کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۰۹۵
تاریخ خبر:

نکات مهم برای برنامه ریزی سفرهای هوایی و زمینی

نکات مهم برای برنامه ریزی سفرهای هوایی و زمینی

رپورتاژ آگهی| نکته مشترک و بسیار مهمی که در سفرهای کاری و تفریحی وجود دارد، برنامه‌ریزی برای آن سفر است؛ درواقع علت سفر شما هرچه که باشد، موظف به رعایت یک سری نکات مطابق با شرایط خود هستید. در کل گردش و تفریح شما در شهر مقصد، زمان شروع سفر، مدت زمان اقامت، بازدید از مکان‌های مختلف، میزان بودجه و هزینه کلی، بستن چمدان، انتخاب نوع وسیله سفر و... نیاز به یک برنامه اصولی و آگاهانه دارد. در ادامه نکاتی را بیان خواهیم کرد که بتوانید برای خرید بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و همچنین رزرو هتل به راحتی برنامه ریزی کنید.

 

فوت و فن خرید بلیط هواپیما

 

در برنامه‌ریزی سفر خود باید نوع بلیط اعم از چارتری یا سیستمی بودن آن را مشخص کنید، به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید بلیط قابلیت استرداد و بازگشت وجه داشته باشد، بلیط سیستمی برای شما مناسب‌تر است. چون اکثر بلیط‌های چارتری امکان استرداد ندارند؛ یعنی اگر به هر دلیلی بخواهید سفر را کنسل کنید و بلیط خود را برگشت دهید، هزینه‌ای به شما عودت نمی‌شود.

البته بلیط‌های چارتری نیز مزایایی دارند، به‌عنوان مثال می‌توانید در بین بلیط‌های چارتری و لحظه آخری بلیط مقرون‌به‌صرفه‌تر و قیمت مناسب‌تری پیدا کنید.

گرچه خرید بلیط به‌صورت حضوری نیز امکان‌پذیر است، اما پیشنهاد می‌کنیم خرید اینترنتی بلیط را در اولویت قرار دهید؛ چراکه علاوه‌بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید قیمت بلیط‌ هواپیما مربوط به ایرلاین‌های مختلف را بررسی و مقایسه کنید و در نهایت خرید بهتری داشته باشید.

 

نکات مهم برای برنامه ریزی سفرهای هوایی و زمینی - تصویر 2

 

نرخ بلیط شما تا حد زیادی به زمان سفر و مقصد سفرتان بستگی دارد؛ یعنی برای برخی مقاصد در فصل تابستان بلیط مقرون‌به‌صرفه پیدا می‌شود و برای برخی مقاصد دیگر در فصل زمستان این مورد امکان‌پذیر است. درحالت کلی برای اینکه بتوانید بلیط اقتصادی‌تری خریداری کنید، باید سفر خود را در ایام غیر پیک که تقاضای سفر کم‌تر است انجام دهید و در میان بلیط‍‌های چارتری و لحظه آخری نیز جستجو کنید. همچنین درنظر داشته باشید که اواسط هفته معمولا فرصت مناسب‌تری برای خرید بلیط ارزان قیمت است.

 

چگونگی خرید بلیط اتوبوس و قطار

 

خرید بلیط قطار و اتوبوس به‌ دو صورت اینترنتی و حضوری امکان‌پذیر است که به‌علت وقت‌گیر و هزینه‌بر بودن خرید حضوری، روش اینترنتی را پیشنهاد می‌دهیم. برای خرید اینترنتی بلیط قطار ابتدا باید وارد سایت معتبر مدنظر شوید و سپس اطلاعاتی مثل نوع قطار، زمان شروع سفر، تعداد صندلی یا کوپه، اطلاعات خود و همسفرانتان، مبدا و مقصد، شیوه پذیرایی، زمان برگشت (بلیط رفت و برگشت) و... را وارد کنید و سپس با پرداخت هزینه خرید خود را نهایی کنید. با خرید اینترنتی بلیط قطار امکان مقایسه هزینه بلیط قطارهای مختلف را خواهید داشت، همچنین می‌توانید از تخفیفات و بازه قیمتی بلیط قطار در زمان‌های مختلف آگاه شوید. برای خرید بلیط ارزان می‌توانید سفر خود را به زمان‌هایی که تعطیل رسمی و پیک سفر نیستند، موکول کنید یا اینکه به جای قطارهای سریع‌السیر و 5 یا 4 ستاره قطارهای معمولی را انتخاب نمایید و از گزینه پذیرایی نیز ا ستفاده نکنید.

 

اتوبوس یکی از بهترین و ارزان‌ترین وسایل نقلیه برای سفر است. برای تهیه بلیط اتوبوس بعد از ورود به سایت ابتدا باید اطلاعاتی مثل مشخصات شخصی، مبدا و مقصد، زمان حرکت، نوع اتوبوس (معمولی یا vip)، مکان صندلی و ... را تکمیل نمایید. سپس هزینه درخواستی را پرداخت نموده و خرید خود را نهایی کنید. بعد از ثبت نهایی بلیط از طریق پیامک به شما اطلاع داده می‌شود. بلیط اینترنتی خود را قبل از سوار شدن به اتوبوس چاپ کنید. بهتر است هنگام خرید بلیط از قوانین استرداد بلیط نیز آگاه شوید. با آنکه هزینه بلیط اتوبوس نسبت به هواپیما وقطار مقرون‌به‌صرفه‎‌تر است، اما اگر می‎خواهید بلیط اتوبوس را با قیمت ارزان‌تر خریداری کنید علاوه‌بر انتخاب اتوبوس معمولی باید در ایام غیرپیک سفر کنید، با بررسی قیمت بلیط اتوبوس در روزهای مختلف می‌توانید از برخی تخفیفات اعمال شده روی قیمت نیز آگاه شوید و استفاده کنید.

 

در حالت کلی تهیه بلیط قیمت مناسب تا حدی زیادی به زمان سفر شما، مقصد، نوع وسیله نقلیه، بهره‌مندی از تخفیف، استفاده از امکانات و خدمات مختلف و مواردی از این قبیل بستگی دارد.

 

نکات مهم برای برنامه ریزی سفرهای هوایی و زمینی - تصویر 3

 

نکات مهم برای رزرو هتل با تخفیف

 

یکی از موارد مهمی که باید در برنامه سفر خود بگنجانید، رزرو هتل خوب و باکیفیت یا یک اقامتگاه مناسب است. برای اینکه بتوانید هتل با قیمت مقرون‌به‌صرفه رزرو کنید باید در سایت‌های مختلف هزینه چند هتل را بررسی کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید، همچنین دراینصورت می‌توانید از زمان‎‌هایی که روی هزینه اقامت تخفیف اعمال می‌شود آگاه شوید و از آن استفاده کنید. گاهی اوقات هتل‌ها تخفیفات خوبی را برای مشتریان ثابت خود که در باشگاه مشتریان آن هتل عضو هستند، درنظر می‌گیرند، پس عضو شدن در باشگاه مشتریان نیز راه خوبی برای بهره‌مندی از تخفیفات هتل‌هاست.

 

سفر در ایام غیرپیک، جستجو در بین رزروی‌های کنسل شده، انتخاب هتل معمولی و... جزو موارد تاثیرگذار بر قیمت نهایی هتل و اقتصادی شدن آن هستند.

 

اکثر موارد ذکر شده برای رزرو هتل ارزان با رزرو هتل آنلاین امکان‌‌پذیر هستند؛ چراکه شما در مراجعه حضوری نمی‌توانید هزینه چندین هتل مختلف را با هم مقایسه کنید یا هر لحظه نمی‌توانید از تخفیفات هتل‌ها آگاه شوید. پس رزرو آنلاین هتل علاوه‌بر راحتی و صرفه‌جویی در وقت باعث می‌شود بتوانید هتل با قیمت مناسب پیدا و رزرو کنید و از تخفیفات هتل‌ها نیز بهره ببرید.

 

 

کدخبر: ۵۵۴۰۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر