کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۸۱۹
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای فیلم تخیلی «ایف»

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای فیلم تخیلی «ایف»

درباره دختر 12‌ساله‌ای که به آپارتمان مادربزرگش مارگارت در شهر نیویورک نقل مکان می‌کند

هفت صبح| ‌درباره فیلم : معمولا کتاب‌ها و فیلم‌های برخاسته از دنیای تخیل، جذابیت ویژه‌ای دارند. فیلم «ایف» (IF) یک کمدی خانوادگی و فانتزی است به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی جان کرازینسکی که البته خودش، هم یک نقش مکمل را در فیلم بازی کرده ‌ و هم صداپیشه یکی از شخصیت‌های انیمیشن فیلم است.

 

کرازینسکی بازیگر و کارگردانی آمریکایی است که بیشتر به خاطر کارگردانی، مشارکت در نگارش فیلمنامه و بازی در فیلم ترسناک «مکانی آرام» محصول ۲۰۱۸ و نویسندگی و کارگردانی دنباله آن شناخته می‌شود؛ فیلم‌هایی که همسرش امیلی بلانت نقش اصلی‌شان را بازی کرده است. «ایف» که نقدهای مثبت و منفی مختلفی بر آن نوشته شده ‌ و ترکیب بازیگران صداپیشه‌اش پرستاره‌تر از تقریبا هر فیلمی است، با بودجه ۱۱۰ میلیون دلاری‌اش، در گیشه‌های سراسر جهان نزدیک به ۱۸۵ میلیون دلار فروخته است.

 

درباره داستان

داستان فیلم درباره دختر 12‌ساله‌ای است که به آپارتمان مادربزرگش مارگارت در شهر نیویورک نقل مکان می‌کند تا پدرش عمل جراحی قلبش را در همان بیمارستانی انجام بدهد که مادرش چند سال پیش به دلیل ابتلا به سرطان در آنجا مرده بود. او شبی از خانه بیرون می‌رود و موجودی ناشناخته را می‌بیند که ظاهرا در طبقه بالای ساختمان‌شان ساکن است.

 

او روز بعد دوباره این موجود را همراه مردی به نام کَل می‌بیند و این بار آن‌ها را دنبال می‌کند. او که یک موجود بزرگ خزدار بنفش به نام بلو را هم می‌بیند وقتی با موجود پروانه‌مانند قبلی به نام بلاسم روبه‌رو می‌شود از هوش می‌رود. او در آپارتمان کَل به هوش می‌آید و متوجه می‌شود که مرد با ایف‌ها (دوستان خیالی) زیادی همکاری می‌کند تا آن‌ها را با بچه‌های جدیدی آشنا کند.

 

حاشیه‌ها

«ایف یک فیلم توخالی بزرگ است اما به شیوه‌ای که اغلب فیلم‌های خانوادگی خوب چنین هستند!» این تعریف عجیب و غریب از فیلم «ایف» را منتقد تلگراف به قلم آورده و به نوعی حکایت واکنش اغلب منتقدان به فیلم است. منتقدانی که از نظر سینمایی با فیلم ارتباط برقرار نمی‌کنند اما حس و حال خوب آن را هم دوست دارند!

 

ادرین هورتن منتقد گاردین هم با همین نگاه درباره فیلم نوشته است: «برای فیلمی که خودش را تا حد زیادی به‌عنوان یک کمدی معرفی می‌کند، به‌خصوص به‌واسطه شخصیت دوست‌داشتنی بلو، «ایف» نمی‌تواند از تماشاگرانش خنده‌های واقعی بگیرد. در عوض، وقتی به پایان فیلم می‌رسیم تماشاگران با چشمانی خیس‌شده، کامی که شیرین شده است و این درس ماندگار، رها می‌شوند که وقتی بزرگ می‌شوند عشق و بازیگوشی را از یاد نبرند.»

 

* ایف/ فیلیمو

نمای کلی

کارگردان: جان کرازینسکی

نویسنده: جان کرازینسکی

تهیه‌کننده: اندرو فروم

 

بازیگران: کایلی فلمینگ،‌ رایان رینولدز، جان کرازینسکی، استیو کارل

محصول: آمریکا/ 2024

زبان: انگلیسی/ دوبله، زیرنویس

زمان: 105 دقیقه

 

کدخبر: ۵۶۳۸۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر