کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۷۰۹۴
تاریخ خبر:

جزییات حمله سپاه به اسرائیل؛ شلیک ۲۰۰ موشک به سوی تلاویو

جزییات حمله سپاه به اسرائیل؛ شلیک 200 موشک به سوی تلاویو

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از برخورد موشک‌هایی به شمال تل‌آویو خبر می‌دهند

سپاه پاسداران در بیانیه‌ای حملات موشکی به اسرائیل را تایید کرد.

 

سپاه در بیانیه‌ خود اعلام کرد: «در پاسخ به شهادت شهید هنیه، سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم. چنانچه رژیم صهیونیستی به عملیات ایران واکنش نشان دهد با حملات کوبنده مواجه خواهد شد.»

در بخش دیگری آمده است: این عملیات در شورای عالی امنیت ملی تصویب شد.

 

هم‌زمان با انتشار ویدئوها و تصاویری از سراسر کشور، که عبور موشک‌ها از آسمان ایران را نشان می‌‌دهند،‌منابع خبری اعلام کردند آژیر‌های هشدار در اکثر مناطق فلسطین اشغالی به صدا درآمده است. المیادین نوشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی از برخورد موشک‌هایی به شمال تل‌آویو خبر می‌دهند.

این رسانه همچنین به نقل از رسانه‌های عبری از توقف حرکت هواپیما‌ها در فرودگاه بن‌گوریون خبر داد.

 

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد ۴۰۰ موشک از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است. 

 

شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی این حمله را «بی‌سابقه» توصیف و گزارش کرده شلیک موشک‌های بالستیک همچنان ادامه دارد. 

حمله موشکی سپاه به اسرائیل

رئیس‌جمهور آمریکا در ایکس نوشت: «امروز صبح من و معاون رئیس‌جمهورمان با تیم امنیت ملی برای رایزنی درباره برنامه ایران جهت شلیک موشک‌های بالیستیک علیه اسرائیل تشکیل جلسه دادیم. درباره اینکه ایالات متحده چطور آماده دفاع از اسرائیل در برابر این حملات است و همچنین محافظت از نیروهای آمریکایی گفت‌وگو کردیم.»

 

متن کامل بیانیه سپاه پاسداران به شرح ذیل است:

امت بزرگ اسلامی، ملت شریف و شهیدپرور ایران  
 
لحظاتی قبل و پس از یک دوره خویشتن‌داری دربرابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت‌های رژیم با حمایت آمریکا در قتل‌عام مردم لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر رهبر محور مقاومت و دبیرکل سرافراز حزب‌الله سیدحسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان سرلشکر پاسدار سیدعباس نیلفروشان، نیروی هوافضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار داد که جزئیات آن متعاقباً به استحضار خواهد رسید.
 
خاطرنشان می‌سازد این عملیات با تصویب شورای‌عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.
 
اخطار داده می‌شود چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین‌المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

...

 

منابع رسانه‌ای در رژیم صهیونیستی می گویند بیش از 200 موشک ظرف مدت نیم‌ساعت از سوی ایران به اسراییل شلیک شده است.

 

 

خبرگزاری تسنیم نوشت:  آنچه تاکنون صورت گرفته موشک‌باران بی‌سابقه صهیونیست‌هاست. موشک‌های بسیاری به تل‌آویو رسیده‌اند. به نظر می‌رسد اکثریت قریب به اتفاق موشک‌ها از نوع بالستیک باشند. تصاویری که از آسمان تل‌آویو مخابره شده نشان می‌دهد که بسیاری از موشک‌ها را صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند رهگیری کنند و دسته دسته به اهداف اصابت می‌کنند.

 

تماشاگران بازی سپاهان و استقلال تاجیکستان، تصاویری از لحظه عبور موشک‌های ایران که به سمت اسرائیل در حرکت هستند را بر فراز ورزشگاه فولادشهر اصفهان منتشر کردند.

عکس | موشک‌های ایرانی به سمت اسرائیل وسط بازی سپاهان

 

ویدئویی که گفته می‌شود به لحظه برخورد موشک‌ها به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی تعلق دارد

 

در حالی که تلویزیون ایران،‌ حمله اخیر را موج اول توصیف می‌کند، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از موج دوم حملات موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: حادثه تمام نشده است و ممکن است چندین موج حمله موشکی دیگر نیز از سوی ایران صورت بگیرد. شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که تمامی صهیونیست‌ها در حال حاضر به پناهگاه‌ گریخته‌اند.

 

نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی، بیانیه‌ای صادر کرد: پاسخ‌ حقوقی، منطقی و مشروع ایران به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن اتباع و منافع ایران و تعرض به حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت. در صورت واکنش رژیم صهیونیستی و شرارت جدید، پاسخ‌ بعدی و ویران‌کننده به دنبال خواهد داشت. نمایندگی ایران در سازمان ملل به کشورهای منطقه و حامیان صهیونیست‌ها هشدار داد «حساب خود را از این رژیم جدا کنند».

 

توقف کلی پروازهای فرودگاه امام؛ آسمان تهران بسته شد

ایسنا نوشت: به دنبال وقایع اخیر و به منظور حفظ امنیت پروازها، تمامی پروازهای ورودی و خروجی از فرودگاه امام خمینی به طور موقت متوقف شده است.
 

شبکه CNN گزارش داد: ایران در حال بارگزاری ۳۰ موشک از نوع فتاح ۱ و سجیل است. این موشک‌ها فاجعه به بار خواهند آورد.

 

تکذیب اطلاعیه «شرایط جنگی» منتسب به نهادهای امنیتی ایران

منابع آگاه می‌گویند اطلاعیه‌های منتشر در فضای مجازی منتسب به نهادهای امنیتی که در آن به نحوی شرایط را جنگی نشان داده است جعلی و در راستای عملیات روانی معاندین می‌باشد.

 

تمام پروازهای تا ساعت١٠صبح فردا لغو شدند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تمام پروازها ساعت ١٠ صبح فردا چهار شنبه باطل شدندگفت: مسافران دغدغه‌ای بابت پروازها و انجام مسافرت‌ها نداشته باشند و در صورت لزوم همه هزینه‌های بلیت آنان مسترد خواهد شد.

 

خبرگزاری صداوسیما اعلام کرد: سپاه برای اولین بار با موشک‌های هایپرسونیک فتاح رادار سپر دفاع موشکی هدایت کننده موشک‌های آرو 2 و 3 را منهدم کرد.

 

اطلاعیه دوم روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

امت اسلامی جبهه بزرگ مقاومت وملت شریف ایران اسلامی
پیرو اطلاعیه قبلی ، فرزندان شما در سپاه پاسدان انقلاب اسلامی طبق وعده هایی که مسئولان جمهوری اسلامی و فرماندهان نظامی داده بودند ؛ با کمک سایر نیروهای مسلح طی عملیات وعده صادق 2 با رمز یا رسول الله (ص)
مراکز راهبردی در داخل سرزمین های اشغالی را با موشک های ساخت فرزندان ایران اسلامی مورد هدف قرار دادند.
در این عملیات برخی از پایگاه های هوایی و راداری ؛ مراکز توطئه و طراحی ترور علیه رهبران مقاومت به خصوص شهید دکتر اسماعیل هنیه و رهبرحزب الله لبنان شهید حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله و فرماندهان نظامی حزب الله ، مقاومت اسلامی فلسطین و فرماندهان سپاه پاسداران مورد اصابت قرارگرفتند.
 علی رغم اینکه این منطقه با پیشرفترین و پرحجم ترین سامانه های پدافندی محافظت می شد 90درصد شلیک ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی وعملیاتی جمهوری اسلامی به وحشت افتاده است .
این عملیات در چهارچوب حق دفاع مشروع وبراساس قوانین بین المللی انجام گرفته وهرگونه حماقت دشمن به صورت ویرانگر وپشیمان کننده پاسخ داده خواهد شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

تصاویر شلیک موشک بالستیک عماد و قدر در عملیات وعده صادق 2

 

شبکه ای‌بی‌سی نیوز، تصاویری از پناه گرفتن ساکنان سرزمین‌های اشغالی هنگام حمله موشکی سپاه به اسرائیل منتشرد کرد

6104851

 

 مسعود پزشکیان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: « «‌بر اساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه، پاسخ قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی داده شد. این اقدام در دفاع از منافع و اتباع ایرانی بود. نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. این تنها گوشه‌ای از توان ماست. با ایران وارد درگیری نشوید.»

به‌روزرسانی می‌شود...

کدخبر: ۵۶۷۰۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر