کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۵۰۹
تاریخ خبر:

گلزن‌تر از مهاجمان پرمدعا

گلزن‌تر از مهاجمان پرمدعا

چند مدافع در لیگ بیست و سوم حضور داشتند که آمار گلزنی بالایی را ثبت کردند

هفت صبح| در لیگی که فقط یک مهاجمش آمار گلزنی نسبتا استانداردی داشت، چند مدافع فراتر از تصور ظاهر شدند و از خیلی از مهاجمان گران‌قیمت و پرمدعا بیشتر گل زدند.

 

 

رامین رضائیان:

 

8 گل و 6 پاس گل در لیگ‌برتر، 5 گل و دو پاس گل در لیگ قهرمانان آسیا، یک گل و 3 پاس گل در جام حذفی که هنوز ادامه دارد و ممکن است این آمار بهتر هم بشود. در مجموع 14 گل و 11 پاس گل در 37 بازی! درست است که رامین رضائیان از نظر هجومی و شرکت در حملات عالی است اما باز هم ثبت چنین آماری از سوی یک مدافع کناری حیرت‌انگیز است.

 

برای اینکه بدانید او در این فصل چه عملکرد فوق‌العاده‌ای در لیگ برتر داشته، یک بار دیگر جدول گلزنان را مرور کنید. فقط 6 بازیکن هستند که آمار گلزنی بهتری از رامین داشته‌اند و هر 6 نفر مهاجم هستند! رضائیان در این فصل، در یک مقطع 9 هفته‌ای بین هفته‌های نوزدهم تا بیست و هفتم، از نظر آماری افت کرد و هیچ گل و پاس گلی از او ثبت نشد. در واقع اگر این مقطع را در نظر نگیریم، او در 21 بازی دیگر موفق به تاثیرگذاری روی 14 گل تیمش شده است! بهترین نمایش او هم بی‌شک تقابل هفته آخر مقابل شمس‌آذر قزوین بود که در آن 3 گل زیبا زد و یک پاس گل داد. البته پاداش این درخشش کم‌نظیر که با نمره 10 از 10 سایت‌های آماری و آنالیز همراه بود، دعوت نشدن به تیم ملی در اردوی آخر بود!

 

رضائیان در حالی موفق به ثبت این آمار شد که 34 ساله است و این سن برای یک مدافع کناری، سن بالایی است اما باورکردنی نیست که این بهترین عملکرد رامین در دوران فوتبالش بوده است.

 

محمدحسین کنعانی‌زادگان:

 

با وجود تمام انتقاداتی که نسبت به رفتار او در داخل و بیرون از زمین داریم و البته اشتباهات نسبتا زیادی که از او در بعضی مواقع در بازی‌ها سر می‌زند، قابل انکار نیست که او نسبت به یک مدافع میانی، آمار گلزنی و پاس گل بالایی دارد.

 

کنعانی‌زادگان در نیم‌فصل اول فقط یک گل به استقلال خوزستان زد و یک پاس گل مقابل تراکتور به سعید صادقی داد. اما در نیم‌فصل دوم به شکل عجیبی از نظر آماری پیشرفت کرد. مقابل فولاد خوزستان یک گل، در برابر پیکان دو گل، به صنعت نفت یک گل و در نهایت مقابل استقلال خوزستان در بازی برگشت یک گل زد تا تعداد گل‌هایش در این فصل به عدد 6 برسد و همین باعث شود تا او گلزن‌ترین مدافع میانی این فصل باشد.

 

کنعانی‌زادگان در بازی دراماتیک برگشت مقابل استقلال خوزستان روی دو گل دیگر هم نقش داشت و به این ترتیب او مهم‌ترین و موثرترین بازیکن تیمش در آن کامبک به یادماندنی و تاریخی بود. البته بیشتر گل‌های او در این فصل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیدند اما او در جریان بازی هم گل‌های خوبی زد و خب اعتماد به نفسش در پنالتی‌ها هم تحسین‌برانگیز است. کنعانی‌زادگان در این مدت، برای تیم ملی هم 4 گل زد. او دو بار مقابل ترکمنستان در رقابت‌های انتخابی جام جهانی و دو بار هم مقابل قطر در تورنمنت 4جانبه اردن گلزنی کرد. 10 گل و 3 پاس گل برای پرسپولیس و تیم ملی باعث شد تا او بهترین فصل دوران فوتبالش را پشت سر بگذارد.

 

گئورگی گولسیانی:

 

همین که یک مدافع فقط با دو فصل بازی در پرسپولیس توانسته بهترین گلزن خارجی تاریخ این باشگاه باشد، خودش گویای عملکرد فوق‌العاده گولسیانی است. مدافع گرجستانی که پاداش عملکرد خوبش در پرسپولیس را با حضور در فهرست نهایی تیم ملی گرجستان در یورو 2024 گرفت، این فصل 6 بار موفق به باز کردن دروازه حریفان شد.

 

البته اولین گل این فصل او به ذوب‌آهن و آخرین گلش به مس رفسنجان که باعث قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و سوم شد، هر دو آفساید بودند اما به هر حال این آمار برای او ثبت شده است و او سومین مدافع موفق لیگ بیست و سوم از نظر گلزنی است. البته گولسیانی در 5 بازی این فصل فقط در 5 دقیقه آخر به میدان رفت و 4 بازی را هم به دلیل مصدومیت یا تشخیص کادر فنی از دست داد و شاید اگر این غیبت‌ها نبود، آمار گلزنی او از این هم بالاتر می‌رفت.

 

گولسیانی هم مثل کنعانی‌زادگان پنالتی‌زن متبحری است، هرچند پنالتی حساس بازی برگشت مقابل الدحیل را از دست داد اما پنالتی‌های حساس دیگری را تبدیل به گل کرد. نکته مهم درباره گل‌های او، اهمیت و تاثیرگذاری این گل‌هاست که باعث شده به شدت در میان هواداران پرسپولیس محبوب شود. گولسیانی فصل گذشته هر دو گل تیمش را در دربی رفت زد و باعث شد پرسپولیس از باخت مقابل استقلال فرار کند. او در این فصل به ذوب‌آهن هم در دقایق پایانی گل زد و تیمش را از شکست نجات داد و در نهایت گل قهرمانی تیمش را مقابل مس رفسنجان زد.

 

کدخبر: ۵۶۰۵۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر