کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۶۴۷
تاریخ خبر:

اپل در اندیشه بازگشت به اوج| بررسی تمامی انتظارات از رویداد معرفی آیفون ۱۶

اپل در اندیشه بازگشت به اوج| بررسی تمامی انتظارات از رویداد معرفی آیفون 16

در رویداد ۱۹شهریورماه اپل ‌از گوشی‌های آیفون 16، ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های جدید رونمایی می‌کند

هفت صبح، رضا نوبخت‌|  در رویداد ۹سپتامبر (۱۹شهریور) قرار است اپل در رویدادی با نام It’s Glowtime از گوشی‌های آیفون 16، ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های جدید رونمایی کند. اپل هر سال اواسط شهریورماه با برگزاری رویدادی از گوشی‌های جدیدش رونمایی می‌کند و امسال هم این رویداد ۱۹شهریورماه برگزار می‌شود و قرار است علاوه‌بر گوشی، ساعت‌های هوشمند و ایرپادهای جدیدش را معرفی کند.

 

گوشی‌های جدید در جریان رویداد It’s Glowtime معرفی می‌شوند و iPhone 16 در کانون توجه قرار خواهد گرفت. این خبر خوبی برای افرادی است که آماده تعویض گوشی‌های‌ خود هستند. البته خبر بد اینکه اکثریت شایعات حاکی از آن است که امسال نیز با پیشرفت‌های تکراری همراه خواهد بود، بنابراین انتظار یک ویژگی سخت‌افزاری جدید را نداشته باشید. احتمالا چهار مدل گوشی جدید در این رویداد مشابه سال گذشته معرفی خواهند شد. به گفته مارک گورمن، تحلیلگر صنعت، گوشی‌های جدید آیفون 16، 16پلاس، 16پرو و 16پرومکس نام خواهند داشت.

 

حتی اگر اپل از نام‌گذاری Ultra استفاده نکند، مدل‌های Pro صفحه نمایش کمی بزرگ‌تر دارند. سایز Pro معمولی احتمالا از 6/1اینچ به 6/3اینچ افزایش می‌یابد، درحالی‌که Pro Max باید به 6/9اینچ برسد که از 6/7اینچ تقریبا 0/02اینچ بزرگ‌تر می‌شود. در نهایت، احتمالا مانند همیشه با یک یا دو رنگ جدید عرضه خواهد شد. گفته می‌شود مدل آبی جایگزین رنگ رزگلد شود.

 

از جنبه سخت‌افزاری، چیپست جدیدی معرفی می‌شود که توانایی پشتیبانی از هوش‌مصنوعی Apple Intelligence را داشته باشد. فراتر از آن، تراشه ارتقا یافته A18 از نظر مشخصات، یک پیشرفت تکراری خواهد داشت. همانطور که معمول است، پرو و پرومکس احتمالا تراشه قدرتمندتری نسبت به مدل‌های استاندارد خواهند داشت. به نظر می‌رسد که مقدار پایه رم در اینجا هشت گیگابایت خواهد بود تا بتواند وظایف هوش‌مصنوعی را انجام داد.

 

همچنین شایعه شده است که آیفون 16 و آیفون 16پلاس استاندارد دارای دکمه اکشن خواهد بود، قابلیتی که سال گذشته برای آیفون 15پرو و پرومکس معرفی شد. این دکمه چند منظوره به‌طور پیش‌فرض جایگزین مستقیم سوئیچ قطع صدا است، اما می‌توان از آن برای کنترل یک سری کاربردهای گوشی استفاده کرد. از دکمه Action می‌توان برای تغییر تنظیمات زنگ، روشن‌کردن چراغ‌قوه، راه‌اندازی دوربین و موارد دیگر بهره برد.

 

به لطف رویداد اخیر WWDC از قبل می‌دانیم که در بخش نرم‌افزاری چه اتفاقی می‌افتد. بر اساس سال‌های گذشته، iOS 18 باید ظرف یک هفته پس از رویداد در دسترس قرار گیرد. به‌روز‌رسانی نرم‌افزار دارای یک مرکز کنترل و صفحه اصلی قابل تنظیم‌تر است. همچنین در نهایت پشتیبانی از RCS را به آیفون‌ها می‌آورد. در مورد Apple Intelligence، باید کمی صبر کنید. این هوش‌مصنوعی بخشی از

 

 iOS 18 است، اما عرضه آن تا زمان ارائه iOS 18.1 به تعویق افتاد. این یک معامله بزرگ نیست، زیرا انتظار می‌رود که سیستم عامل در ماه اکتبر به‌روز شود، به‌این ترتیب کاربران آیفون 16 باید تا یک ماه صبر کنند. از سال ۲۰۱۶، رویدادهای آیفون همچنین شامل معرفی ساعت‌های هوشمند است. به‌نظر می‌رسد امسال نیز قرار است در این رویدا اپل واچ هم معرفی شود و به این شکل دهمین سالگرد تولد این گجت است، بنابراین شایعات ضدونقیضی در مورد اینکه محصول بعدی اپل واچ سری 10 نام خواهد داشت یا سری X وجود دارد. مهم نیست که در نهایت چه نام‌گذاری می‌شود، ساعت هوشمند استاندارد بعدی اپل صفحه نمایش بزرگتری دارد که بیشتر با Ultra مطابقت دارد.

 

انتظار می‌رود که این شرکت فرم فاکتور ۴۱میلی‌متری را کنار بگذارد و طراحی ۴۹میلی‌متری داشته باشد. شایعات همچنین حاکی از آن است که اپل سیستم باند را کاملا بازطراحی و کانکتورهای جدیدی اضافه کرده است. این موضوع احتمالا تنظیم تسمه‌ها را آسان‌تر می‌کند، اما یک نقطه ضعف وجود دارد. البته قرار است یک تراشه جدید برای تامین انرژی این ساعت‌ها وجود داشته باشد. گفته می‌شود این تراشه‌ها برای تطبیق با تلاش اخیر اپل در زمینه هوش‌مصنوعی طراحی شده‌اند، اما این یکپارچه‌سازی احتمالا بعدا اتفاق می‌افتد. در حال‌حاضر، Apple Intelligence با iPhone، iPad و Mac هماهنگ خواهد شد.

 

گزارش شده است که اپل در حال آماده‌سازی دو نوع جدید از هدفون استاندارد خود است. ایرپاد چهار می‌تواند هم یک مدل پایه و هم یک نسخه متوسط داشته باشد که به‌طور موثر جایگزین AirPods 2 و AirPods 3 می‌شود. خبر مهم این است که هر دو نسخه AirPods 4 احتمالا به یک قاب USB-C منتقل می‌شوند تا همگام با آیفون و نسل دوم AirPods Pro باشند. گفته می‌شود که دو مدل ارزان‌تر از دو مدل آینده فاقد شارژ بی‌سیم هستند، اما نسخه میان‌رده از این فناوری پشتیبانی می‌کند. این همان استراتژی است که اپل با نسل‌های قبلی دنبال می‌کرد، بنابراین منطقی است.

 

هر دو نسخه باید دارای طراحی‌های مشابه باشند، اگرچه نوع میانی احتمالا مانند مدل Pro از حذف نویز فعال پشتیبانی می‌کند. صحبت از این است که احتمالا در این رویداد خبری از ایربادهای پیشرفته پرو اپل نخواهد بود. همچنین اطلاعاتی در مورد هدفون‌های روی گوشی این شرکت، AirPods Max منتشر شده که حاکی از آن است هنوز هم از پورت لایتنینگ برای شارژ استفاده می‌کنند. اپل معمولا در رویداد معرفی آیفون 16 کاربران را شگفت‌زده می‌کند و به معرفی محصولی جدید می‌پردازد که کسی انتظارش را ندارد.

 

شایعه شده است که اپل در حال آماده‌سازی طراحی مجدد مک‌مینی است. تحلیلگران می‌گویند این کوچک‌ترین رایانه رومیزی این شرکت خواهد بود و می‌تواند به اندازه یک جعبه اپل‌تی‌وی باشد. طبق گزارش‌ها، دو نسخه از مک‌مینی آینده یکی با تراشه استاندارد M4 و دیگری با تراشه قدرتمندتر M4 Pro عرضه می‌شود. شایعه شده است که عرضه مدل پایه از این ماه از سوی تامین‌کنندگان آغاز می‌شود، بنابراین ممکن است اپل در رویداد آیفون چند دقیقه را برای معرفی رایانه صرف کند. با این حال، روی آن حساب نکنید. این یک رویداد برای آیفون‌ها و ساعت‌های هوشمند است.

 

 

کدخبر: ۵۶۵۶۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر