کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۰۳۶
تاریخ خبر:

بازگشت به موقع

بازگشت به موقع

‌ پرسپولیس با یک پیروزی نسبتا آسان مقابل تراکتور، از شرایط بد هفته‌های اخیرش خارج شد

روزنامه هفت صبح| پرسپولیس در شرایطی به مصاف میهمانش تراکتور رفت که پنجره نقل و انتقالاتی این تیم تنها چند ساعت پیش از شروع بازی باز شده بود و اوسمار ترجیح داده بود‌ تیمش را بدون قرار دادن بازیکنان جدید در ترکیب اصلی، مقابل تراکتور قرار بدهد.


محمدحسین کنعانی‌زادگان هم از محرومیت قطعی نجات یافت و سرمربی پرسپولیس توانست از او در ترکیب تیمش استفاده کند. بر همین اساس پرسپولیس با ترکیب علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، مسعود ریگی، مهدی ترابی، سروش رفیعی، سعید صادقی، امید عالیشاه و شهاب زاهدی به میدان آمد.

 

در سمت مقابل، پاکو خمز با دستی بازتر و تیمی کم‌حاشیه‌تر و منسجم شاگردانش را به مصاف پرسپولیس فرستاد. حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، سیامک نعمتی، سعید کریم‌آذر، صفا هادی، سید‌مهدی حسینی، ریکاردو آلوز، گوستاوو واگنین، امیرحسین حسین‌زاده و رحمان جعفری 11 مردی بودند که مقابل پرسپولیس در ترکیب اصلی تراکتور قرار گرفتند.


 تراکتور بی‌خطر 
نیمه اول بازی به شکلی غیرمنتظره کم‌حادثه بود.در حالی که به نظر می‌رسید تراکتور بهتر بازی کند، این پرسپولیس بود که با کنترل بازی توانست چند موقعیت نصفه و نیمه به دست بیاورد. اما مهم‌ترین فرصت‌های گلزنی این تیم روی دو اشتباه مرگبار بازیکنان تراکتور به دست آمد.

 

ابتدا صفا هادی در میانه میدان توپ را از دست داد و مهدی ترابی با یک پاس تو‌در توپ را به سعید صادقی رساند اما تعلل او باعث شد تا عارف آقاسی از راه برسد و توپ را به بیرون بزند. یک دقیقه بعد، پاس رو به عقب سعید کریم‌آذر ضرب کمی داشت و شهاب زاهدی را با پورحمیدی تک به تک کرد

 

اما ضربه بی‌دقت او از کنار دروازه به بیرون رفت. یک بار هم حرکت انفرادی ترابی خطرساز شد که این فرصت با برخورد توپ به بیرون تور دروازه تراکتور، از دست رفت. در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.


شوک دوگله 
نیمه دوم را اوسمار با یک تعویض در خط حمله تیمش آغاز کرد و عیسی آل‌کثیر جایگزین شهاب زاهدی شد. روند بازی هم همچنان مثل نیمه اول بود و تراکتور به شکلی عجیب بی‌زهر و آرام نشان می‌داد و در نهایت این پرسپولیس بود که به گل رسید. در دقیقه 57 پرسپولیس با حرکت از سمت راست با دانیال اسماعیلی‌فر از اشتباه مدافعان حریف نهایت استفاده را کرد.

 

صفا هادی و عارف آقاسی در دفع اشتباه کردند و عیسی آل‌کثیر با شوتی محکم دروازه پورحمیدی را فرو ریخت‌. دو دقیقه بعد و در شرایطی که تراکتور هنوز از شوک گل عیسی بیرون نیامده بود، با پرس ترابی از وسط زمین توپ را از دست داد و امید عالیشاه با حرکت و پاس خوبش مهدی ترابی را راه انداخت و این بازیکن در محوطه با شوت خوبش دروازه تراکتور را باز کرد.

 

بعد از این دو گل پاکو خمز 3 تعویض همزمان انجام داد و میلوش دلتیچ، مهدی هاشم‌نژاد و مهدی عبدی را به زمین فرستاد. حسین‌زاده کم‌اثر، صفا هادی پراشتباه و کریم‌آذر جوان هم از زمین خارج شدند. با این تغییرات تراکتور کمی هجومی‌تر شد و توانست چند بار تا نزدیکی دروازه پرسپولیس پیشروی کند. اما حملات این تیم خطرناک نبودند. در عوض پرسپولیس یکی دو ضدحمله خطرناک داشت.

 

هر چه به دقایق پایانی بازی نزدیک شدیم، تراکتور خطرناک‌تر شد و در دو صحنه متوالی تا آستانه باز کردن دروازه پرسپولیس پیش رفت اما تعلل مهاجمان این تیم و واکنش خوب بیرانوند باعث شد تا فرصت‌های این تیم از دست برود. در نهایت با ارائه یک نمایش ضعیف و دور از انتظار از سوی تراکتور، پرسپولیس به یک پیروزی با ارزش و روحیه‌بخش رسید.

 

چهره ویژه
پس از یک نیم‌فصل نیمکت‌نشینی و انجام دادن فقط یکی دو بازی برای سپاهان و زد دو گل در برابر صنعت‌نفت، عیسی آل‌کثیر به پرسپولیس برگشت و در برابر تراکتور به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت و خیلی زود اولین گلش را برای این تیم زد. او که در فصل گذشته فقط یک بار برای پرسپولیس گل زده بود، این بار فقط 12 دقیقه زمان لازم داشت تا پایش به گلزنی باز شود. او حالا بیشتر حسرت می‌خورد که چرا ابتدای فصل پرسپولیس را ترک کرد و فرصت فیکس بودن و زدن گل‌های بیشتر برای این تیم را از دست داد.


بیرانوند برنده جنگ کلین‌شیت‌ها 
تا پیش از بازی دیشب، حسین پورحمیدی با 10 کلین‌شیت در میان دروازه‌بان‌های لیگ برتری صدرنشین بود. بیرانوند هم پس از حسینی که 9 کلین‌شیت ثبت کرده بود، با یک کلین‌شیت کمتر در رده سوم قرار داشت. اما دو گلی که دیشب پورحمیدی خورد و بسته ماندن دروازه پرسپولیس باعث شد اختلاف دو دروازه‌بان به حداقل برسد و رقابت برای تصاحب دستکش طلایی این فصل لیگ‌برتر پرفشارتر شود.

 

کدخبر: ۵۵۴۰۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر