کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۰۹۲
تاریخ خبر:

جاهای دیدنی چابهار در زمستان

جاهای دیدنی چابهار در زمستان

رپورتاژ آگهی|یکی از زیباترین و جذاب‌ترین قطب‌های گردشگری کشور ایران را می‌توانیم چابهار معرفی کنیم. این شهر جنوبی دارای فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلفی بوده و جزء بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در فصول مختلف سال مخصوصاً زمستان است.

در صورتی که می‌خواهید در فصل سرد زمستان به یکی از شهرهای ایران سفر کرده و از آب و هوای مناسب و اماکن تفریحی و دیدنی آن حداکثر استفاده را ببرید، ما به شما چابهار را معرفی می‌کنیم. شهر بندری چابهار دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که شما می‌توانید به همراه خانواده یا دوستانتان به آن‌جا سفر کرده و خاطره خوبی را برای خود رقم بزنید. در ادامه مهم‌ترین و منحصر به فردترین جاهای دیدنی چابهار در زمستان را به شما معرفی می‌کنیم.

 

1. ساحل بریس

ساحل بریس را می‌توانیم یکی از زیباترین سواحل جنوبی کشور ایران معرفی کنیم، این ساحل یکی از متفاوت‌ترین سواحل دریای مکران است که در فصل زمستان از آب و هوای مطبوع و معتدلی برخوردار می‌باشد. این جاذبه گردشگری دارای سواحل صخره‌ای و مرجانی و اسکله‌های زیبا و جذاب است.

بسیاری از مسافران پس ار رسیدن به شهر چابهار و اقامت در هتل شاهان چابهار، مایل به بازدید از ساحل و اسکله بریس هستند. می‌توانیم ساحل بریس را یکی از فعال‌ترین اسکله‌های ماهیگیری در کشور ایران معرفی کنیم که قایق‌ها ولنج‌های زیادی در آن تردد می‌کنند.

این کار منظره‌ای رنگارنگ و تماشایی از قایق‌های کوچک و بزرگ را به نمایش در می‌آورد. زیبایی این ساحل در مواقع غروب آفتاب دوچندان می‌شود و می‌تواند یکی از مناسب‌ترین جاهای دیدنی چابهار در زمستان باشد.

2. کوه‌های مریخی یا مینیاتوری چابهار

کوه‌های مریخی چابهار را می‌توانیم جزء جاذبه‌های شگفت‌انگیز این شهر نام ببریم که گزینه مناسبی برای بازدید در فصل زمستان هستند. این کوه‌ها در فاصله ۴۰_۵۰ کیلومتری بعد از چابهار قرار گرفته و همچون تابلو نقاشی از دور به نظر می‌رسند. این کوه‌های رسوبی سبب ایجاد منظره‌ای چشم نواز شده‌اند و به دلیل داشتن رنگ خاکستری و قرمز و شکل مخروطی به خصوص، می‌توانند توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کنند.

بسیاری از مسافران معتقدند این کوه‌ها یکی از بهترین جاهای دیدنی چابهار در زمستان هستند زیرا از آب و هوایی معتدلی برخوردار بوده و بر خلاف تابستان، گرمای محیط شما را اذیت نمی‌کند.

3. روستای درک

کمتر کسی پیدا می‌شود نام روستا و منطقه درک در چابهار را نشنیده باشد. در این منطقه ساحل و کویر به هم پیوسته و منظره‌ای جذاب و شگفت انگیز ایجاد کرده‌اند. در این منطقه 4 نوع ساحل صخره‌ای، مرجانی، شنی و ماسه‌ای وجود دارد که در هوای زمستان از آب و هوای مناسبی برخوردار هستند.

این روستا به دلیل کویری بودن و قرار گرفتن در جنوب ایران ممکن است در فصل بهار و تابستان آب و هوای بسیار گرمی داشته باشند ولی یکی از بهترین جاهای دیدنی چابهار در زمستان به حساب می‌آید. شما می‌توانید با خیال راحت به آن سفر کرده و از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن بهره‌مند شوید.

4. جنگل حرا

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی چابهار را می‌توانیم جنگل حرا نام ببریم. این جنگل‌ها میان خشکی و دریا قرار گرفته‌اند و منظره‌ای زیبا و دیدنی را به وجود می‌آورند. این جنگل‌ها یکی از مهمترین منابع اکولوژی در ایران به حساب می‌آیند که هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان و کشور ایران برای دیدن آن‌ها به این منطقه سفر می‌کنند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر می‌خواهید گرمای هوا شما را اذیت نکند، اقدام به سفر به این منطقه در فصول سرد سال مانند زمستان کنید. همچنین برای داشتن اقامتی راحت و بدون دردسر، قبل از شروع سفر، یک هتل مناسب مانند هتل آذین چابهار را انتخاب کنید.

C:\Users\BERELYAN SYSTEM\Desktop\e2938fa8-92ad-450f-b0cb-e1b2f883a85f.jpg

5. روستای تنگ چابهار

اگر مایل به بازدید از جاهای دیدنی چابهار در زمستان هستید، ما به شما روستای تنگ را پیشنهاد می‌کنیم. این روستای ساحلی از ساحل کویری در کنار دریا برخوردار بوده و علاوه بر زیبایی و جذابیت زیاد، از آب و هوای بسیار خوبی نیز برخوردار است.

به طوری که بسیاری از افراد پس از رسیدن به شهر چابهار ترجیح می‌دهند از این روستای خوش آب و هوا نیز دیدن کنند. برای افرادی که مایل هستند اوقات فراغت خود را در یک روستای آرام و سرسبز بگذرانند انتخاب این روستا می‌تواند مناسب و ایده آل باشد.

6. قبرستان جن

در صورتی که به مکان‌های مرموز و تاریخی علاقه دارید، روستای جن می‌تواند یک انتخاب خوب برای شما باشد. این قبرستان نزدیک روستای تیس قرار گرفته است و هر ساله تعداد فراوانی از افراد ماجراجو را که به مکان‌های عجیب و ناشناخته علاقه دارند، به سمت خود می‌کشاند.

در این قبرستان سنگ‌های بزرگ و عجیب و قبرهای عظیم الجثه وجود دارد که برخی از افراد باور دارند که این قبرها متعلق به آدمیزاد نیست. این منطقه در فصول گرم سال مانند تابستان و بهار از آب و هوای گرم و غیر قابل تحملی برخوردار است و ممکن است برای شما آزاردهنده باشد.

به همین دلیل در صورتی که می‌خواهید به این منطقه سفر کنید بهتر است فصل زمستان را انتخاب کنید. پس از دیگر جاهای دیدنی چابهار در زمستان که می‌تواند هیجان را برای شما به همراه داشته باشد، می‌توانیم به قبرستان جن اشاره کنیم.

7. ساحل شب تاب

ساحل شب تاب که با نام‌های ساحل نورانی یا شب‌نمای چابهار نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از مکان‌های شگفت انگیز و زیبای چابهار است. این ساحل در شب‌ها به رنگ آبی می‌درخشد که علت آن مربوط به موجوداتی ریز به نام فیتوپلانگتون هستند. معمولاً این موجودات در فصول سرد سال مانند زمستان و پاییز پیدا می‌شود و می‌توانند منظره‌ای خیره کننده ایجاد کند.

پس در صورتی که می‌خواهید این ساحل آبی و درخشان را مشاهده کرده و از زیبایی‌ها و جذابیت آن نهایت استفاده را ببرید، توصیه ما به شما سفر به این منطقه در فصل زمستان است. پس یکی از رویایی‌ترین جاهای دیدنی چابهار در زمستان و هنگام شب را می‌توانیم ساحل شب تاب معرفی کنیم.

8. پارک سنگی لیپار

یکی دیگر از جاهای دیدنی چابهار در زمستان که شامل فضایی جذاب برای تماشای غروب خورشید، قایق‌ها و لنج‌ها است را می‌توانیم پارک سنگی لیپار نام ببریم. این پارک ساحلی بسیار تماشایی و دیدنی است و به دلیل داشتن آب و هوای مناسب در زمستان، هر ساله پذیرای تعداد فراوانی از مهمانان ایرانی و خارجی است.

این بوستان سنگی دارای آلاچیق و مکان‌های مناسبی برای استراحت است که شما می‌توانید علاوه بر بهره‌مندی از طبیعت زیبا، اقدام به عکاسی یا تهیه کباب به وسیله منقل‌های کباب پزی موجود در این پارک کنید. همچنین دارای محیطی آرام و تمیز است و می‌تواند برای اشخاصی که محیط‌های شلوغ را نمی‌پسندند مناسب باشد.

C:\Users\BERELYAN SYSTEM\Desktop\beaches-of-oman-sea-in-chabahar.jpg

کلام پایانی

در صورتی که می‌خواهید اقدام به سفر به چابهار کرده و از زیبایی‌ها و جذابیت‌های طبیعی لذت ببرید، توصیه ما به شما رفتن به این شهر در فصل زمستان است. در این فصل آب و هوای چابهار معتدل بوده و شما می‌توانید بدون اذیت شدن و گرمازدگی تمامی مکان‌های جذاب و منحصر به فرد آن‌را مشاهده کنید.

در این قسمت اقدام به معرفی جاهای دیدنی چابهار در زمستان برای شما کردیم که پس از مطالعه می‌توانید به همراه دوستان یا اعضای خانواده به آن‌جا سفر کرده و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید.

 

کدخبر: ۵۵۲۰۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر