کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۱۹۵
تاریخ خبر:

دید و بازدید ‌کریم و محسن

دید و بازدید ‌کریم و محسن

در مورد یک فستیوال، یک تولد و چند خبر دیگر

روزنامه هفت صبح| «ملودی‌های پس‌کوچه‌های جهان، خویش یکدیگرند، پاره‌هایی از یک پیکر. فستیوال موسیقی کوچه، می‌خواهد زمزمه‌هایِ زیر لب، ترانه‌های پشت پنجره‌ها و آوازهای آخر شبِ رهگذرانِ پس کوچه‌های همه خانه‌های ایران و جهان را بشنود.
 

 تلاش دارد در روزهای برگزاری‌اش، موسیقی ناب را، ساده و بی‌تکلف، برای ارتقای زیستنِ انسانی به گوش و قلب مخاطبانی برساند که هجوم صداهای سطحی و نازل محاصره‌‌شان کرده. فستیوال موسیقی کوچه، رویدادی‌ست کاملا مستقل که به همت تعدادی هنرمند و هنر دوست، هر ساله، اسفند ماه، در کوچه‌ای از کوچه های بندر بوشهر برگزار می‌گردد.»
 

 این چند سطر استیتمنت فستیوالی به نام «کوچه» است که این روزها در بوشهر در حال برگزاری است و حسابی سر و صدا به راه انداخته. در مورد این فستیوال باید گفت که امسال سومین دوره  برگزاری‌اش بوده که پس از یک وقفه 4ساله با استقبال پرشور دوستداران فرهنگ و هنر از اقصی نقاط کشور در عمارت تاریخی حاج رئیس بوشهر آغاز به کار کرده و امروز هم روز اختتامیه آن است.
 

 در دو سه روز گذشته ویدئوی بعضی اجراهای «کوچه» در فضای مجازی پخش شده که نشان می‌دهد با فستیوال بسیار پرشور و جذابی طرفیم. رویدادی که در این روزهای زوال موسیقی می‌تواند روزنه  امیدی باشد و نشان دهد که موسیقی خوب و سلیقه خوب هنوز زنده است.
 

 این را هم بگوییم که «کوچه» فقط مربوط به موسیقی جنوب نبوده و گروه‌ها و هنرمندان زیادی از نقاط مختلف ایران در آن به اجرا پرداخته‌اند. قصه خوانی و برنامه‌های دیگر هم به این فستیوال پیوست شده که آن هم به جذابیت‌های «کوچه» افزوده. فکر کنید دو سه روز در جایی باشید که موسیقی همه ایران را بشنوید، سروش صحت برایتان داستان بخواند، اردشیر رستمی باشد و احسان عبدی‌پور هم برنامه داشته باشد. چه چیزی از این جذاب‌تر؟
 

خبر دیگر این که زهرا مینویی وکیل مهدی یراحی درباره تغییر حکم این خواننده گفته: «‌در پی ارسال پرونده موکلم آقای «‎مهدی یراحی» به شعبه اجرای احکام، با توجه به بیماری و نیاز به مراقبت‌های پزشکی، حبس یک ساله ایشان تبدیل به مراقبت‌های الکترونیکی (پابند با شعاع حرکتی ۱۰۰۰ متر) شد.

این حکم (با قرار وثیقه ۱۵ میلیارد تومانی) از اوّل اسفند اجرایی شده است.آقای ‎«مهدی یراحی» بر اساس رأی «شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب» به تحمل «٢ سال و ٨ ماه حبس تعزیرى و ۷۴ ضربه شلاق» محکوم شده‌اند که براساس ماده ١٣۴ قانون مجازات، یک سال از این حبس به عنوان مجازات اشد، قابل اجرا است.»
 

تولد 50 سالگی کریم باقری با حضور تعداد زیادی از ستاره‌های فوتبال و هنر برگزار شد و حضور «محسن یگانه» و «عادل فردوسی‌پور» در این جشن در کنار هم، تصاویر و لحظات جالب توجهی داشت. 
 

پیش‌تر از این حضور کریم باقری در کنسرت محسن یگانه و معرفی باشکوه این فوتبالیست از سوی این خواننده و تشویق ممتد حاضرین در سالن، با بازدیدهای میلیونی در فضای مجازی مواجه شد.حالا و پس از آن استقبال بی‌سابقه از فوتبالیست محبوب تبریزی در کنسرت محسن یگانه، این خواننده در جبران حضور او به مراسم پرستاره تولد باقری رفته است.محسن یگانه با توجه به خلق و خوی خاصی که دارد، تا امروز تقریبا در هیچ مراسم عمومی شرکت نکرده است. 
 

تصاویر حضور او در مراسم تولد 50 سالگی کریم باقری و معاشرت گرم او با عادل فردوسی‌پور، کریم باقری، امید حاجیلی و یحیی گل محمدی، با استقبال گسترده‌ای در فضای مجازی روبه‌رو شده است.محسن یگانه این روزها در بهترین موقعیت کاری خود قرار دارد و استقبال از کنسرت‌های او به طرز قابل توجهی بالاست.
 

در مورد آهنگ‌های جدید این هفته هم باید گفت «دلتنگم» از ایهام و «یار شیرین» از سینا شعبانخانی منتشر شده‌اند. قاسم افشار هم که از خواننده‌های نسل اول پاپ بعد از انقلاب است با آهنگ «ازم نپرس» به بازار

 آمده.

 

کدخبر: ۵۵۴۱۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر