کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۹۰۵
تاریخ خبر:

همستر‌های عزیز لطفا تا فردا منتظر بمانید

همستر‌های عزیز لطفا تا فردا منتظر بمانید

آغاز معاملات پیش‌بازار HMSTR در کوکوین دو روز عقب افتاد

هفت صبح| کوکوین اولین صرافی خواهد بود که در آن معاملات همستر کامبت اتفاق می‌افتد. موضوعی که بازیکنان این بازی تلگرامی را امیدوارتر کرده است و همه منتظریم ببینیم قیمت همستر بالاخره چقدر خواهد بود؟ ایردراپ آن براساس درآمد ساعتی است یا مجموع سکه‌های جمع‌آوری شده؟ کوکوین هفته پیش در یک اطلاعیه گفت قرار است میزبان معاملات پیش‌بازار همستر باشد و قرار بود دیروز جمعه این معاملات آغاز شود، ولی با آپدیت این اطلاعیه، زمان آغاز پیش‌بازار همستر دو روز عقب افتاده و احتمالا فردا یکشنبه ساعت 10 و نیم صبح به وقت ما شاهد آغاز معاملات پیش‌بازار همستر برای اولین بار در کوکوین خواهیم بود. باید توجه داشته باشید که هنوز راه بسیار درازی تا پول شدن کوین‌های موجود در بازی همستر کامبت باقی مانده است.

 

 

معاملات پیش‌بازار همستر در کوکوین

 

کوکوین در اطلاعیه‌ای اعلام کرده معاملات پیش بازار یا Pre-Market برای توکن همستر کامبت با نماد  HMSTR در این صرافی انجام خواهد شد. اما وقتی هنوز ایردراپی اتفاق نیفتاده و توکن‌های همستر به وجود نیامده‌اند، چه چیزی در پیش‌بازار کوکوین معامله خواهد شد؟

 

همانطور که از اسم Pre-Market پیداست، این بازار یک نوع دستگرمی برای تریدرها خواهد بود. در پیش‌بازار معامله‌گران می‌توانند هم برای پیش‌خرید و هم برای پیش‌فروش توکن‌ها اقدام کنن. مثلا فرض کنید که پیش‌بینی می‌شود قیمت هر توکن یک دلار باشد. من به عنوان یک خریدار می‌توانم با وثیقه گذاشتن مقداری از پول‌هایم، سفارش خرید 10 توکن به ارزش 10 دلار ثبت کنم و در طرف مقابل شما به عنوان فروشنده در پیش‌بازار، می‌توانید با پذیرش این سفارش، متعهد شوید که در آینده توکن همستر را به قیمت 10 دلار به من خواهید فروخت.

 

در این حالت هر دو خریدار و فروشنده متعهد شده‌اند که در زمان مشخصی بعد از لانچ کامل بازار همستر این معامله را با همان قیمت یک دلار به ازای هر توکن انجام دهند و برای پایبندی به این تعهد، مقداری از سرمایه خود را نزد صرافی که در اینجا کوکوین است، به وثیقه گذاشته‌اند. اگر هرکدام از طرفین در زمان تعیین شده به تعهد خود پایبند نباشند، کوکوین مبلغ وثیقه‌ گذاشته شده را نقد می‌کند که این موضوع شامل جریمه خواهد بود.

 

براین اساس بدون اینکه توکنی بین خریدار و فروشنده جابه‌جا شود، پیش‌خرید و پیش‌فروش در بازار اولیه یا پیش‌بازار یا Pre-Market اتفاق می‌افتد.

 

 

رونمایی از قیمت همستر در معاملات پیش بازار

 

یکی از مهمترین نکات درباره آغاز معاملات پیش‌بازار همستر در کوکوین، مشخص شدن قیمت توکن‌های آن است. با آغاز این معاملات متوجه می‌شویم که عرضه و تقاضا برای این توکن که هیچ جزئیاتی از آینده آن مشخص نیست، روی چه قیمتی به تعادل می‌رسد. با این اتفاق می‌توانیم یک پیش‌ذهنیت نسبی از میزان سرمایه‌ای که قرار است با ایردراپ همستر در اختیارمان قرار بگیرد به وجود خواهد آمد.

 

 

متاسفیم؛ شما ایرانی هستید!

 

اگر به دنبال پیدا کردن راهی برای شرکت در معاملات پیش‌بازار کوکوین هستید، خبر بدی برای شما داریم. ایرانی‌ها امکان استفاده از خدمات صرافی کوکوین را ندارند. البته این موضوع تقریبا از یک سال پیش اتفاق افتاده و پیش از اجباری شدن احراز هویت برای معاملات کوکوین، این صرافی یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های بین‌المللی برای معامله‌گران ایرانی بود. حالا که احراز هویت اجباری است، هیچ‌کس نمی‌تواند با مدارک هویتی ایران در این صرافی احراز هویت کند و بر همین اساس امکان شرکت در معاملات پیش‌بازار برای ما ایرانی‌ها وجود ندارد.

 

 

قضیه IEO چیست؟

 

یک اشتباه رایج به واسطه اساتید اینستاگرامی درباره لیست شدن همستر اتفاق افتاده و آن این است که گفته می‌شود آغاز معاملات پیش‌بازار به معنای لیست شدن توکن همستر و عرضه آن توسط تیم توسعه‌دهنده است. این در حالی است که هنوز توکن همستر حتی دولپ نشده یا توسعه داده نشده است و اصلا چیزی وجود ندارد که بخواهیم آن را انتقال دهیم یا خرید و فروش کنیم.

 

مرحله بعد از پیش‌بازار برای هر پروژه نوپا، لیست شدن آن در صرافی‌هاست که آن هم به چند روش انجام می‌شود. یک نمونه IEO یا Initial Exchange Offering است که در آن توسعه‌دهندگان یک پروژه با کمک یک صرافی اقدام به عرضه توکن‌های خود می‌کنند. در این شیوه فروشنده تنها صرافی است و کاربران صرفا خریدار خواهند بود. همچنین خریداران امکان فروش دارایی خود را در IEO نخواهند داشت. درست چیزی شبیه فرآیند پذیره‌نویسی در بازار سرمایه ایران که با هدف جذب سرمایه و آغاز به کار پروژه انجام می‌شود.

 

یک مرحله بعد از IEO می‌تواند عرضه اصلی توکن در صرافی‌ها باشد که به آن ICO یا Initial Coin Offering می‌گویند و در آن سر زمان مشخصی که توسط صرافی اعلام خواهد شد، خریداران و فروشندگان یک توکن می‌توانند سفارشات مورد نظر خود را ثبت و توکن‌های خود را معامله کنند.

 

 

تفاوت مهم نات‌ کوین و همستر در مدل لیست شدن

 

لیست شدن نات‌کوین با همستر اصلا قابل مقایسه نیست. در فرآیند لیست شدن نات‌کوین، سکه‌هایی که تمام بازیکنان در بازی به دست آورده بودند، مستقیما قابل Claim یا دریافت کردن شدند. به این صورت که به اندازه تمام این سکه‌های موجود در بازی توکن نات‌کوین روی شبکه TON ضرب شد، و بازیکنان با کلیم کردن آنها توانستند توکن‌های خود را در کیف پولشان دریافت کنند. درحالی که ماجرا به کلی درباره همستر متفاوت خواهد بود. به طوری که درباره همستر قرار است ایردراپ اتفاق بیافتد. توسعه‌دهندگان همستر تعداد مشخصی توکن همستر را روی شبکه تون ضرب می‌کنند و آن را بین همه کسانی که ولت خود را در بازی همستر کامبت اعلام کرده‎‌اند تقسیم می‌کنند. منتها سهم هر کس از این ایردراپ متفاوت خواهد بود.

 

 

اگر ولت خود را به همستر متصل کرده‌اید بخوانید

 

همستر کامبت چند روز پیش از بازیکنان خواست تا ولت تون خود را به بازی متصل کنند. طبیعتا برای دریافت ایردراپ همستر لازم است تا ولت خود را به توسعه‌دهندگان این بازی معرفی کنیم اما نکته مهم اینجاست که به عنوان یک ایرانی بهتر است از ولت تلگرام برای دریافت ایردراپ استفاده نکنید. چراکه امکان برداشت دارایی از ولت تلگرام به صرافی‌های ایرانی مثل نوبیتکس وجود ندارد و پای تحریم‌ها در میان است. به جای آن بهتر است از ولت تون‌کیپر استفاده کنید که فعلا مشکلی با ایرانی‌ها ندارد. البته اگر قبلا ولت تلگرام را وصل کرده‌اید خیلی جای نگرانی نیست. چراکه با ترفندهایی مثل استفاده از کلمات خصوصی برای انتقال ولت به تون‌کیپر می‌توانید دارایی‌های خود را از طریق تون‌کیپر مدیریت کنید.

 

کدخبر: ۵۶۰۹۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر