت. بازیکن سابق اترک بجنورد، هنوز یک سال با شمس‌آذر قرارداد دارد و باید دید به همکاری‌اش با نماینده قزوین ادامه می‌دهد یا پس از حدود 3 سال، از این تیم جدا خواهد شد.

 

سعید سحرخیزان (گل‌گهر سیرجان)

 

8 گل زد و 3 پاس گل ارسال کرد تا یکی از موثرترین بازیکنان لیگ برتر در فصلی که گذشت، باشد. صحبت از سعید سحرخیزان است. بازیکن 20 ساله خط حمله تیم گل‌گهر سیرجان که در اولین فصل حضورش در این تیم، خوش درخشید و در خط حمله حسابی به کمک مارینوس اوزونیدیس آمد.

 

مهاجم اردبیلی و پیشین هوادار، همانند تابستان قبل، هواخواهان زیادی دارد و تیم‌های زیادی به دنبال استخدامش خواهند بود اما ماجرا از این قرار است که از قرارداد این بازیکن با باشگاه سیرجانی 2 سال مانده و او برای جدایی باید رضایت سرمه‌ای‌پوشان را بگیرد. مگر این‌که در قراردادش بند و تبصره خاصی وجود داشته باشد که جدایی را برایش ممکن کند.

 

محمدمهدی محبی(مس رفسنجان)

 

با حضور محرم نویدکیا، مس رفسنجان اوج گرفت و عملکرد بهتری نسبت به نیم‌فصل اول داشت. چند بازیکن احیا شدند و بهترین عملکرد را بر جای گذاشتند. یکی از این نفرات محمدمهدی محبی بود. وینگر بلندبالا و 24 ساله نارنجی‌پوشان که در سمت چپ خط حمله خوش درخشید و آمار 3 گل و 5 پاس گل را به‌ثبت رساند.

 

او در کنار بازیکنان باتجربه‌ای چون فرشید باقری، جلال‌الدین علی‌محمدی، سجاد شهباززاده و سعید واسعی جزو عناصر اصلی مس در نیم‌فصل دوم بود و نشان داد می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. این بازیکن سابقه بازی در تیم‌های نفت مسجدسلیمان و پیکان را در کارنامه خود دارد. به جز این نفرات، بازیکنان دیگری هم هستند که در لیگ بیست‌وسوم عملکرد قابل توجه و مثبتی داشتند و در فصل نقل‌وانتقالات پیش رو با پیشنهادات جالبی روبرو خواهند شد. بازیکنانی که می‌توان از آن‌ها به عنوان ستاره‌های خاموش ‌یا نوظهور بازار نقل‌وانتقالاتی یاد کرد.

کدخبر: ۵۶۰۷۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر