کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۷۹۵۷
تاریخ خبر:

چهار مدل کیا به ایران می‌آیند اما از چین

چهار مدل کیا به ایران می‌آیند اما از چین

K3، سورنتو، K5 و اسپورتیج با یک شرکت خصوصی وارد می‌‌شوند

هفت صبح| البته که این خبر هم مثل تمام خبرهای واردات خودرو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مثل تمام برندهایی که در این مدت به ایران آمده‌اند و شرکت‌های زیادی متولی واردات آن بوده‌اند؛ انگار این چهار مدل کیا هم سرنوشتی به این شکل دارند. البته که باید درباره تخصیص ارز و وضعیت خدمات پس از فروش و همچنین این موضوع که قرار است این خودرو‌ها در سامانه جانبازان عرضه شوند یا خیر نیز تحقیق کرد.

 

از سوی دیگر، خب ما به‌طور مستقیم از شرکت مادر قرار نیست این خودرو‌های کره‌ای را وارد کنیم بلکه مانند اکثر خودروهای وارداتی که در این مدت وارد شده‌اند از کارخانه‌های خودروسازی چین راهی ایران خواهند شد. از سوی دیگر در این لیست نام سورنتو هم به چشم می‌خورد که مدل جدید آن قیمتی بالاتر از میزان تعرفه واردات دارد و شاید قرار است به سامانه خودروهای جانبازی برود. اما این چهار مدل کیا که توسط یک شرکت واردکننده خصوصی قرار است به ایران بیایند، چه مشخصاتی دارند؟ چهار محصول کیا K5 توربو، کیا K3 یا همان سراتو، کیا اسپورتیج و کیا سورنتو طبق اعلان سایت این شرکت قرار است راهی بازار ایران شوند.

 

 مشخصات کیا K3

البته که در سایت این شرکت درباره پیشرانه احتمالی این خودرو توضیحاتی داده نشده ‌ اما طبق بررسی‌ها و مدل عرضه شده در سایر کشورها می‌تواند درباره پیشرانه این خودرو نوشت؛ این خودرو از موتور 1/4 لیتر توربوشارژ، ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۲۱۱ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد.  کیا K3 توربو همراه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۵ تا ۶ لیتر در 100 کیلومتر فراهم می‌کند. دو نمایشگر پیوسته، 10/25 اینچ برای سیستم مدیا و 4/2 اینچ برای اطلاعات پشت فرمان هستند. کیا K3 از استارت دکمه‌ای و ترمز پارک برقی استفاده می‌کند اما طبیعتا مجهز به گیربکس الکترونیک نیست و از اهرم ساده برای تغییر عملکرد جعبه دنده بهره می‌برد.

1 کیا کی 3

مشخصات کیا K5 توربو

این خودرو به پیشرانه 1/5 لیتری توربو ۱۹۷ اسب بخار با گشتاور ۲۵۳ نیوتن متر مجهز است و جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه دارد. کیا اسپورتیج این شرکت هم پیشرانه‌ای شبیه کیا K5 توربو را دارد. اما جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT‌ روی این کراس‌اوور کره‌ای و مونتاژ چین نصب است. کیا کی 5 که در واقع یادآور اپتیما محبوب است یک سدان نیمه لوکس خانوادگی محسوب می‌شود.

2 کیا کی 5

 مشخصات سورنتو جدید

این خودرو آنطور که در سایت شرکت نوشته شده 1/5 و 200 اسب بخار است. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دارد. دارای کروز کنترل هوشمند و مانتیور نمای فراگیر است. فعلا مشخصات زیادی از این خودرو در سایت این شرکت منتشر نشده است. 

3 سورنتو جدید

 

مشخصات اسپورتیج وارداتی

کیا اسپورتیج این شرکت هم پیشرانه‌ای شبیه کیا K5 توربو را دارد. اما جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT ‌روی این کراس‌اوور کره‌ای و مونتاژ چین نصب است. موتور 1/5 لیتری توربو با 200 اسب بخار، حداکثر گشتاور 253 نیوتن بر متر و گیربکس 8 سرعته AT است. نمایشگر مرکزی این خودرو 12/3 اینچ است و دارای سانروف و هشدار نقطه کور نیز است.

4 کیار اسپورتیج

کدخبر: ۵۶۷۹۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر