کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۰۶۸
تاریخ خبر:

نیمکت‌های بلاتکلیف بالانشین‌ها

نیمکت‌های بلاتکلیف بالانشین‌ها

به شکلی عجیب و معنادار، تکلیف سرمربیان فصل بعد تیم‌های بالای جدول مشخص نیست

هفت صبح|‌ دیشب لیگ بیست و سوم به پایان رسید. نکته عجیب اینکه تا قبل از بازی‌های دیشب، سرنوشت نیمکت فصل بعد 4 تیم بالای جدول مشخص نبود و احتمالا فقط سرمربی تیم قهرمان از حضور روی نیمکت تیمش در فصل بعد مطمئن است. البته حتی باز هم در این مورد چیزی قطعی نیست.

 

 

پرسپولیس (اوسمار)

 

بعد از استعفای یحیی گل‌محمدی و در حالی که نام چند مربی خارجی بزرگ مطرح شده بود، سرانجام اوسمار ویرا دستیار برزیلی گل‌محمدی جانشین او شد. در حالی که این انتخاب با مخالفت هواداران مواجه شده بود، اوسمار در اولین آزمون روی نیمکت پرسپولیس مقابل آلومینیوم شکست را تجربه کرد و خیلی زود اوضاع برایش دشوارتر شد. اما چند پیروزی متوالی و نمایش‌های هجومی و جذاب، آب رفته را به جوی برگرداند. نکته منفی اما توقف او مقابل مدعیان مثل استقلال و سپاهان و حذف در جام حذفی بود که اعتمادها نسبت به او را خدشه‌دار کرد.

 

با این حال کامبک حماسی مقابل استقلال خوزستان و رسیدن به صدر جدول باعث شد تا او دوباره میان هواداران محبوب شود. در طول این مدت، شایعات زیادی درباره سرنوشت او در پرسپولیس به وجود آمد. مدیران باشگاه هم ظاهرا از او راضی هستند و قصد تمدید با مرد برزیلی را دارند. اما به نظر می‌رسد همه چیز به بازی‌های دیشب و سرنوشت پرسپولیس در لیگ بیست و سوم وابستگی داشته است. اگر دیشب پرسپولیس قهرمان شده باشد، احتمالا باید منتظر تمدید با اوسمار باشیم اما اگر او قهرمانی را از دست داده باشد، پرسپولیس به دنبال گزینه دیگری خواهد رفت.

  

استقلال (نکونام)

 

وضعیت او در استقلال به شدت پیچیده است. نکونام تا همین 10 روز پیش محبوب هواداران استقلال بود و به دلیل صدرنشینی و همچنین پیروزی در جنگ روانی مقابل پرسپولیس، داشت تبدیل به یک بت برای هواداران می‌شد. اما پیروزی‌های حداقلی و «جان به لب‌کُن» و نمایش‌های دفاعی و موقعیت‌های انگشت‌شمار در هر بازی، بالاخره در بازی هفته بیست و هشتم کار دستش داد و تساوی مقابل نساجی باعث شد تا صدر جدول از دست برود.

 

همزمانی این اتفاق با کامبک عجیب و غریب پرسپولیس در برابر استقلال خوزستان هواداران این تیم را عصبانی‌تر کرد و آنها در اتفاقی عجیب چرخشی 180 درجه‌ای از خود نشان دادند و با هشتگ «اخراج نکونام» به صفحه رسمی مالک جدید باشگاه هجوم بردند!

 

این وضعیت حتی بعد از پیروزی بر گل‌گهر هم تغییری نکرد و هواداران استقلال از لیگ سخت و طاقت‌فرسا و استرس‌هایی که در تک‌تک بازی‌ها پشت سر گذاشتند راضی نیستند. نکونام در نشست خبری آخرش از قرارداد سه ساله و آغاز مذاکره با بازیکنان برای فصل بعد خبر داد اما حتی در صورت قهرمانی هم، بخش زیادی از هواداران استقلال، تمایلی به ادامه سرمربیگری نکونام ندارند و وضعیت او برای فصل بعد اصلا مشخص نیست.

  

سپاهان (مورایس)

 

سرمربی پرتغالی مشهور که سال‌ها دستیار ژوزه مورینیو بود، با یک کادر فنی پرآوازه و معتبر به اصفهان آمد تا سال‌های بدون جام قهرمانی سپاهان را به پایان برساند. اما حالا که دومین فصل حضور او در این تیم در حال پایان است، خبری از قهرمانی در لیگ‌برتر نیست و سپاهان در دوران حضور مورایس روی نیمکت این تیم، فقط شانس دستیابی به کاپ قهرمانی جام‌حذفی را دارد.

 

او فصل گذشته با سپاهان نایب‌قهرمان لیگ‌برتر شد، آن هم فقط با یک امتیار کمتر نسبت به پرسپولیس. همین نتایج خوب و نمایش‌های جذاب باعث شد تا سپاهانی‌ها بدون هیچ تردیدی دومین فصل را هم با مورایس استارت بزنند.

 

این تیم شروعی رویایی در لیگ‌برتر داشت اما اتفاقاتی مثل کسر 4 امتیاز، محرومیت چند بازیکن از هفته‌های ابتدایی، محرومیت چند بازیکن دیگر در اواخر نیم‌فصل اول، ماجرای بازی با الاتحاد عربستان در اصفهان و بازنده اعلام شدن سپاهان و البته حاشیه زندگی خصوصی مورایس، همه و همه دست به هم داد تا سپاهان خیلی زودتر از فصل گذشته، از کورس قهرمانی جا بماند. احتمال قطع همکاری او با سپاهان در پایان فصل وجود دارد اما قهرمانی در جام حذفی شاید منجر به ادامه همکاری با سپاهان شود.

  

تراکتور (مطهری)

 

دومین فصل حضور پاکو خمز در تراکتور پایان جالبی نداشت و این مربی اسپانیایی علیرغم محبوبیتی که در تبریز کسب کرده بود، به دلایلی مثل نتایج ضعیف در برابر تیم‌های مدعی و البته بی‌ثباتی، با تیم تراکتور قطع همکاری کرد. گفته می‌شد اتفاقاتی که در روزهای آخر حضورش در تبریز رخ داد و حمله هواداران به کاروان بازیکنان نقش مهمی در جدایی او قبل از پایان فصل داشت.

 

با جدایی خمز گمانه‌زنی‌ها درباره جانشین او شروع شد و از افرادی مثل استراماچونی، فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی نام برده شد اما در نهایت این حمید مطهری بود که از تیم ملی آمد و به صورت موقت روی نیمکت این تیم نشست. به نظر می‌رسید حضور او در تراکتور زمینه سرمربیگری یحیی گل‌محمدی را برای فصل بعد در تراکتور فراهم خواهد کرد و تا همین امروز هم این گمانه‌زنی وجود دارد.

 

هرچند شاید اگر مطهری نتایج بهتری می‌گرفت و از جام حذفی هم کنار نمی‌رفت، شاید این شانس را داشت که در فصل بعد رسما سرمربی تراکتور باشد. اما فعلا مهم‌ترین گزینه تراکتور برای لیگ بیست و چهارم یحیی گل‌محمدی است که البته ظاهرا هنوز مشکلاتی دارد و ممکن است فرد دیگری روی نیمکت این تیم بنشیند.

 

کدخبر: ۵۶۰۰۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر