کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۶۲۳
تاریخ خبر:

آنالیز | شمایل جالب کریمی در سرزمین مادری

آنالیز | شمایل جالب کریمی در سرزمین مادری

عملکرد خوب نیکی کریمی و لباس‌های متفاوت او

روزنامه هفت صبح|  بعد از چند قسمت غیبت، بار دیگر نوبت به حضور شخصیت شاپرک بهادری با بازی نیکی کریمی در «سرزمین مادری» رسید. علاوه بر عملکرد خوب بازیگر، نکته جالب درباره این شخصیت، لباس‌های اوست.


منظر اول| پوشش 
شمایل نیکی کریمی در «سرزمین مادری» جالب است. خاستگاه فکری و اجتماعی شاپرک به‌ گونه‌ای است که در واقعیت حجاب ندارد. کارگردان، به‌ خاطر محدودیت‌‎‌های تلویزیونی، سراغ یک راهکار رفته است که البته در «کلاه پهلوی» و چند سریال دیگر هم تجربه شده بود: استفاده از کلاه و چیزی شبیه شال که دور گردن شاپرک است.

 

این مشابهت ‌سازی باعث شده نیکی کریمی را هر بار با کلاه و پوششِ دور گردن ببینیم؛ با رنگ‌های متنوع و جورواجور البته. مثلا در قسمت اخیر یک‌بار برای ابراز همدردی با خانواده اوس حسین، کلاه و شال گردن او همسان با لباس‌ها مشکی بود. در سکانسی دیگر اما این پوشش سفید شد. شاپرک در قرارهایی هم که در قسمت‌های ابتدایی فصل دوم با رهی (شهاب حسینی) داشت، لباس‌های شاد و رنگی می‌پوشید و کلاه و شال گردن را با آن ست می‌کرد.


منظر دوم| عملکرد 
«سرزمین مادری» در قسمت‌‌های اخیر، به دلیل پرداخت مستقیم به وقایع معاصر، تغییر مسیر داده. ویژگی سریال این بود که اتفاقات سیاسی- اجتماعی را در دل ماجراهای خانوادگی دراماتیزه می‌‌کرد. بازگشت شاپرک به سریال در قسمت چهاردهم فصل دوم، به «سرزمین مادری» طراوت بخشید چراکه یکی از فرازهای جذاب قصه، مواجهه رهی و شاپرک است.


نیکی کریمی قدر موقعیت را دانسته و در اولین تجربه رسمی بازی در یک سریال تلویزیونی، عملکردی تحسین‌‌آمیز مقابل دوربین داشته است. در بازی او حس دوست ‌داشتن، نگرانی برای رهی، غرورِ حاصل از موقعیت خانوادگی و ... به ‌درستی بازنمایی شده.


«کیمیا» دیگر سریال تلویزیونی کریمی است که نقش او بلند نبود و فعلا «سرزمین مادری» مهم‌‌ترین اثر کارنامه تلویزیونی‌‌اش محسوب می‌شود. این بازیگر در سریال‌های خانگی «ممنوعه»، «آقازاده» و «یاغی» هم بازی کرده است که آخری بیش از دیگران مورد توجه قرار گرفت.

 

 

 

 

 

کدخبر: ۵۵۳۶۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر