کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۲۵۵
تاریخ خبر:

عادل، برنده روز حساس لیگ برتر فوتبال

عادل، برنده روز حساس لیگ برتر فوتبال

برنامه اینترنتی «فوتبال 360» به دلیل واکنش فوری به همه صحنه‌های مهم مسابقه پرسپولیس و مس رفسنجان از رقبا جلو افتاد و جریان‌ساز شد

هفت صبح| شنبه (12خرداد) روزی مهم برای فوتبال ایران بود. در این روز پرسپولیس و استقلال تهران شانس قهرمانی داشتند و چشم میلیون‌ها نفر به مسابقه هفته آخر آن‌ها در لیگ برتر فوتبال دوخته شد. طبعا در چنین شرایطی انتظار از برنامه‌سازان بالاست و مخاطب توقع یک بسته کامل از متن و حواشی دارد. «فوتبال برتر» با اجرای محمدحسین میثاقی از شبکه سه پخش شد؛ به این خاطر که محمدرضا احمدی به ورزشگاه آزادی رفته بود تا مسابقه را گزارش کند. برنامه اینترنتی «فوتبال360» با اجرای عادل فردوسی‌پور نیز به شکل زنده سراغ این مسابقات رفت؛ البته نه پخش بازی‌ها بلکه پوشش هر دو پیش و پس از پایان.

 

 

مورد اول| کارشناسی فوتبال 360

 

هنوز سوت پایان مسابقه پرسپولیس و مس رفسنجان زده نشده بود که فضای مجازی پر شد از اظهار نظر درباره آفساید بودن یا سالم بودن گل گئورگی گولسیانی. بازی که تمام شد، عادل فردوسی‌پور با کلاتنبرگ داور سرشناس انگلیسی به شکل تصویری گفت‌و‌گو کرد. ابتدا صحنه‌های بازی استقلال و پیکان مورد بررسی قرار گرفت و بلافاصله نوبت به مسابقه پرسپولیس و مس رسید. تیم «فوتبال360» تصاویر صحنه‌های حساس را به سرعت آماده کرده بودند و به همین خاطر همزمان با اظهارات کلاتنبرگ، آن‌ها نیز به نمایش در آمد. شگفتی اول جایی بود که داور انگلیسی از لزوم اخراج حامد لک، دروازه‌‌بان مس در یک صحنه و گرفتن پنالتی برای پرسپولیس در صحنه‌‌ای دیگر گفت. او گل را آفساید دانست و این‌گونه «فوتبال360» نه تنها برای یک صحنه خاص، بلکه به دلیل بررسی دو موقعیت مهم دیگر، در کانون توجهات قرار گرفت.

  

مورد دوم| کارشناسی فوتبال برتر

 

بعد از پایان مسابقه، تمرکز شبکه سه بر پوشش لحظه اهدای جام بود. با این حال فرصت کافی داشت تا لحظات مهم توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار بگیرد. این اتفاق با تاخیر در برنامه «فوتبال برتر» رخ داد و در این فاصله مجری با مهمانان صحبت می‌کرد که فاقد اهمیت برای هواداران بود. بدتر این که کارشناسی داوری صرفا به لحظه گل ختم شد و همین اعتراض‌هایی را در شبکه‌های اجتماهی به همراه داشت. کارشناسان داوری نظر خود را برای محمد حسین میثاقی ارسال می‌کردند و او آن‌ها را می‌خواند. نمای گل پرسپولیس هم به شکل فریز پخش می‌شد که کیفیت پایین آن حتی واکنش میثاقی را به همراه داشت. در دنیای سرعت و وجود رقبا و نیز عطش هواداران برای اطلاع از نظر کارشناسان، «فوتبال برتر» کاهلی کرد و به بدترین شیوه سراغ موضوع رفت. در بخش بعدی خواست جبران کند اما زمان طلایی از دست رفته بود.

  

مورد سوم| مهمانان فوتبال 360

 

روز شنبه «فوتبال‌360» پذیرای کریم باقری و سعید مهری، دو چهره محبوب پرسپولیسی و استقلالی بود و عادل فردوسی‌‌پور مصاحبه‌‌ای جذاب و پر نکته با آن‌‌ها انجام داد. این گفت‌وگو هم مباحث فنی را شامل می‌شد؛ هم نقد فوتبال ایران و هم خاطره بازی. از این منظر نیز «فوتبال 360» نسبت به «فوتبال برتر» موفق‌تر عمل کرد.

  

مورد چهارم| مهمانان فوتبال برتر

 

سیروس دین‌محمدی، اسماعیل هلالی و اصغر مازیار مهمانان «فوتبال برتر» بودند که ضمن احترام به آن‌ها، باید گفت می‌شد سراغ چهره‌های خاص‌تر رفت. همین جا یک نکته دیگر اضافه کنیم و آن این که در بحث استفاده از کارشناس داوری هم «فوتبال360» موفق‌تر عمل کرد. داریم مصاحبه تصویری با کلاتنبرگ را یادآوری می‌کنیم. از نظر آیتم هر دو برنامه عملکردی یکسان داشتند؛ هر چند دست «فوتبال برتر» برای گفت‌وگوی زنده با اعضای تیم پرسپولیس باز بود. «فوتبال 360» هم بلافاصله ویدئوهایی شامل حال‌وهوای ورزشگاه و گفت‌وگو با بازیکنان پرسپولیس را بارگذاری می‌کرد.

  

مورد پنجم |جبران با تاخیر

 

«فوتبال برتر» شنبه شب (بامداد یکشنبه) پس از پایان پخش زنده فینال لیگ قهرمانان اروپا روی آنتن شبکه سه رفت. دوشنبه شب هم این برنامه طبق روال سابق در کنداکتور قرار گرفت. در هر دو قسمت، بسته‌ای خوب از مرور متن و حاشیه شاهد بودیم که می‌توان آن را جبران مافات تلقی کرد. اگرچه «فوتبال360» را باید همچنان برنده لحظه طلایی ِ پایان لیگ برتر فوتبال ایران دانست.

 

کدخبر: ۵۶۰۲۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر