کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۸۲۶۹
تاریخ خبر:

بی‌وای‌دی سانگ پلاس‌؛ تازه‌واردی با تکنولوژی‌های‌ فراوان

بی‌وای‌دی سانگ پلاس‌؛ تازه‌واردی با تکنولوژی‌های‌ فراوان

نگاهی به مشخصات محصول شرکت چینی در سامانه فروش خودروهای خارجی

هفت صبح| بی‌وای‌دی سانگ پلاس که یک کراس‌اوور پلاگین هیبرید چینی است، در این دور فروش خودروهای وارداتی، توسط بی‌ام کارز  (زیرمجموعه گروه بهمن) به بازار ایران می‌آید. این کراس‌اوور کامپکت هیبریدی محصول شرکت معتبر بی‌وای‌دی (BYD) است که سابقه زیادی در تولید خودروهای برقی دارد و مطرح‌ترین خودروسازان برقی چین به حساب می‌آید.

2

این شرکت شهرت جهانی در زمینه تولید خودروهای برقی و موفقیت‌هایی در زمینه صادرات نیز دارد. در ادامه این مطلب به معرفی و بررسی بی‌وای‌دی سانگ پلاس می‌پردازیم.  سانگ پلاس در سال ۲۰۲۰ در نسخه بنزینی به بازار چین و سایر کشورها ارائه شد‌ اما خیلی طول نکشید که نمونه پلاگین هیبرید آن در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. این خودرو یک کراس‌اوور کامپکت با قوای محرکه برقی-بنزینی است که از لحاظ ابعادی کوچک‌تر از بی‌وای‌دی تانگ بوده است. 

مشخصات فنی بی‌وای‌دی سانگ پلاس

بی‌وای‌دی سانگ پلاس به قوای محرکه پلاگین هیبرید مجهز شده ‌‌و در نتیجه باید بدانید که دیگر صرفاً با یک نوع انرژی در این خودرو سر و کار ندارید؛ بلکه هم انرژی الکتریکی و هم انرژی حاصل از سوخت‌های فسیلی نیرو‌بخش سانگ پلاس هستند. این کراس‌اوور چینی برای به حرکت درآوردن خود، یک موتور بنزینی تنفس طبیعی را در کنار یک موتور برقی به کار گرفته است.

1

موتور بنزینی بیشتر نقش ژنراتور و تامین‌کننده برق مورد نیاز جهت شارژ باتری قوای محرک الکتریکی را بر‌عهده دارد و می‌تواند ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند تا توان کافی برای شارژ کردن باتری ۱۸.۳ کیلو وات ساعتی سامانه برقی فراهم شود. وظیفه اصلی برای به حرکت درآوردن بی‌وای‌دی سانگ پلاس بر‌عهده موتور برقی به قدرت ۱۹۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۲۵ نیوتن متر است که نیروی حاصل از آن از طریق سیستم انتقال قدرت EHS مختص خودروهای برقی هیبریدی به محور جلو منتقل می‌شود.

 

این ترکیب از موتور برقی و بنزینی در نهایت می‌تواند با مصرف بنزین 4/5لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، پیمایشی در حدود ۱۰۵۰ کیلومتر برای این کراس‌اوور چینی به ارمغان بیاورد. تحت شرایط استاندارد، شتاب صفر تا 100 بی‌وای‌دی سانگ پلاس چیزی نزدیک 8/3 ثانیه برآورد شده است. همچنین پیمایش مسافتی در حدود ۱۱۰ کیلومتر درصورت فول شارژ بودن باتری‌ها ممکن است و بعد از آن نیز می‌توان به کمک موتور بنزینی آنها را مجدداً شارژ کرد و حرکت خودرو را تداوم بخشید. 

 

طراحی داخلی و طراحی بدنه 

کراس‌اوور بی‌وای‌دی سانگ‌پلاس اگرچه نمای جانبی نسبتاً متعارف و متعادلی دارد‌ اما بخش چهره این خودرو همچون تیری که از آینده شلیک شده باشد، به این دوران رسیده و طرحی نسبتاً مدرن را ارائه می‌دهد.  متریال مرغوب به همراه تودوزی‌های چرمی در قسمت‌های مختلف کابین و رودری‌ها مشاهده می‌شود که باعث افزایش رضایت کاربران خواهد شد. میزان فضای پا و سر‌در ردیف عقب بسیار مناسب است و افراد بزرگسال می‌توانند در این قسمت با کمترین محدودیت حضور پیدا کنند.

 

در قسمت زیر نمایشگر مرکزی هم دو جایگاه شارژ بی‌سیم تلفن همراه وجود دارد که بسیار کاربردی است و طرح اهرم تعویض دنده به همراه کلیدهای اطراف آن نیز بر جذابیت بصری و کیفی کابین سانگ پلاس می‌افزاید. وجود پورت‌های شارژ USB در ردیف عقب به همراه دریچه تهویه اختصاصی، بر ارتقای میزان رفاه سرنشینان ردیف دوم بی‌وای‌دی سانگ پلاس کاملا موثر است. فضای پشت صندلی‌های ردیف عقب نیز حدود ۵۷۴ لیتر ظرفیت دارد که پنج تا شش چمدان مسافرتی را به راحتی پذیرا خواهد شد.

 

تجهیزات و امکانات رفاهی 

انتظارات زیادی از این ماشین هیبریدی جدید می‌رود و باید گفت ‌ سانگ‌ پلاس با ارائه مجموعه‌ای متنوع از آپشن‌های مختلف به خوبی به این انتظارات کاربران پاسخ داده است. به گزارش آخرین خودرو، اتوپارک، ترمز اضطراری اتوماتیک، کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در شیب، کیسه های هوای ایمنی جانبی و پرده‌ای و جلو، هشدار حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، رادار کمکی در ترافیک، رادار تابلوخوان، تنظیم برقی صندلی ردیف جلو، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، نورپردازی کابین، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، سانروف پانوراما، درب صندوق برقی، کنترل هوشمند صوتی، نمایشگر مالتی‌مدیا 12/8 اینچی و غیره از جمله مهم‌ترین امکانات بی‌وای‌دی سانگ پلاس عرضه شده در ایران محسوب می‌شوند.

 

کدخبر: ۵۶۸۲۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر