کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۹۰۳
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| مصاحبه ‌کلینزمن، سال ۲۰۴۲!

نکته‌بازی| مصاحبه ‌کلینزمن، سال 2042!

حرف‌های یورگن کلینزمن! در‌باره قلعه‌نویی و جام ملت‌های آسیا در ‌قطر

روزنامه هفت صبح| یورگن کلینزمن که حدود 18 سال پیش سرمربی تیم ملی کره‌جنوبی بود و با این تیم در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیای 2024 قطر حذف شد، پس از سال‌ها درباره اتفاقات آن تورنمنت حرف زده است. او در مصاحبه با نشریه ورلد اسپرت صحبت‌هایش را اینگونه شروع کرده:

 

«اولا که عزت و ذلت دست خداست. تا او نخواهد برگی از  درخت نمی‌افتد. من قربانی اختلافات در فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی و مسائل سیاسی شدم. تیم من مدعیانی مثل استرالیا و عربستان را حذف کرد و تا نیمه‌نهایی رسید اما به خاطر خستگی بازیکنان و فشردگی مسابقات به اردن باختیم و حذف شدیم.

 

متاسفانه مسئولان جوری رفتار کردند که انگار در دوره‌های قبل کره قهرمان آسیا می‌شد. آنها در دوره قبل با پائولو بنتو که هموطن کارلوس کی‌روش بود، حتی به نیمه‌نهایی هم نرسیدند اما او را برای جام‌جهانی بعدی حفظ کردند. ولی وقتی نوبت به من رسید، به خاطر رسیدن به نیمه‌نهایی مرا کنار گذاشتند.

 

کلا فدراسیون فوتبال کره با مربیان آلمانی مشکل دارد. من بدشانس هم بودم. سون هیونگ مین برای تاتنهام در هر بازی گل می‌زند و پاس گل می‌دهد اما در زمان من به زور یکی دو گل ‌ برای تیم ملی جام ملت‌ها زد! این هم از شانس بد ماست!

 

من تازه می‌فهمم سرمربی آن سال ایران چه می‌گفت. با او هم در ایران همین رفتار را کرده بودند. من واقعا با امیر قلعه‌نویی همدردی می‌کنم و امیدوارم در مربیگری به حقش برسد و در بهترین تیم‌های جهان کار کند. او لیاقتش بیشتر از اینهاست اما در ایران قدرش را ندانستند.»

 

میلیاردرها! درست حرف زدن و نوشتن را یاد بگیرید 
بخش بزرگی از بهترین و گران‌قیمت‌ترین فوتبالیست‌های ایران با توجه به علاقه‌‎شان به پست و استوری گذاشتن و اظهارنظر درباره همه چیز، واقعا نیاز دارند که درست حرف زدن و درست نوشتن را تمرین کنند.

 

البته منظورمان این نیست که بنشینند و دوباره از اول درس بخوانند اما یا باید کمی به خودشان زحمت بدهند که حداقل در دو جمله استوری این همه غلط املایی و دستوری نداشته باشند یا باید برای این کار از کسانی که سواد این کار را دارند، کمک بگیرند.

 

از این مهم‌تر، باید حرف زدن در مصاحبه‌های‌شان را هم یاد بگیرند که بعدا مجبور به دادن توضیحات و توجیهات عجیب و باورنکردنی نشوند و خودشان را در دردسر نیندازند. مثلا محمدحسین کنعانی‌زادگان چند روز پیش در یک استوری برای بازگشت به لیگ‌برتر نوشت: «شاید حریفان تا دندان مصلح هستند»

 

و خب هر دانش‌آموزی که دوره ابتدایی را گذرانده باشد، می‌داند که در این جمله کلمه مسلّح درست است نه مصلح! ‌ قبل‌تر هم علیرضا منصوریان در یک برنامه تلویزیونی قصد داشت یک «فلش‌بک» به گذشته بزند اما از اصطلاح «بک‌گراند» استفاده کرد که حسابی در فضای مجازی سوژه شد. در دو سه روز اخیر هم امید حامدی‌فر هافبک جوان استقلال مدعی شده بود که در 6 ماه اخیر حتی پول ناهار هم نداشته است.

 

اما وقتی در فضای مجازی تصاویر نشستنش در بنز و نذر کمک مالی به 11 جوان به خاطر مصدوم کردن یامگا بازنشر شد، مدعی شد که از حرف‌هایش سوءبرداشت شده و منظورش تغذیه حرفه‌ای یک ورزشکار بود! دوستان! درست نوشتن و درست حرف زدن را یاد بگیرید لطفا!

 

کدخبر: ۵۵۳۹۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر