کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۷۰۶
تاریخ خبر:

مراسم آشنایی با رکوردشکنان اینستا

مراسم آشنایی با رکوردشکنان اینستا

به بهانه شکسته شدن رکورد بازدید یک ویدئوی اینستاگرامی در سال ۱۴۰۲

روزنامه هفت صبح،‌ فاطمه رجبی| ویدئوی ترانه جدید شروین حاجی‌پور که تا اینجای کار 34 میلیون بار دیده شده، یک ترانه آرام، ملایم و در سبک خود شروین درباره اینکه او در برابر تمام مشکلات ایستادگی کرده و در کشورش می‌ماند و از ایران نمی‌رود، شاید همین احساس مشترک با میلیون‌ها نفر کاری کرده که این موزیک به دل خیلی‌ها بنشیند و رکورد بازدید ویدئوهای اینستاگرامی را در سال جدید بشکند.

 

این قید «در سال جدید» خیلی مهم است چون سال گذشته هم ویدئوی «برای» از همین خواننده بیشتر از ۴۰ میلیون بار دیده شده بود.   به همین دلیل هم گفته می‌شود که شروین دارای عنوان «صاحب پربازدیدترین ویدئوی اینستاگرام فارسی» ادعایی که از یک جهت درست و از جهتی دیگر نادرست است.

 

این ادعا درست است چون ما آماری از ویدئوهایی که قبل از سال ۲۰۲۱ در اینستاگرام منتشر شده‌اند نداریم و در واقع اساسا نزدیک به دو سال است که اینستاگرام تعداد ویوها یا همان بازدیدهای یک پست و پلی شدن یک ویدئو را به همه نشان می‌دهد قبل از آن صرفا تعداد ویوهای برنامه‌های زنده یا همان لایو، تعداد لایک و کامنت قابل مشاهده بود

 

با این وجود اگر واقع‌بین باشیم می‌فهمیم که ویدئوی شروین نمی‌تواند واقعا پربازدیدترین ویدئوی اینستاگرام فارسی در تمام چندین سال اخیر باشد چرا که ارتباطات معنادار بین تعداد لایک‌ها و تعداد ویوهای یک پست وجود دارد.

 

ویدئوی شروین چیزی در حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار لایک گرفته در حالی که در سال‌های اخیر ویدئوهایی با تعداد لایک بسیار بیشتر هم در اینستاگرام داشته‌ایم. و ویدئوهایی با تعداد لایک بسیار  البته ممکن است در مواردی مردم یک ویدئو را زیاد ببینند اما آن را دوست نداشته باشند

 

اما این موارد بسیار استثنایی هستند. گذشته از همه اینها حالا که با رکورددار تعداد بیننده یک پست ویدئویی آشنا شدید بد نیست ببینیم رکورددار هر کدام از فاکتورهای لایک،‌ ویوی زنده، کامنت و... در تمام سال‌هایی که از باب شدن اینستاگرام در ایران می‌گذرد چه کسانی هستند.

 

رکورد بیننده زنده 
جلب کردن بیننده‌های زنده در تلگرام و اینستاگرام یکی از کارهای سخت ادمین‌های پیج‌های مختلف است چون خیلی‌ها در همان لحظه ترجیح می‌دهند به دور زدن در شبکه اجتماعی ادامه بدهند و مجبور نباشند به صورت زنده یک برنامه ویدئویی را ببینند برای همین رکورد بیننده زنده اهمیت زیادی دارد و شا‌خ‌های اینستاگرام روی تعداد حاضران در لایوهای اینستاگرامی‌شان مانور زیادی می‌دهند.

 

تا مدت زیادی رکورد لایو اینستاگرام در ایران در اختیار لایو مشترک امیر تتلو و ندا یاسی بود که توانست حدود 700 هزار بازدیدکننده داشته باشد. در واقع لایو دوم این دو شخصیت آنقدر پر سر و صدا و بزرگ بود که توانست رکورد دومین لایو پر بیننده جهان بشود اما به سرعت این مقام را در سطح جهانی از دست داد

 

و در ایران هم در سال 99، لایو عادل فردوسی‌پور از گزارش بازی نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم پرسپولیس و اولسان هیوندای در صفحه اینستاگرام AFC، به بیش از  800 هزار بازدیدکننده رسید و رکورد لایو ایران را شکست. در حال حاضر این رکورد همچنان پابرجاست.

 

 

رکورد کامنت اینستاگرام 
در حال حاضر یکی از اجراهای زنده گروه ماکان بند در ایران با بیش از 21 میلیون کامنت در رتبه اول قرار دارد که در مقیاس جهانی هم در ۱۰ تای اول ایستاده است؛ با این حال از آنجایی که صفحه این گروه غیرفعال شده، این پست دیگر در دسترس قرار ندارد و خیلی نمی‌توانیم آن را معتبر به‌حساب بیاوریم.

 

بعد از آن پستی از امیر تتلو بیشترین تعداد کامنت را دارد و در برهه‌ای حتی رکورد جهانی را شکست. امیر تتلو در 22 شهریور 98 انتشار یکی از آهنگ های خود به نام (کی فکرش رو می‌کرد) را منوط به دریافت 10 میلیون کامنت از طرفداران کرد.

 

البته این تعداد بعد از گذشت تنها چند روز از مرز 13 میلیون گذشت و به 15 میلیون رسید و در نهایت عددی که برای تعداد کامنت و رکورد او ثبت شد، عدد 18 میلیون کامنت بود البته مدتی بعد تتلو با شکایت عده زیادی از حضور در اینستاگرام منع شد و این شبکه اجتماعی صفحات شخصی او را بست. بنابراین معلوم نیست بتوان او را هنوز رکورددار به حساب آورد یا نه. 

 

بعد از آنها پستی در صفحه استراماچونی، سرمربی اسبق استقلال با بیش از 9 میلیون کامنت، بیشترین تعداد کامنت در ایران را دارد. از آنجایی که این پست پس از انتصاب او به سرمربیگری استقلال منتشر شده و بیشتر کامنت‌ها نیز از کاربران ایرانی هستند، می‌توانیم آن را رکورددار تعداد کامنت در ایران بدانیم.

 

رکورد بیشترین لایک 
رکورد لایک اینستاگرام ایران هم به یک پست از علی دایی اختصاص دارد. او این پست را در پاسخ به صحبت‌های یکی از میهمان‌های برنامه شبکه افق منتشر کرد و اینطور شروع می‌شد: «کسی می‌رود که آمده باشد نه کسی که ریشه در این خاک دارد.»

 

شاید بتوان گفت محتواهایی که بر ماندن و ساختن از چهره‌های معروف منتشر می‌شوند مانند موزیک ویدئوی شروین، خیلی به مذاق ایرانی‌ها خوش می‌آید. این پست در حال حاضر با بیش از 4 میلیون لایک رکورددار است.

 

موارد عجیب و غریب 
همانطور که می‌بینید بیشترین لایک و ویو و کامنت و... در اینستاگرام همیشه در اختیار سلبریتی‌ها بوده اما این قاعده یک سری استثنا هم دارد مانند تخم‌مرغی که هنوز هم دارای مقام دومین پست پر لایک جهان در اینستاگرام است.

 

بعد از لیونل مسی رکورد بیشترین لایک اینستاگرام برای پستی است که به تصویر یک تخم‌مرغ اختصاص دارد که تا این لحظه توانسته  بیشتر از 60 میلیون لایک دریافت کند و خود را در جدول رکوردهای اینستاگرام جای دهد. این در حالی است که تعداد دنبال‌کنندگان صفحه‌ای که این تصویر را پست کرده حدود 5 میلیون نفر است.

 

در ابتدا مشخص نبود چه کسی این تصویر را در اینستاگرام قرار داده، اما در جریان سوپر باول مشخص شد این صفحه با همکاری شبکه هولو و با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در مورد سلامت روان ایجاد شده است.

 

کدخبر: ۵۵۲۷۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر