کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۴۳۵
تاریخ خبر:

هفت حقیقتی که باید درباره بازی همستر کامبت بدانیم

هفت حقیقتی که باید درباره بازی همستر کامبت بدانیم

رویای تکرار شیرینی نات‎کوین

هفت صبح| نیازی به معرفی ندارد؛ همستر را دیگر همه می‌شناسند. بازی که در نوع خودش اولین نبوده و آخرین هم نخواهد بود، اما رکوردهایی که در همین مدت کوتاه از آغاز به کارش شکسته، تکرارنشدنی به نظر می‌رسد. پروژه‌ای که نه فقط در ایران بلکه در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است. حتی پای جامعه‌شناسان را هم به تحلیل‌های رمزارزی باز کرده. آن را با بورس مقایسه می‌کنند و استقبال از آن را حاصل کم‌سوادی می‌دانند و می‌گویند افرادی که به فکر یک شبه پولدار شدن هستند به سراغ چنین پروژه‌هایی می‌روند.

 

درحالی که پروژه‌های Play 2 Earn یا بازی با درآمد، در دنیای رمزارزها سابقه بسیار طولانی مدتی دارد. یک نمونه آن بازی اکسی اینفینیتی است که در آن صرفا با بازی کردن می‌توانید کوین دریافت کنید و درآمد داشته باشید. حالا این بازی می‌تواند دویدن در میدان دو باشد، می‌تواند رقابت در پیست رالی باشد، یا حتی ضربه‌زدن روی گوشی!

Screenshot 1403-03-19 at 14.44.05

 

پنیر مفت فقط در تله موش نیست!

 

بسیاری از فرصت‌های طلایی در بازار رمزارز با همین اصطلاح «پنیر مفت در تله موش است» از دست می‌روند. مشکل کار آنجاست که خیلی از تحلیل‎‌گران قدرت کامیونیتی یا به زبان فارسی سخت، گروه طرفداران را دست کم می‌گیرند. همین کامیونیتی باعث شد که نات‌کوین بتواند از هیچی، بیش از دو میلیارد دلار ارزش بازار خلق کند و در بین 10 رمزارز پرمعامله در دنیا قرار بگیرد. دوج‌کوین هم زمانی با همین شرایط فعالیت خود را آغاز کرد و از آن مثل لایک کردن توئیت‌ها استفاده می‌شد، ولی اکنون در بین بزرگترین رمزارزها قرار گرفته و ارزش بازار آن به 23 میلیارد دلار می‌رسد! اتفاقا با پروژه‌هایی مثل نات‌کوین و همستر، می‌توان از این پنیر مفت خوشمزه لذت برد...

 

 

ولع بازی با درآمد دلاری محدود به ایرانی‌ها نیست

 

احتمالا شما هم با تحلیل‌هایی مواجه شده‌اید که استقبال از همسترکوین را با روحیه طمع‌کار ایرانی‌ها مقایسه می‌کنند یا می‌گویند وضعیت بد اقتصادی باعث شده مردم به فکر درآمدهای بادآورده و یک شبه پولدار شدن بیافتند و چشم امیدشان را به یک همستر دوخته‌اند. در حالی که این روحیات صرفا محدود به ایرانی‌ها نیست و حتی باید گفت بقیه کشورها استقبال بسیار بالاتری نسبت به ایرانی‌ها دارند. نتایج گوگل ترند نشان می‌دهد مردم کشورهایی مثل ارمنستان، مولداوی، اتیوپی، ازبکستان، بلاروس، مالزی، اوکراین، نیجریه، روسیه و الجزیره به ترتیب بیشترین جستجو را درباره همستر کامبت داشته‌اند.

 

 

همستر رکورد جمع‌آوری کامیونیتی را شکسته است

 

در مدتی بسیار کوتاه، حالا کانال تلگرامی همستر کامبت بیش از 28 میلیون دنبال‌کننده دارد و توسعه‌دهندگان آن گفته‌اند تا پایان روز چهارشنبه بیش از 78میلیون نفر به همستر کامبت پیوسته‌اند که 60میلیون نفر آنها در سه روز با همستر کامبت آشنا شده‌اند. اکنون کامیونیتی‌های ریز و درشتی برای همستر کامبت تشکیل شده که کوچکترینشان گروه‌های خانوادگی و بزرگترینشان بیش از 28میلیون عضو دارد. افراد با عضویت در چنین کامیونیتی‌هایی تلاش می‌کنند تا کدهای مخفی بازی را با هم به اشتراک بگذارند. کدهایی که چندان هم مخفی نیستند و اتفاقات برای بیشتر شدن هیجان و صحبت کردن درباره همستر کامبت ایجاد شده‌اند.

 

 

ارزش بازار تون‌کوین از زمان همه‌گیری همستر 3 میلیارد دلار رشد کرده است

 

برنده اصلی نه آنهایی هستند که شش ماه پیش نات‌کوین استخراج کردند و نه آنهایی هستند که این روزها درگیر پروژه همستر شده‌اند؛ بلکه برنده اصلی، سرمایه‌گذاران تون‌کوین هستند که قیمت آن در یک سال گذشته از ۱/۶۷ دلار به حدود۷/۷۶ دلار رسیده و تقریبا پنج برابر شده است. در همین مدت کوتاهی که از همه‌گیری پروژه همستر می‌گذرد، دوباره استقبال از تون‌کوین افزایش پیدا کرده و حدود سه میلیارد دلار به ارزش بازار آن اضافه شده است. اکنون بازدهی هفتگی تون‌کوین بیش از 20درصد است.

  

راه کسب درآمد از همستر، ضربه زدن نیست

 

در بازی همستر کامبت، شما مدیرعامل یک صرافی رمزارزی هستید که باید با مدیریت بودجه بیشترین درآمد را کسب کنید. شما باید با سکه‌هایتان روی پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنید. مثلا بازارهای جدید راه بیاندازید، منابع انسانی را توسعه دهید، در کشورهای مختلف فعالیت خود را گسترش دهید و کمپین‌های مارکتینگ برگزار کنید. در این مسیر اصل درآمد از همین پروژه‌ها و پیدا کردن کدهای مخفی روزانه است و ضربه زدن روی صفحه گوشی درآمد چندانی برای شما ایجاد نمی‌کند. توسعه‌دهندگان پروژه همستر هم در کانال تلگرام خود اعلام کرده‌اند که در نهایت ایردراپ نه براساس میزان سکه بلکه براساس میزان درآمد ساعتی هر بازیکن انجام خواهد شد.

 

 

همستر از فروردین راه‌اندازی شده و یک هفته است سر زبان‌ها افتاده

 

آغاز بازی همستر کامبت مربوط به ماه مارس یا همان فروردین است ولی در آن زمان بازیکن چندانی نداشت. اتفاقی که برای نات‌کوین افتاد و ایردراپ پرسودی که به بازیکنان نات‌کوین رسید، توجهات را به بازی‌های مشابهی مثل همستر کامبت و تپ‌سواپ جلب کرد. به علاوه سیستم رفرال به کمک همستر کامبت آمد تا بتواند در مدت زمان بسیار کوتاهی و در حدود سه روز بتواند یک رشد انفجاری را تجربه کند که میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا به همستر کامبت بپیوندند.

 

 

شانس سودآوری همستر بالاتر از نات‌کوین است

 

این یک حقیقت قطعی نیست، اما بعضی تحلیل‌گران خوش‌بینانه پیش‌بینی می‌کنند که ایردراپ همستر ارزشمندتر از نات‌کوین باشد. این موضوع از شواهد اولیه پیداست. چراکه همستر توانسته کامیونیتی بسیار گسترده‌تری نسبت به نات‌کوین جمع‌آوری کند و این را می‌توان از فعال شدن بسیاری از حساب‌های کاربری تلگرام مشاهده کرد. از سوی دیگر تیم توسعه‌دهنده اعلام کرده درآمد در بازی به جای سکه‌های بازی مبنای ایردراپ قرار می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود که احتمالا تنها بازیکنان فعال و تحت شرایط مشخصی ایردراپ دریافت کنند. با این حساب مجموع کل درآمد به دست آمده از جذب کامیونیتی 78میلیونی، به بازیکنان فعال تعلق خواهد گرفت که باعث بیشتر شدن سهم آنها از این ایردراپ خواهد بود. البته همه این موارد در حالتی است که تیم توسعه‌دهنده همستر، کلاهبردار نباشد و برنامه مشخصی برای ایردراپ و لیست شدن آن در صرافی‌ها ارائه کند.

 

کدخبر: ۵۶۰۴۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر