کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۳۵۶
تاریخ خبر:

به خندوانه سلامی‌ دوباره باید کرد؟ رامبد جوان پاسخ داد

به خندوانه سلامی‌ دوباره باید کرد؟ رامبد جوان پاسخ داد

رامبد جوان ‌از دلتنگی خود برای خندوانه گفت و ابراز امیدواری کرد زمینه ساخت فصل جدید این برنامه فراهم شود

هفت صبح| حضور رامبد جوان در برنامه اینترنتی فوتبال 360 و پرسش عادل فردوسی‌پور از او درباره خندوانه باعث شد بعد از مدت‌ها بار دیگر پرونده این برنامه محبوب باز شود. حالا جوان برای اولین بار و به طور رسمی‌توپ را در زمین مدیران انداخته است و به صراحت گفته خودش برای ساخت فصل جدید خندوانه اشتیاق دارد.

 

در گزارش امروز آن چه در فوتبال 360 گذشت، به همراه ماجراهای خندوانه پس از تعطیلی را مرور می‌کنیم. مهم تر از همه نکات، سوال این است که فصل هشتم خندوانه به کنداکتور شبکه نسیم باز خواهد گشت؟ کی و چگونه؟ پیش از آن اشاره کنیم جای خوشحالی است که رامبد جوان، ایرج طهماسب و تیم سازنده پایتخت همچنان دلبسته تلویزیون هستند و به مخاطبان بالقوه آن فکر می‌کنند. پیرو همین است که مهمانی، نوروز به شبکه نسیم آمد و پایتخت 7 چندی است کلید خورده.

 

به خندوانه فکر می‌کنم

ابتدا گفته‌های رامبد جوان در فوتبال 360 را مرور می‌کنیم. عادل فردوسی پور از او پرسید: «به خندوانه فکر می‌کنی؟» و جوان این طور پاسخ داد: «معلوم است به آن فکر می‌کنم؛ معلوم است از این که آن را نمی‌سازم ناراحتم.» او سپس اشاره کرد که توی خیابان خیلی‌ها همین سوال را می‌پرسند:« این جمله زیاد تکرار می‌شود که می‌گویند کاش خندوانه را می‌ساختی. فکر ما هم باشید. خندوانه با جایی از روح و عاطفه آدم‌ها ارتباط گرفته است که انگار جمع دوستانه ای بود که مردم با آن معاشرت می‌کردند.»

 

جوان در ادامه به طور ضمنی از آماده نبودن شرایط تلویزیون برای ساخت فصل نهم خندوانه گلایه کرد و وقتی با سوال فردوسی‌پور مواجه شد که پرسید:«شرایط جور می‌شود؟» این طور پاسخ داد: «خیلی امیدوارم؛ باید بشود. تلویزیون، سینما و تئاتر... مال هنرمندان است و به مدیران ربط ندارند. آن‌ها می‌آیند و می‌روند. هیچ مدیری ماندگار نبوده است؛ بلکه هنرمندان می‌مانند. این‌ها (سینما، تئاتر، تلویزیون، موسیقی) مال متخصصان این حوزه است. {تلویزیون} مدتی است دست یک عده است که باید آن را به زودی تحویل بدهند.»

 

به خندوانه فکر نمی‌کنم

نیمه اول سال 1401 و در حالی که پخش خندوانه ادامه داشت، شایعه ای مبنی بر حذف برخی چهره‌ها از جمله رامبد جوان به گوش رسید. شایعه وقتی قوت گرفت که مدیر شبکه نسیم از توقف خندوانه برای اعمال تغییرات اساسی خبر داد. او اما ماجرا را تکذیب کرد و مدتی بعد هم معاون سیما به صراحت گفت: « درباره برنامه خندوانه شایعه کردند ما آن را تعطیل کرده‌ایم. در حالی که زمانی که من خودم با آقای جوان صحبت کردم، او در کش و قوس طراحی برنامه جدیدی غیر از خندوانه بود.»

 

رامبد جوان تصمیم داشت یک مسابقه برای شبکه نسیم آماده کند که اتفاقات اجتماعی رخ داد و او از این تصمیم منصرف شد. زمان گذشت تا این که جوان سال گذشته ویدئویی مربوط به اوایل سال 1401 را در صفحه اینستاگرامش بازنشر داد؛ ویدئویی از گفته‌های خودش در توضیح این مسئله که هیچ گاه در خندوانه نگفته است اوضاع زندگی عالی است و تلاشش در کل این برنامه فقط ایجاد یک حس خوب بوده است.

 

یک توضیح تکمیلی هم در قالب کپشن برای ویدئو نوشت که جمله آخرش این بود:«خندوانه هم که دیگه خبری ازش نیست و احتمالا نخواهد بود.» این جمله تیتر شد و خیلی از کاربران دلخوری خود از عدم ساخت خندوانه را ابراز کردند. آن زمان جوان توضیح نداد که چرا دیگر خبری از این برنامه نخواهد بود و مصاحبه اخیرش بخشی از زوایای تاریک ماجرا را روشن کرده است.

 

ترس یا سد؟

حدود دو هفته بعد از این ماجرا، حسین شاهمرادی، مدیر شبکه چهار در برنامه‌ تلویزیونی جام جم» جمله ای جنجالی بر زبان آورد و مدعی شد تلویزیون افرادی مثل سروش صحت، مهران مدیری، احسان علیخانی و رامبد جوان را حذف نکرده است؛ بلکه این افراد به دلیل نظام نطق‌ کشی و تفتیش عقاید روشنفکری جرأت نمی‌‌کنند به تلویزیون بیایند. همراهان هفت صبح خاطرشان هست که تحلیلی مفصل نوشتیم و در بخشی از آن اشاره کردیم آیا این مجریان و برنامه سازانِ شاخص می‌ترسند یا سد مدیران مقابل آن‌ها است؟ اظهارات اخیر جوان نشان می‌دهد گویا وجه دوم پرسش مذکور، محتمل تر است.

 

خندوانه می‌آید؟

بر مبنای صحبت‌های رامبد جوان، فصل نهم خندوانه ساخته می‌شود اما به شرط آن که شرایط مهیا باشد. و باز هم بر مبنای همین اظهارات این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که تیم فعلی مدیریت تلویزیون، جای خود را به گروهی دیگر بدهند. با این همه می‌توان خوشبیانه تر هم فکر کرد و گفت اگر مدیران کنونی، شرایط را فراهم کنند نوبت به ساخت سری جدید خندوانه و بازگشت اغلب چهره‌های شاخص به تلویزیون خواهد رسید. 

 

 

کدخبر: ۵۶۲۳۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر