کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۷۲۸
تاریخ خبر:

سیمین، سعید و دوستان

سیمین، سعید و دوستان

مرور بهترین فیلم‌های اکران آنلاین و بررسی عملکرد بهترین بازیگران

هفت صبح| این روزها شاهد ترافیک در اکران آنلاین هستیم و مخاطبان امکان تماشای آثاری متنوع در پلتفرم‌های فیلیمو، فیلم‌نت و نماوا را دارند. طبعا همه تولیدات سینمایی که در قالب اکران آنلاین منتشر می‌شوند، فاقد کیفیت کافی هستند. با این حال چند فیلم در دسترس است که تماشای آنها تبدیل به خاطره خوب می‌شود. در این گزارش کاری به آثار ضعیف نداریم و تمرکز روی چند نکته درباره اکران این روزهای آنلاین پلتفرم‌ها است.

 

بهترین فیلم‌ها

 

از نظر تحریریه هفت‌صبح، «پرویزخان»، «نگهبان شب» و «عامه‌پسند» بهترین فیلم‌های حال حاضر اکران آنلاین هستند. اولی به کارگردانی علی ثقفی روایتی است از دوران مربیگری مرحوم  پرویز دهداری در دهه 60. «پرویزخان» از نقطه نظر تاریخی، با ایراداتی از سوی اهل فن مواجه شده اما فارغ از این مسئله، با یک درام مهیج ورزشی مواجه هستیم. «نگهبان شب» ساخته سیدرضا میرکریمی هم داستانی همراهی‌برانگیز از سرنوشت یک جوان شهرستانی به همراه عشق خاص او و دختری از طبقه فرودست دارد. «عامه‌پسند» که آخرین قسمت از سه‌گانه سهیل بیرقی است، در بیان شرح  حال یک زن میانسال، موفق عمل می‌کند.

  

بهترین بازیگران مرد

 

سعید پورصمیمی به تنهایی یکی از عوامل موفقیت فیلم «پرویزخان» است و خاص و عام بازی او را تحسین کرده‌اند. او نقش مرحوم دهداری را در نهایت دقت و ظرافت به تصویر کشیده. علی‌اکبر اصانلو یکی از شگفتانه‌‌های «نگهبان شب» است که عملکردی درخشان در نقش پدری دغدغه‌‌مند و مبتلا به فراموشی مقابل دوربین به ثبت رسانده. حامد بهداد در فیلم نه‌چندان خوب «گیج‌گاه» مصافی درست با شخصیت دارد و بازی‌اش امتیاز اصلی این اثر سینمایی است. «رمانتیسم عماد و طوبا» یکی از آخرین یادگاری‌های سینمایی زنده‌‌یاد حسام محمودی است که ابتدا شمایلی جذاب از یک جوان عاشق‌‌پیشه را ارائه می‌‌دهد. او فصل پدرانگی و نیز دوران سردی رابطه با همسر را نیز درست به نمایش گذاشته. حسام منظور هم در فیلم «پالایشگاه» در قامت یک قهرمان ملموس و وطن‌پرست ظاهر شده و اشرافی خوب بر جزئیات کاراکتر داشته است. هوتن شکیبا را فراموش نکنیم که درکی درست از یک جوان به ظاهر مهربان داشته و تا آخر روی مرزی باریک حرکت می‌کند.

  

بهترین بازیگران زن

 

فاطمه (سیمین) معتمد‌آریا در فیلم «عامه‌پسند» نقش زنی به اسم فهیمه میربد را برعهده دارد که پس از سال‌‌ها می‌خواهد جوری دیگر زندگی کند. به شهرستان می‌‌آید و با یک جوان (هوتن شکیبا) مواجه می‌شود. معتمدآریا حالات مختلف فهیمه را قاعده‌مند ترسیم کرده. در این فیلم، باران کوثری نقش دختری شهرستانی را بازی کرده و موفق است. درست مثل حضورش در «گیج‌گاه» که شایسته تقدیر است.

 

اهمیت کار الناز شاکردوست در «آخرین تولد» فقط صحبت با گویش افغان نیست. او ترس و رنج ثریا و نیز شهامت او به عنوان یک زن آزاده در برابر ظلم را باورپذیر ارائه کرده است. «رمانتیسم عماد و طوبا» را می‌توان یکی از بهترین فیلم‌های الناز حبیبی دانست که ابتدا دختری است عاشق و سرخوش و این ویژگی را بدون اغراق و کلیشه‌های رایج منعکس کرده. او در نمایش چرخش کاراکتر از یک زن جوان به مادری مهربان و سپس دلخور و در نهایت آرام، موفق عمل کرده. فیلم «آبجی» داستان مادری است که می‌‌داند چیزی به پایان عمرش نمانده و نگران دختر 50 ساله خود است؛ دختری که مشکل ذهنی دارد... «آبجی» موضوعی ارزشمند دارد اما تماشای آن در حوصله «همه» نیست. بازی خوب گلاب آدینه، معصومه قاسمی‌‌پور و پانته‌‌آ پناهی‌‌ها برگ برنده اصلی این فیلم محسوب می‌شود.

  

بهترین بازیگران تازه‌نفس

 

«آهو» نام فیلم هوشنگ گلمکانی، منتقد با سابقه سینماست که داستان یک عشق فروخورده را روایت می‌کند. پروانه پس از این عشق نافرجام به خلوتی شاعرانه در شهری شمالی پناه می‌برد و با هنر روزگار می‌گذراند. نقش او را سپیده آرمان بازی کرده که در نمایش ویژگی‌های شخصیت عملکردی تحسین‌آمیز از خود به جا گذاشته است. تورج الوند در «نگهبان شب» اشرافی کامل برجزئیات رفتاری یک جوان شهرستانی دارد و به همین خاطر نقش را درست و اصولی بازی کرده است. نقش مقابل او را لاله مرزبان برعهده دارد که تلاشش در قامت یک دختر کم‌‌شنوا، عاشق و نگران واجد تمجید است.

 

کدخبر: ۵۵۹۷۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر