کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۳۵۷
تاریخ خبر:

درخشش در خارج از خانه

درخشش در خارج از خانه

رضا رشیدپور‌ تصمیم دارد مثل مهران مدیری و عادل فردوسی‌پور ‌برنامه‌ای خارج از این رسانه منتشر کند‌

روزنامه هفت صبح|‌ این‌که چه شد مهران مدیری، عادل فردوسی‌پور، علی ضیا و رضا رشیدپور در تلویزیون حضور ندارند را بارها نوشتیم و حالا سوژه گزارش نیست. بهانه دو مسئله است: اعلام جزئیات برنامه رشیدپور برای پخش از پلتفرم و درخشش سه چهره دیگر که با تلویزیون مطرح شدند و حالا خارج از این رسانه مشغول فعالیت هستند.


مورد اول| مهران مدیری

بعد از یک دوره حواشی فزاینده، با تجربه‌ای جدید به عرصه فعالیت هنری بازگشته و با اجرای مسابقه «اسکار» تحسین‌ها را به خود دیده است. این مسابقه که دوشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها از طریق پلتفرم فیلیمو منتشر می‌شود، خیلی زود جای خود را میان علاقه‌مندان باز کرد. یکی از مهم‌ترین عوامل توفیق «اسکار» به اجرای متفاوت مهران مدیری بازمی‌گردد که مشتمل بر بذله و پاسخ‌های رندانه و بده بستان جذاب با نیما شعبان‌نژاد و شرکت‌کننده‌ها است. مدیری کارگردان هنری مسابقه «اسکار» هم هست. این را هم اضافه کنیم که نام «اسکار» خیلی زود کنار برنامه‌های موفق و شاخص شبکه خانگی قرار گرفت.


مورد دوم| عادل فردوسی‌پور

گل طلایی را در بازه برگزاری جام ملت‌های آسیا زد که برنامه‌اش یعنی «فوتبال 360» پذیرای چهره‌های مطرح فوتبالی بود. عادل فردوسی‌پور علاوه بر تهیه‌کنندگی، نریشن آیتم فان را می‌خواند و البته در ویژه برنامه جام ملت‌ها، گاهی مقابل دوربین حضور می‌یافت.

جنس متفاوت اجرای فردوسی‌پور نسبت به تجربیات تلویزیونی، حاکی از پختگی و نیز آزادی عمل بستر پخش دارد. نمود این اتفاق را در نریشن‌هایی که می‌خواند هم می‌توان لمس کرد. فردوسی‌پور با «فوتبال 360» تحولی در برنامه سازی ورزشی در فضای وب ایجاد کرده و نشان داده است برای آدم‌های کاربلد، مدیوم پخش هیچ تفاوتی ندارد.


مورد سوم| علی ضیا

پادکست تصویری «با ضیا» را در فضای اینترنت منتشر می‌کند که پایه اصلی آن گفت‌وگو با زنان موفق و موثر است. نکته ویژه این که ضیا برخلاف اجراهای تلویزیونی، آرام است و دنبال هیاهو نیست؛ چون می‌داند اصل حرفی که قرار است در برنامه منتقل شود، مهم‌تر از هر چیز دیگری است.

او در یک دکور ساده با مهمانان وارد صحبت می‌شود و حرف‌ها این قدر مهم و بدون تکلف هستند که مخاطب را با خود همراه می‌کنند. مهمانان این برنامه عمدتا سلبریتی به آن معنا نیستند اما آنچه بیان می‌شود را می‌توان نزدیک‌ترین روایت بانوان به واقعیت‌های جامعه دانست. «با ضیا» در کنار آسیب‌ها، روی نکات مثبت هم نور می‌اندازد و ضیا به درستی حواسش به ایجاد تعادل منطقی (و نه باسمه‌ای و مصلحت‌آمیز) هست.


مورد چهارم| رضا رشیدپور

«ساعت صفر» برنامه جدید رضا رشیدپور است که به احتمال فراوان نوروز 1403 توسط یک پلتفرم منتشر خواهد شد. این مجری چندی پیش می‌خواست به شبکه سه بازگردد و مسابقه «سیم آخر» را اجرا کند که خوشبختانه نشد. چرا خوشبختانه؟ چون بارها تاکید کردیم باید تلویزیون از ظرفیت رشیدپور برای تاک شو استفاده کند؛ نه مسابقه بی‌خاصیتی چون «سیم آخر».

 

او روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری مهر جزئیاتی تازه از برنامه جدیدش را تشریح کرد: « «ساعت صفر» یک برنامه گفت‌وگو محور با فضایی متفاوت از «دید در شب»، «عبور شیشه‌ای» و «شب شیشه‌ای» است. موضوع همان است یعنی گفت‌وگو اما نوع گفت‌وگو و نتایج آن با «دید در شب» متفاوت خواهد بود. نگاه این برنامه به حوزه بین‌الملل اختصاص دارد و اولین بار است که ما در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی قصد داریم مهمان‌هایی غیر از جغرافیای ایران داشته باشیم.»

 

به گفته رشیدپور؛ ابراهیم تاتلیسس، الیاس یالچینتاش، عایشه‌گل جوشکون و ماهسون کرمیزی‌گول اسامی بعضی از چهره‌هایی است که برنامه آنها در ترکیه ضبط شده و به اتمام رسیده است. یاسمن مقبلی و انوشه انصاری هم از جمله مهمانان دیگر «ساعت صفر» هستند. آنچه مخاطبان را نسبت به موفقیت این برنامه امیدوار می‌کند، سابقه‌ای است که از رضا رشیدپور در ذهن مانده.

او در دهه هشتاد سری برنامه‌های شیشه‌ای را در شبکه تهران داشت که موج آفرین شد. در دهه نود هم مبدع اولین برنامه مبتنی بر هارد تاک شو در فضای اینترنت شد و نام «دید در شب» به عنوان برنامه‌ای پرمخاطب و جریان ساز به ثبت رسید. حالا هم دایره برنامه تازه خود را وسیع‌تر دیده است... رشیدپور، ضیا، مدیری و فردوسی‌پور این روزها در خارج از خانه می‌‌درخشند. تازه احسان علیخانی هم آماده رقم زدن اتفاق جدید دیگری در پلتفرم است.

 

 

کدخبر: ۵۵۴۳۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر