کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۸۱۳
تاریخ خبر:

انواع قیمت بلیط چارتر دبی برای سفر

انواع قیمت بلیط چارتر دبی برای سفر

شهر دبی واقع در کشور امارات مقصد بسیاری از مسافران ایرانی در زمان‌های مختلف سال است. مسافران چه برای تفریح به دبی بروند و یا قصد بیزینس داشته باشند، می‌توانند با بلیط هواپیما چارتری برای این مقصد، پروازهایی به صرفه‌تر داشته باشند و قیمت بلیط کمتری را پرداخت نمایند. طبیعی است که قیمت بلیط چارتر دبی از بلیط‌های معمولی که به آنها سیستمی گفته می‌شود، کمتر بوده و پرواز با بلیط چارتر اقتصادی‌تر باشد. البته برای این که بتوان بلیط چارتر دبی مناسبی برای سفر دبی پیدا کرد، باید اطلاعات دقیقی از چارتر داشت.

انواع قیمت بلیط چارتر دبی

بلیط چارتر چیست؟

شکلی از بلیط هواپیما که معمولا قیمت کمتری از بلیط‌های سیستمی دارد و توسط آژانس هواپیمایی خاصی ارائه می‌شود، بلیط چارتر نام دارد. بلیط چارتر گونه‌ای از بلیط است که به صورت دربست از آژانس هواپیمایی خریداری شده و با قیمت پایین‌تر در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. بنابراین قیمت بلیط تهران دبی رفت و برگشت با چارتر از قیمت بلیط سیستمی ارزان‌تر است. چارتر تنها متعلق به بلیط هواپیما نیست و می‌تواند برای اتوبوس، قطار و حتی هتل نیز انجام شود.

در واقع آژانس گردشگری و شرکت هواپیمایی برای فروش بلیط چارتر، تعداد زیادی از صندلی‌های یک پرواز و یا تمام آنها را به صورت دربست از ایرلاین خریداری می‎کند. این خرید کلی بلیط باعث می‌شود که آژانس قیمت پایین‌تری برای بلیط پرداخته و سپس این سود را با مشتریانش شریک شود. پس کسانی که بلیط چارتر دبی را خریداری می‌کنند، قیمت پایین‌تری نسبت به سایر افراد خواهند پرداخت.

انواع بلیط چارتر

بلیط چارتر به شکل‌های گوناگونی توسط آژانس هواپیمایی خریداری شده و در اختیار مشتریانش قرار می‌گیرد. هر کدام از این شیوه‌های خرید بلیط توسط آژانس ممکن است روی بهای پرداختی آن به ایرلاین تاثیر بگذارد و از همین روی، قیمتی که بلیط را به مسافران ارائه می‌دهد نیز، فرق دارد. باید در نظر داشت ممکن است انواع بلیط چارتر قیمت‌های متفاوتی داشته باشند اما لزوما کیفیت آنها با هم فرق ندارد.

ممکن است شرکت چارتر کننده بخشی از بلیط‌های پرواز را از یک ایرلاین بخرد و در واقع آن را چارتر کند. در این صورت ممکن است دو مسافر روی دو صندلی کنار هم مبالغ بسیار متفاوتی را برای خرید بلیط سیستمی و چارتر پرداخت کرده باشند. در عین حال شیوه چارتر کردن بلیط توسط خود شرکت چارتر کننده که انواع بلیط چارتر نامیده می‌شود، روی قیمت آن تاثیر بگذارد، به همین دلیل ممکن است که مسافران هنگام خرید بلیط با قیمت‌های متنوع چارتر مواجه باشند.

انواع بلیط چارتر دبی

بلیط چارتر کامل

بلیط چارتر کامل که به انگلیسی به آن فول چارتر (Full Charter) گفته می‌شود، خرید تمام صندلی‌های یک پرواز از یک ایرلاین توسط آژانس هواپیمایی چارتر کننده است. در این حالت که هواپیما به معنای تمام کلمه دربست در اختیار آژانس هواپیمایی قرار دارد، قیمت بلیط در ارزان‌ترین حالت ممکن خود برای چارتر کننده تمام می‌شود و به همین ترتیب می‌تواند با پایین‌ترین قیمت آن را به مشتریانش بفروشد.

بلیط اجاره صندلی

بلیط اجاره صندلی که به انگلیسی به آن سیت چارتر (Seat Charter) گفته می‌شود، دیگر دربست گرفتن کامل هواپیما نیست بلکه چارتر کننده، تنها بخشی از بلیط‌های یک پرواز را چارتر می‌کند. در این حالت است که احتمال دارد قیمت بلیط برای شما و مسافر کناری‌تان هنگام سفر به دبی خیلی فرق داشته باشد. علاوه بر این از آنجایی که آژانس چارتر کننده بخشی از بلیط‌ها را به صورت عمده خریده است، قیمت بلیط‌ها از حالتی که دربست بلیط‌های هواپیما را در اختیار داشته باشد، کمی گران‌تر خواهد بود چون آژانس میزان تخفیف کمتری را دریافت کرده است.

صندلی چارتر شناور

صندلی یا سیت چارتر در واقع نوعی اجاره صندلی است که آژانس کننده نسبت فروش تعداد مشخصی صندلی برای یک مسیر پروازی به ایرلاین تعهد می‌دهد. در واقع چارتر کننده باید بلیط‌هایش را در در یک بازه زمانی مشخصی و عمدتا به صورت رفت و برگشت به فروش برساند. در این صورت چارتر کننده موظف است در این فاصله زمانی تعیین شده، بلیط رفت و برگشت بفروشد. با توجه به این قانون می‌توان تصور کرد که قیمت بلیط چارتر شناور به دلیل محدودیت‌هایش نسبت به دو شیوه قبلی، از آنها کمی گران‌تر باشد و این اختلاف قیمت بلیط‌های چارتر را برای پروازهای مشابه و آژانس‌های هواپیمایی مختلف توجیه می‌کند.

صندلی چارتر Back to Back

صندلی چارتر Back to Back یعنی چارتر کردن تعداد معینی از صندلی‌ها در سفرهای رفت ‌و برگشت در یک مسیر پروازی مشخص توسط شرکت و آژانس چارتر کننده است. در چارتر Back to Back برخلاف صندلی چارتر شناور، باید بلیط‌ها در یک فاصله زمانی مشخص و محدود به فروش بروند و تعداد صندلی‌ها نیز در مسیر رفت ‌و برگشت تعیین شده است. بنابراین باز هم محدودیت بیشتری برای چارتر کننده در زمینه چارتر کردن بلیط اعمال می‌شود و قیمت آن برای مسافران کمی بیشتر خواهد بود.

بلیط صندلی چارتر Block Seat

محدودترین نوع بلیط چارتر با قوانین سخت‌تر، بلیط صندلی چارتر Block Seatاست. در این نوع بلیط، آژانس چارتر کننده بایستی بلیط‌های چارتر شده را در تاریخ‌های مشخصی بفروشد. قطعا این قانون نسبت به بازه زمانی مشخص و فروش شناور بلیط سخت‌تر بوده و بنابراین قیمت بلیط از جانب آژانس کمی بیشتر خواهد شد. البته احتمالا مسافران هنگام خرید بلیط، از این انواع بلیط‌های چارتر آگاه نخواهند شد اما اگر بدانند که هر بلیط به کدام نوع چارتر تعلق دارد، در می‌یابند که چرا قیمت‌های بلیط چارتر نیز با هم فرق دارد.

بهترین قیمت بلیط هواپیما چارتر از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه بلیط هواپیما چارتری با بهترین قیمت، باید آژانس‌های معتبر هواپیمایی را پیدا کرد و از آنها بلیط خرید. از آنجا که این بلیط‌ها پیشنهاد ویژه‌ای از جانب شرکت‌های گردشگری و هواپیمایی هستند، معمولا توسط آژانس‌هایی ارائه و عرضه می‌شوند که اعتبار بالایی هم در نزد ایرلاین‌ها دارند و هم از گردش مالی بالایی برخوردارند که قادر به خرید این دسته از بلیط‌ها هستند.

تفاوت بلیط چارتر دبی با بلیط سیستمی

بلیط چارتر چه تفاوتی با بلیط سیستمی دارد؟

بزرگ‌ترین تفاوت بلیط چارتر با سیستمی برای آژانس‌های هواپیمایی و شرکت‌های چارتر کننده است. زیرا این شرکت‌ها هستند که بلیط را به صورت دربست می‌خرند و پول کمتری برای آن به ایرلاین پرداخت می‌کنند. به همین دلیل مسافران نیز هنگام خرید بلیط چارتر، معمولا بهای کمتری نسبت به سیستمی می‌پردازند. البته باید توجه داشت که گاهی در فصل‌های پرتردد و شلوغ سال، قیمت بلیط چارتر و سیستمی تفاوت چندانی نداشته و شاید حتی برابر باشد. با این همه بر اساس قوانین آژانس‌ها و ایرلاین‌ها بلیط‌های چارتر مقرراتی را دارند که باعث تفاوت آنها با بلیط‌های سیستمی می‌شود.

اولین تفاوت این دو بلیط در شیوه کنسل کردن آنهاست: هنگامی که شما یک بلیط سیستمی را می‌خرید، تا 24 ساعت قبل از پرواز امکان کنسل کردن آن را دارید اما در بلیط‌های چارتر به جز موارد معدودی، چنین امکانی وجود ندارد. یعنی شما تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید پرواز چارتر خود را کنسل کنید و اگر از سفر منصرف شوید، بلیط شما می‌سوزد و امکان بازپس گیری بخشی از پول بلیط را ندارید. نکته دیگر قیمت یکسان بلیط برای همه افراد در هر سنی است. شما هنگامی که بلیط سیستمی را خریداری می‌کنید، می‌توانید برای کودکان و نوزادان خود بلیط‌هایی نیم بها یا با تخفیف‌هایی تا 70 درصد دریافت کنید اما بلیط چارتر برای همه سنین حتی کودکان و نوزادان یک قیمت است و بنابراین اگر با مسافر خردسال به دبی می‌روید، بهتر است بلیط چارتر نخرید.  

 

 

 

کدخبر: ۵۵۳۸۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر