کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۰۷۴
تاریخ خبر:

وارثان ناخلف پنجعلی‌ها و حبیبی‌ها

وارثان ناخلف پنجعلی‌ها و حبیبی‌ها

شاید باکیفیت باشند اما قطعا بداخلاق، پرمدعا، پراشتباه و ظاهرا اصلاح‌ناپذیر هم هستند

روزنامه هفت صبح| مدت‌هاست مدافعان میانی فوتبال ایران با حاشیه و جنجال عجین شده‌اند. امروز جنجال‌ها و اشتباهاتِ مهم‌ترین و پرمدعاترین مدافعان میانی این نسل را بررسی می‌کنیم، بدونِ اینکه بدانیم چطور از امثال حسن حبیبی و محمد پنجعلی و سیدجلال حسینی و پژمان منتظری و ... به اینجا رسیدیم!

 

محمدحسین کنعانی‌زادگان: او که در تیم‌های پایه پرسپولیس بازی کرده بود، برای گذراندن خدمت سربازی به ملوان رفت اما بعد از پایان سربازی در حالی که به نظر می‌رسید به پرسپولیس بازخواهد گشت، ناگهان سر از استقلال درآورد و در مصاحبه‌ای عدد 4 را نشان داد و گفت: «من از بچگی استقلالی بودم و استقلالی خواهم ماند.»

 

او بعد از جدا شدن از این تیم گفت: «من اصلا با استقلال کاری ندارم و دوست ندارم اسم این تیم را جلوی بنده بیاورید. برای تماشاگران پرسپولیس احترام قائلم.» او در بازی نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا(2019)مقابل ژاپن روی بازیکن حریف تکل کرد اما به جای تعقیب توپ و بازیکن، برای اعتراض به سمت داور رفت و همین باعث شد گل اول را از این تیم بخوریم.

 

مدتی پیش چند فایل صوتی و تصویری با مضمون گفت‌وگوهای غیراخلاقی از او منتشر شد که محرومیت دو جلسه‌ای از حضور در بازی‌های تیم ملی را برای او به دنبال داشت. چند ماه پیش در بازی مقابل ازبکستان اخراج شد اما مثل بچه‌ها با داور لج کرده بود و از زمین بیرون نمی‌رفت!

 

چند هفته پیش در بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان بر‌سر زدن ضربه ایستگاهی با سروش رفیعی جر و بحث کرد و هر دو تعویض شدند. از ماجرای مصاحبه درباره خودروی صدمیلیاردی هم اگر بگذریم، آخرین جنجالش درگیری و ضرب و شتم هواداران آلومینیوم اراک بود.

 

شجاع خلیل‌زاده: قبل از جام‌جهانی 2014، او و چند بازیکن سپاهان مثل امید ابراهیمی، به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا اردوی تیم ملی را از دست دادند و در نهایت از لیست جام‌جهانی خط خوردند. ابراهیمی موضع خاصی نگرفت و بعدها تبدیل به بازیکن فیکس تیم ملی شد اما شجاع علیه کی‌روش مصاحبه کرد و تا سال‌ها در لیست سیاه او بود.

 

پس از پایان لیگ نوزدهم و در حالی که مدعی شده بود حاضر است با پرسپولیس قرارداد 6 ساله ببندد، ناگهان راهی قطر شد و به الریان پیوست و تصاویر بوسه‌های او بر لوگوی این تیم خشم هواداران پرسپولیس را به دنبال داشت. خشمی که هنوز هم فروکش نکرده و مانع بازگشت او به این تیم شده است.

 

شجاع چند هفته پیش در ماجرای جنجالی حواله واردات خودروی فوتبالیست‌ها موضع عجیبی گرفت و گفت: «بهتر است هر کس حد خودش را بداند. امیدوارم برای رشته‌های دیگر مثل کشتی، والیبال و سایر رشته‌ها پاداش‌هایی در نظر بگیرند. ولی کشتی‌گیر نباید راجع به یک فوتبالیست اینگونه صحبت کند!»

 

در هفته دوم لیگ‌برتر هم کم مانده بود با وحید امیری درگیر شود که با خویشتنداری امیری ماجرا به خیر گذشت. او در بازی نیمه‌نهایی جام ملت‌ها مقابل قطر هم از بازی اخراج شد و چهارشنبه شب در پاسخ به سوالاتی درباره ضعف خط دفاع تیم ملی، با خبرنگاران درگیری لفظی پیدا کرد. 

 

محمد دانشگر: او در استقلال چند بار با مربیان به مشکل خورد. مهم‌ترین این مشکلات با فرهاد مجیدی بود که باعث شد چند جلسه از حضور در تمرینات منع شود. یک بار در فصل نقل و انتقالات قراردادش را با استقلال فسخ کرد اما چند ساعت بعد مجبور شد قرارداد جدیدی را با این تیم امضا کند.

 

یک بار هم در آستانه بازی با الهلال از همراهی تیم به بهانه داشتن پیشنهاد خارجی خودداری کرد. در سپاهان هم همواره در کانون حواشی و جنجال‌ها بود. چند بار یک شادی گل زشت و غیراخلاقی را تکرار کرد، حتی در بازی دوستانه مقابل زنیت که هواداران بانو هم در ورزشگاه نقش جهان حضور داشتند، ‌ این حرکاتش با واکنش تند کمیته انضباطی روبه‌رو شد.

 

یک بار هم در پایان بازی مقابل آلومینیوم اراک، با دست حرکت زشتی را رو به هواداران این تیم انجام داد که باعث شد دو جلسه محروم شود. یک بار در بازی رفت این فصل مقابل تراکتور با هادی صفای عراقی درگیری شدیدی پیدا کرد.

 

هفته گذشته تیمش را با یک تکل ناشیانه مقابل الهلال عربستان 10 نفره و بازنده کرد و دو روز پیش هم پس از تکرار همین اتفاق از سوی سیاوش یزدانی از او به عنوان بهترین نام برد و به سایر نمایندگان ایران در آسیا طعنه زد که حتی از گروه‌شان هم صعود نکرده‌اند و دارند از سپاهان انتقاد می‌کنند. 

 

سیاوش یزدانی: زمانی که در سپاهان بود، بعد از اتفاقات بازی تیمش مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مصاحبه عجیبی کرد و گفت: «هواداران ما را با سنگ زدند. از طرفداران پرسپولیس می‌خواهم به اصفهان نیایند، چون در این صورت امنیت‌شان با خداست و به آنها تذکر می‌دهم که نیایند، چون خون به پا می‌شود.»

 

یک بار هم ویدئویی از فحاشی او به شجاع خلیل‌زاده در بازی مقابل پرسپولیس منتشر شد. او وقتی در استقلال بود، با محمود فکری به مشکل خورد و بعدها اعتراف عجیبی کرد و گفت: «خوشحالم برایش بازی نکردم و به خودم افتخار می‌کنم و هیچ وقت قبول نمی‌کنم شاگرد ایشان هستم.» این اعتراف به نوعی ادعای فکری درباره کم‌کاری چند بازیکن در بازی مقابل سپاهان را تایید کرد.

 

بعد از سربازی عجیبش در ملوان، به استقلال برگشت و با ساپینتو هم آبش در یک جوی نرفت. نیمکت‌نشین بود و در واکنش به جشن تولد ساپینتو در تمرین استقلال، به او لقب «تولد ندیده» داد! هرچند بعد مجبور به عذرخواهی شد.

 

یک بار هم در کنکور دکترای سال 99 تصویری از حضورش در این آزمون را منتشر کرد که منجر به محرومیت خودش شد. او در بین دو نیمه دربی 91 و ‌ هنگام رفتن به رختکن استقلال به همراه عارف غلامی با ماموران درگیری پیدا کرد و مدعی شد که ماموران او را زده‌اند و با همسترینگ پاره، 20 پله او را به پایین پرتاب کرده‌اند. 

 

کدخبر: ۵۵۴۰۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر