کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۹۵۵
تاریخ خبر:

صادرات مرغوب معاونت سیاسی

صادرات مرغوب معاونت سیاسی

گاهی به عملکرد مجریانی که از معاونت سیاسی به معاونت سیما کوچ کردند به بهانه انتخاب مهدی خسروی به عنوان مجری مناظره‌های انتخابات

هفت صبح|‌ «ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری صداوسیما، مهدی خسروی ـ گوینده خبر ـ را به‌عنوان مجری مناظره‌های انتخاباتی معرفی کرد.» این خبر روز گذشته رسانه‌ای شد و همین مسئله سرفصل گزارش امروز هفت‌صبح است. در این مطلب نگاهی داریم به عملکرد مجریانی که از معاونت سیاسی به معاونت سیما آمده‌اند. به این جمع می‌توان حسن سلطانی را هم افزود که سال‌ها درقامت گوینده خبر فعالیت داشت و بعد از آن به عنوان مجری برنامه‌های مناسبتی سیما، به کار خود ادامه داد. او در حوزه اجرا نیز عملکردی قابل دفاع دارد.

 

 

مورد اول| مهدی خسروی

 

از گویندگان و مجریان با سابقه شبکه خبر است که کار خود را سال 1378 به عنوان خبرنگار شروع کرد. تصویر مهدی خسروی از زمانی در ذهن‌مان نقش بسته که شبکه خبر هنوز نوپا بود و او جوانی بود با مو و محاسن مشکی.

خسروی خیلی زود خود را به عنوان یک گوینده مسلط جا انداخت و کارش را بدون حاشیه و هیاهو پیش برد و حالا مردی است پخته با مو و محاسن جوگندمی!

او که دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ‌ارشد رشته حقوق بین‌الملل است، علاوه بر گویندگی و سردبیری، به عنوان مجری چندین برنامه با شبکه خبر همکاری داشته؛ مثل «دیدار»‌، «تیتر امشب» و ... مهدی خسروی را می‌توان گزینه‌ای خوب برای مجری مناظره‌ها دانست و باید دید در این آزمون حساس چه خواهد کرد. درباره خسروی این را هم اضافه کنیم که قرار نیست او از معاونت سیاسی سیما جدا شود.

  

مورد دوم| المیرا شریفی‌مقدم

 

مدت‌های زیادی در شبکه خبر گوینده و مجری بود و در این حوزه تبدیل به چهره‌ای مشهور شد. المیرا شریفی‌مقدم مدتی است از معاونت سیاسی جدا شده و در قامت مجری «صبحانه ایرانی» با شبکه دو همکاری دارد. او یکی از برگ برنده‌های این برنامه صبحگاهی است.

شریفی‌مقدم سال پیش برنامه «به افق فلسطین» را هم اجرا کرد و این شب‌ها مجری برنامه «زمانه» شبکه دو با موضوع انتخابات است. این یعنی شریفی‌مقدم به‌رغم جدایی از حوزه خبر، همچنان مورد توجه مدیران، برای اجرای برنامه‌های سیاسی در مناسبت‌های خاص است. او در میدان‌های جدید هم موفق عمل کرده است.

  

مورد سوم| حمید محمدی

 

کار خود را با اجرای برنامه‌های طنز و اجتماعی در رادیو آغاز کرد و همچنان ارتباط خود را با این رسانه حفظ کرده است. حمید محمدی سال ۸۴ به عنوان گوینده بخش خبر ورزشی وارد تلویزیون شد و فعالیتش را زیر نظر معاونت سیاسی پی‌گرفت.

شش سال بعد هم صدایش در برنامه «نود» روی آیتم‌های این برنامه شنیده شد. اجرای «فوتبال 120» مهم‌ترین تجربه محمدی در اجرای یک برنامه تلویزیونی محسوب می‌شود. ابتدای سال 1402 که عادل فردوسی‌پور تهیه‌کنندگی «فوتبال 120» را رها کرد و به‌طور کامل از تلویزیون جدا شد، محمدی هم در این برنامه نماند.

او در فصل گذشته لیگ‌های اروپایی یکی از مجریان «گزارش ورزشی» شبکه سه شد و حالا یکی از مجریان ویژه‌برنامه یورو 2024 شبکه سه است. محمدی در هر سه برنامه عملکردی تحسین‌آمیز از خود به‌جا گذاشته. اشراف بر فوتبال و گزیده‌گویی از جمله امتیازات این مجری است.

  

مورد چهارم| پیمان اسدیان

 

از روز جمعه گذشته، پیمان اسدیان را در شبکه سه به عنوان یکی از مجریان ویژه‌برنامه یورو 2024 می‌بینیم. او از دهه 80 به عنوان گوینده خبر ورزشی با شبکه خبر همکاری داشته و چند برنامه ورزشی این شبکه را اجرا کرده است. اسدیان که با پایان مسابقات یورو به شبکه خبر بازخواهد گشت، در قسمت ابتدایی ویژه‌برنامه یورو، تسلط و تبحر خود بر اجرا را نشان داد. مجمل‌گویی، شوخی به اندازه، برخورداری از اطلاعات کافی و... از جمله امتیازات اوست.

  

مورد پنجم| محمد دلاوری

 

جزو اولین گزارشگر-خبرنگارانی است که در 20:30 صاحب شهرت شد. این اتفاق برای محمد دلاوری با «صرفا جهت اطلاع» افتاد که با زبان طنز، مسائل مختلف را نقد می‌کرد. او پس از دو سال و اندی از این برنامه و کلا حوزه ‌خبر جدا شد و در قامت مجری، برنامه‎های مختلفی را روی آنتن برد. معروف‌ترین آنها، «تهران‌20» است که دلاوری باز هم با زبان سرخ خود، مسئولان را می‌نواخت. «بی‌واسطه» تازه‌ترین برنامه‌ای است که دلاوری آن را اجرا می‌کند و حالا به فصل دوم رسیده. البته پخش این فصل تمام نشده و احتمالا پس از انتخابات و با سبک شدن کنداکتور از سر گرفت می‌شود. دلاوری در‌ «بی‌واسطه» مدلی تازه از اجرا را که مبتنی بر مطالبه‌گری از مسئولان و نیز دادن امید است، ‌ تجربه کرده.

  

مورد ششم| کامران نجف‌زاده

 

هفته پیش فصل اول «برمودا» در شبکه نسیم به پایان رسید؛ برنامه‌ای که اولین تاک‌شو کامران نجف‌زاده، خارج از معاونت سیاسی بود. او نیز با 20:30 به شهرت رسید و در عین حال تلاش کرد مدلی تازه از گزارشگری در بخش‌های خبری سیما را باب کند. نجف‌زاده سال‌ها به عنوان خبرنگار صدا و سیما در آمریکا بود و در بازگشت به ایران، همکاری‌اش با معاونت سیما و برنامه «برمودا» شروع شد. او رفته رفته جای خود را باز کرد و در نهایت تحسین‌ها به خود دید.

 

کدخبر: ۵۶۰۹۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر