کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۲۶۹
تاریخ خبر:

کوروش آسوده بخواب، علیرضا قربانی بیدار است

کوروش آسوده بخواب، علیرضا قربانی بیدار است

موسیقی در هفته‌ای که گذشت‌| مجوز رپرها، علیرضا قربانی و باز هم بنیامین!

هفت صبح| رسانه‌های موسیقی خبر از مجوز گرفتن سه خواننده رپ داده‌اند؛ چند هفته پیش برای اولین‌بار آهنگ حمید صفت را در تیتراژ انتهایی برنامه جوکر شنیدیم، تیتراژی که خیلی‌ها بعد از اتمام برنامه، ندیده بودند و تازه بعد از چند روز که خبرش بیشتر رسانه‌ای شد، خیلی‌ها سراغش رفتند و شنیدند. حالا هم رضا صادقی در یکی از آخرین پست‌هایش خبر از همکاری با یک رپر به نام جرسی داده و تیزر آهنگش هم بازدید زیادی داشته.

 

خب تا این‌جای کار که دونفر از سه رپری که بحث مجوزشان به میان آمده، تقریبا مشخص است. به نظر می‌رسد رپ در موسیقی رسمی ایران اندک‌اندک در حال جا باز کردن است و با یک روند نرم در حال جلو رفتن در مارکت رسمی است. البته نکته این‌جا است که بیشتر بحث رپرهایی در میان است که از نسل چهارم این موسیقی هستند و از قدیمی‌های این حوزه تنها آرمین زارعی بود که توانست پا به مارکت رسمی کشور بگذارد. بعید به نظر می‌رسد از رپر‌های نسل‌های قبلی کماکان کسی باقی مانده باشد که بحث مجوزدارشدنش در میان باشد. حتی رپری مثل یاس که عملا تمام فاکتورهای مجوزداشتن را از همان ابتدای کار در موسیقی و کلامش داشت.

 

دوباره یک ویدئوی عجیب از بنیامین بهادری منتشر شده. به این صورت که در خیابان رژه می‌رود و آهنگ گُنگ و نامعلومی را می‌خواند که اصلا مشخص نیست، چه هست. خودمانی بگوییم، بنیامین دیگر شورش را در آورده. او که گویا این روزها در حال تدارک آلبوم جدیدش است، مدام ویدئوهای عجیبش، یکی پس از دیگری بیرون می‌آید و وایرال می‌شود.

 

یک بار بالای میز، آواز می‌خواند و طرفدارانش مثل پروانه دورش می‌چرخند؛ یک بار با دوستانش در کوچه آواز می‌خواند و این آخری هم که به این صورت. البته در کوچه و خیابان آواز خواندن مشکلی ندارد؛ اما این ادا و اصول بنیامین، ویدئوها را عجیب و غیر طبیعی کرده است. هیچ سروتهی ندارد و به نظر می‌رسد که فقط جهت تبلیغات و پروموت آلبوم جدیدش باشد.

 

همه‌چیز برای وایرال‌شدن است. کسی هم نیست به او بگوید کانسپت این مدل تبلیغات چیست؟ آقای بنیامین آیا شما با سلبریتی‌های بی‌مایه اینستاگرامی، تفاوتی ندارید؟ شما مگر اسم هنرمند را یدک نمی‌کشید؟ خلاقیت در تبلیغات و پروموت خودتان چه جایگاهی دارد؟

 

وایرال‌شدن این ویدئوهای پوچ و بی‌معنی تا چه حد برایتان اهمیت دارد؟ و در آخر این که آیا شما واقعا فکر می‌کنید آثار بعدی در راهتان بتواند بختی داشته باشد که مورد استقبال قرار بگیرد یا نهایت مخاطبانتان همان دوستانی هستند که دور میزتان می‌چرخند؟

 

خبر جالب دیگری که در روزهای اخیر منتشر شد این بود که محمد ثابت اقلیدی (مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس) در گفت‌وگو با مجله موسیقی «بیلبورد»، برای نخستین‌بار درباره عواید مالی تخت‌جمشید از کنسرت علیرضا قربانی سخن گفته است.

 

او درباره تخصیص پولی که از برگزاری کنسرت علیرضا قربانی در این مجموعه  و جهت ترمیم تخت جمشید درآمدزایی شده، گفت: «در امری که منجر به یک فعالیت اقتصادی در مراکز تاریخی می‌شود، پروتکلی وجود دارد که باید منافع آن مرکز تاریخی نیز تامین شود. در این راستا، براساس نظر کارشناس رسمی ما یک قراردادی با تهیه‌کننده کنسرت داریم که بر مبنای آن، بخشی به عنوان اجاره محل دریافت می‌شود و بخش دیگر آن، از سمت اسپانسر و حامی مالی برنامه بوده است.

 

این مبلغ براساس اعلام کارشناس رسمی پرداخت گردیده، در قالب قرارداد بوده و به حساب خزانه واریز شده است. این هزینه طبق پروتکلی که وجود دارد به مجموعه تخت‌جمشید اختصاص پیدا می‌کند و در آینده نزدیک، صرف مرمت این مجموعه می‌شود.» با این تفاسیر باید گفت هخامنشیان به علیرضا قربانی، بابت حفظ و مرمت آثارشان مدیون هستند!!

 

کدخبر: ۵۶۳۲۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر