کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۹۸۳
تاریخ خبر:

‌چه می‌کنن عادل ‌و ‌پژمان

‌چه می‌کنن عادل ‌و ‌پژمان

درباره ویژه برنامه فوتبال 360 که با نام «جام ملت‌ها با پژمان جمشیدی» به شکل اینترنتی منتشر می‌شود. راز جذابیت آن چیست؟

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| همزمان با شروع مسابقات جام ملت‌‌های آسیا 2023، رویکرد برنامه اینترنتی «فوتبال 360» معطوف به این رویداد ورزشی شده است. نام ویژه ‌برنامه هم به «جام ملت‌‌ها با پژمان جمشیدی» تغییر کرده.
عکس دو


این برنامه فراتر از یک محصول ورزشی است و حتی مخاطب غیر فوتبالی با تماشای آن می‌تواند سرگرم شود و لذت ببرد. شاید این جمله کلیشه و احتمالا لوس! به نظر برسد اما اجازه بدهید یادآوری کنیم که با تماشای «فوتبال 360» جای خالی فردوسی‌پور در تلویزیون بیشتر به چشم می‌آید.


او در مقام برنامه‌ساز، استفاده‌ای بهینه از ظرفیت اینترنت می‌برد و حاصل کارش مورد توجه است. چرا مخاطب تلویزیون از این فرصت بی‌بهره مانده؟ جواب روشن است و فقط این که «فوتبال 360» با اختلاف بهترین ویژه برنامه این روزها در میان محتواهای تلویزیونی و اینترنتی است.


مورد اول| سابقه مجری 
عادل فردوسی‌‌پور در مقام تهیه کننده «فوتبال 360» ، از پژمان جمشیدی دعوت کرده تا با مهمان‌‌ها گفت‌و‌گو کند. این فوتبالیست و بازیگر، سابقه اجرای برنامه‌های «کلاسیکو» و «پیشگو» را در کارنامه دارد. از قضا اولی با خود فردوسی‌پور به سرانجام رسید و دومی که در نماوا منتشر شد، مصاف جمشیدی با مهمان‌های مطرح و چالش پیشگویی آینده بود.
عکس یک

او در این دو بزنگاه نشان داد آداب اجرا را بلد است... رونمایی از  «جام ملت‌‌ها با پژمان جمشیدی» جذاب بود؛ جایی که عادل و پژمان با هم کری خواندند. این اتفاق یادآور مصاحبه جذاب اخیر آن‌ها است که به طور کامل درباره‌اش نوشتیم. 


مورد دوم |عملکرد مجری 
پژمان جمشیدی این توانایی را دارد که همزمان جدی و شوخ باشد. او در «فوتبال 360 » از این ویژگی به شکل همزمان بهره می‌‌برد؛ مثلا در قسمت اول با فردوسی‌‌پور و پژمان منتظری تا توانست شوخی کرد و در عین حال سوالات جدی پرسید. این اتفاق در قسمت دوم با حضور جواد نکونام به شکلی دیگر رقم خورد.


او برای جذاب‌‌تر شدن برنامه، خاطرات فوتبالی خود و نیز مهمان را مرور کرد که نتیجه دلنشین بود. جمشیدی در مواجهه با کریم باقری تغییری محسوس داشت و کاملا می‌شد متوجه شد که احترام این مربی و فوتبالیست پیشکسوت را دارد. در عین حال چیزی از بگو و بخند کم نگذاشت و باقری نیز او را همراهی کرد.


پژمان جمشیدی به واسطه تجربیات متعدد که در بازیگری به دست آورده، مقابل دوربین راحت است. امتیاز مهم‌تر این که تبحری ویژه در شوخی کلامی آن هم در لحظه دارد. همچنین استفاده‌ای بهینه از بدن و چهره می‌برد و همین شوخی‌هایش را دلچسب‌تر می‌کند.

او در این راه تنها نیست اما چه حیف که فردوسی‌پور کم جلوی دوربین می‌آید. آن‌ها در قسمت اول در کنار حرف‌های جدی، کلی شوخی دلنشین و کری جذاب داشتند. جمشیدی همچنان موقع گپ‌و‌گفت با مهمان‌ها سر به سر عادل می‌گذارد و این موتیف که «مگه تو فوتبالیست هستی؟» تبدیل به بخش جذاب دیگر «فوتبال 360» شده است.


مورد سوم |ساختار برنامه 
بیشتر اتفاقات «فوتبال 360 » در استودیو و در قالب مصاحبه می‌‌گذرد. با این حال، فردوسی‌‌پور و همکارانش، در آیتم ‌سازی هم برگ برنده رو کرده‌‌اند. دکور برنامه ساده اما شیک است و از المان‌های گل ‌درشت فوتبالی پرهیز کرده. این تمهیدی است برای آن که نشان داده شود، برنامه فراتر از فوتبال گام بر می‌دارد. نام مهمان‌ها را عنوان کردیم؛ به نظر می‌رسد «فوتبال 360» نمی‌خواهد به چهره‌های معمولی رضایت دهد و چه اتفاق خوبی.


 مورد چهارم| محتوای برنامه 
 مصاحبه‌ با مهمان  به شکل زنده در صفحه اینستاگرام «فوتبال 360» ساعاتی پیش از مسابقات مهم شروع می‌شود. در این بخش، سرفصل گفت‌‌وگو، تحلیل هر بازی است؛ اما همان‌طور که اشاره شد سهم خاطره و بگو و بخند هم زیاد است.


و البته خبر دارید که حرف‌های جدی برنامه نیز جریان ساز شده‌اند؛ نمونه‌اش جایی که کریم باقری درباره دلایل جدایی‌اش از پرسپولیس گفت که باشگاه پرسپولیس نقشی در جدایی‌اش نداشته و این موضوع به مسائل بیرونی ارتباط داشته است.


این یعنی «فوتبال 360» نمی‌خواهد صرفا یک برنامه سرگرم کننده و یا تحلیلی محض باشد. بعد از پایان مسابقات نیز نوبت به بررسی آن‌‌ها می‌‌رسد. اصل برنامه هم در صفحات مختلف از جمله سایت فوتبال 360 قابل دسترسی است. 

 

کدخبر: ۵۵۲۹۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر