کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۹۹۸
تاریخ خبر:

آنالیز | تداوم جریان‌سازی گناه فرشته

آنالیز | تداوم جریان‌سازی گناه فرشته

موج جدید سریال گناه فرشته در شبکه نمایش خانگی

روزنامه هفت صبح|  پیش‌تر در یک پرونده مفصل، سریال‌هایی که در شبکه نمایش خانگی موج و جریان درست کرده‌اند را برشمردیم. بهانه «گناه فرشته» بود که هر قسمت از آن مبنای مباحث رسانه‌ای می‌شود. نمونه تازه این اتفاق در گزارش خبرگزاری فارس آمده است:


منظر اول| نمایش اژدهای فساد 
سریال «گناه فرشته» به کارگردانی حامد عنقا راوی داستانی است که با محوریت یک فساد اقتصادی بزرگ پیش می‌رود‌، شاید نشان دادن اژدهای فساد یکی از اهداف حامد عنقا است. خبرگزاری فارس با این مقدمه نوشته است: در دنیای امروز، فساد به ویژه از جنس اقتصادی آن با زد‌وبندهای پرنفوذ، مانند تاریکی خزنده‌ای به بخش‌های مختلف جامعه نفوذ کرده است.

 

در این بین مفسدان اقتصادی در مسیر رسیدن به اهداف خود، با بی‌رحمی تمام هر مانعی را از سر راه برمی‌دارند؛ رشوه، قتل، تهدید، تطمیع و... تنها گوشه‌ای از ابزاری‌ است که این افراد برای رسیدن به منافع خود به کار می‌برند، جریانی که نشان می‌دهد مفسدان اقتصادی در مسیر منفعت‌طلبی خود هیچ مانعی را سر راه‌شان بر‌نمی‌تابند. سریال «گناه فرشته» با به تصویر کشیدن داستانی معمایی، به مقوله فساد و مفسدان اقتصادی می‌پردازد و لایه‌های مختلفی از خزندگی این اژدهای هفت سر را به چالش می‌کشد.

 

منظر دوم| نقش دستگاه نظارتی 
در «گناه فرشته» شاهد شخصیت‌های متعددی هستیم که هر کدام به نوعی با فساد درگیرند. از فرشته که در گیر و دار یکی از همین قصه‌ها محکوم به قتل یکی از مفسدان اقتصادی شده تا حامد که به عنوان یک وکیل با پرونده‌های فساد اقتصادی سروکار دارد.

 

در واقع قصه جاری در سریال حامد عنقا به مثابه انعکاسی از این تاریکی هولناک و خزندگی ویرانگری است که آرام‌آرام افراد را درگیر می‌کند. «گناه فرشته» از فساد در سیستم اداری و دولتی گرفته تا فساد در بنگاه‌های اقتصادی را به نوعی نمایش داده

 

و بر این نکته تاکید کرده که شاید هر فرد یا نهادی بسته به نوع نیازش درگیر این فساد شده و ویروس فراگیر فساد، به راحتی می‌تواند تمام ارکان جامعه را آلوده کند مگر اینکه اهرمی برای مقابله و مجازات مهره‌های اصلی وجود داشته باشد. اینجاست که نقش مقام قضائی یا دستگاه نظارتی بیش از پیش پررنگ می‌شود.

 

 

 

کدخبر: ۵۵۳۹۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر