کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۸۲۳
تاریخ خبر:

تیغ فیلترینگ این بار روی گردن گیمرها

تیغ فیلترینگ این بار روی گردن گیمرها

پلتفرم محبوب بازی‌‌های آنلاین به دستور مقامات قضایی فیلتر شد

هفت صبح|  روز گذشته دیسکورد فیلتر شد. درباره دلیل فیلتر شدن آن گمانه‌زنی‌های متفاوتی بوده اما یکی از وبسایت‌های خبری نوشته بود برخلاف برخی ادعاها به‌ نظر می‌رسد دلیل فیلتر شدن این پلتفرم، آزاد بودن ارسال محتوای غیراخلاقی است. آن‌طور که مشاهدات کاربران نشان می‌دهد، برخی گروه‌ها و کانال‌ها چند فیلم‌ غیراخلاقی در این پلتفرم منتشر کردند که منجر به صدور دستور فیلترینگ این پلتفرم شده است.

 

دیسکورد در سال‌های گذشته چندین بار در ایران از دسترس خارج و بعد رفع فیلتر شده  و برای گیمرها و توسعه‌دهندگان دردسرهایی تراشیده. جامعه بازی‌سازان و گیمرها با فیلتر شدن گوگل‌پلی هم آسیب‌های جدی دیده‌اند که با وجود تلاش‌هایی که وزارت ارتباطات مدعی است در حال انجام آن است، تصمیم‌گیران همچنان به رفع فیلتر فروشگاه اندرویدی گوگل قانع نشده‌اند. دیسکورد هم آخرین بار در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ از دسترس ایرانی‌ها خارج شد که در دی‌ماه همان سال با پیگیری‌های متعدد، رفع فیلتر شد. به‌ نظر می‌رسد فیلترینگ این پلتفرم به‌ صورت تدریجی جدی‌تر شده باشد. در ایران پلتفرم‌های گیمینگ دیگری مثل توییچ هم وجود دارد که چندین بار قربانی فیلترینگ شده است.

 

دستور فیلترینگ دیسکورد در حالی صادر شده که در سال‌های گذشته در هیچ یا حداقل در بخش عمده‌ای از فیلترینگ، نهاد مرتبط، توضیح و دلیلی برای فیلتر این پلتفرم عنوان نکرده و پاسخگوی رسانه‌ها و مردم نیست. بر اساس آخرین آمارهای منتشرشده، ایران بیش از ۳۴ میلیون گیمر دارد و دولت سیزدهم وعده‌هایی مبنی بر بهتر شدن اوضاع گیمینگ برای این قشر داده بود. راه‌اندازی رادار گیم برای بهبود وضعیت پینگ گیمرها یکی از این موارد بود که در سال گذشته انجام شد و حدود 14 میلیون گیمر را به خود جذب کرد. رفع فیلترینگ دیسکورد هم در سال گذشته در راستای همین هدف صورت گرفت. پیگیری‌ها نشان می‌دهد که وزارت ارتباطات در حال حاضر به‌ دنبال حل دغدغه تصمیم‌گیران و راهی برای فعالیت گیمرها در این پلتفرم آنلاین است تا امکان تبادل نظر و اطلاعات در آن فراهم باشد.

 

کدخبر: ۵۵۶۸۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر