کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۸۱۸۲
تاریخ خبر:

بررسی ۶ خودروی وارداتی سامانه یکپارچه به لحاظ قیمت و کیفیت

بررسی 6 خودروی وارداتی سامانه یکپارچه به لحاظ قیمت و کیفیت

محصولات چینی عرضه شده در این دور‌ که نسبت به سایر رقبای چینی برتر هستند

هفت صبح، ‌‌‌سجاد کجوری |سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی از چهارشنبه دوم آبان ماه به مدت شش روز و تا پایان روز دوشنبه هفتم آبان ماه جهت ثبت‌نام متقاضیانی که حساب خود را تا روز شنبه پنجم آبان ماه به نام خودرو‌های وارداتی وکالتی کرده و وجه مورد نظر را در آن مسدود می‌کنند، فعال خواهد بود. متقاضیان در این مرحله امکان انتخاب 5 اولویت از بین ۲۰ خودروی عرضه شده ‌را خواهند داشت.

در این دور از عرضه خودرو‌های وارداتی، متقاضیان پس از گذشت ۲۴ ساعت از زمان وکالتی کردن حساب خود به نام خودرو‌های وارداتی و بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در این حساب، می‌توانند از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی برای ثبت درخواست 5 اولویت مورد نظر خود از بین ۲۰ مدل خودرو عرضه شده، از طریق سایت سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی به نشانی (saleauto.ir) اقدام کنند. گفتنی است که مشتریان تا ساعت ۱۲ روز شنبه پنجم آبان ماه برای وکالتی کردن حساب خود و واریز وجه فرصت دارند.

 

از خودروهای عرضه شده در این دور، ۱۲ مدل آن دارای قیمت قطعی و هشت مدل دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند. مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه خودروها، ضمن اشاره به گستردگی تنوع خودروهای وارد شده و عرضه گسترده‌ای که صورت گرفته، این عرضه را شگفت‌انگیز توصیف کرده که می‌تواند بهترین فرصت برای متقاضیان خودروهای وارداتی باشد.

 

او گفت: باتوجه به اینکه بالغ بر ۶۰۰۰ خودرویی که در این مرحله عرضه خواهند شد، همگی وارد گمرکات کشور شده و اینگونه نیست که‌ روی کشتی و به سمت مبدا باشند، فلذا چنانچه مشکل خاصی پیش نیاید، به سرعت قابل ترخیص خواهند بود و طی بازه‌ای کوتاه به مشتریان تحویل خواهند شد. در ادامه به بررسی بعضی از محصولات چینی عرضه شده در این دور‌ که نسبت به سایر رقبای چینی برتر هستند، می‌پردازیم. قیمت‌هایی که در ادامه ذکر می‌شود، براساس مبادی ورودی است.

 

لاماری ایما هیبرید HEV / قیمت فروش قطعی‌: یک میلیار‌‌د و 680‌میلیون ‌تومان

لاماری ایما هیبرید، از دو موتور بنزینی و برقی برای انتقال قدرت خود به چرخ‌ها استفاده می‌کند. قدرت موتور بنزینی ۱۶۸ اسب بخار با ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور و قدرت موتور برقی نیز معادل ۱۷۴ اسب بخار با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر است که توسط یک سیستم انتقال قدرت HEV به چرخ‌های خودرو منتقل می‌شود. ایما هیبرید با مصرف سوخت میانگین ۵ لیتر، از جمله معدود خودروهای کم‌مصرف بازار ایران است.

1

لاماری ایما هیبرید تجهیزاتی مانند ۶ کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل خودرو در سرازیری، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سیستم ترمز کمکی، دوربین دید عقب، دوربین ثبت وقایع، پایش فشار باد تایر‌ها و سنسور دنده عقب را در بخش ایمنی دارا‌ست. لاماری ایما HEV در بخش رفاهی، سانروف پانوراما، نمایشگر دیجیتالی 10/25 اینچی پشت فرمان، نمایشگر لمسی 25/10 اینچی برای سیستم سرگرمی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت و تنظیم گودی کمر، فرمان برقی D شکل با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، مد رانندگی اکو و اسپرت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب و کول باکس را از نسخه اولیه به ارث برده است.

 

بی‌وای‌دی سانگ‌پلاس‌/ قیمت فروش قطعی‌‌: دو میلیارد و 231 میلیون و 150 هزار ‌تومان

 

بی‌وای‌دی (BYD) سانگ پلاس (song plus PHEV) نخستین محصول پلاگین هیبرید شرکت بی‌ام کارز محسوب می‌شود. این خودرو دارای یک موتور برقی و یک موتور بنزینی است که موتور بنزینی آن حداکثر ۱۰۹ اسب بخار و موتور برقی آن حداکثر توانایی تولید ۱۹۵ اسب بخار قدرت را دارد و حداکثر گشتاور موتور بنزینی این خودرو ۱۳۵ و موتور برقی آن ۳۲۵ نیوتن متر است.

2

مصرف سوخت سانگ‌پلاس با استاندارد NEDC، 4/5 لیتر در هر 100 کیلومتر است که مصرف سوخت پایینی را نشان می‌دهد. صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ جهت به همراه گرم‌کن و سرد‌‌کن، صندلی برقی سرنشینان عقب با قابلیت تنظیم در ۴ جهت به همراه گرم‌کن و سرد‌کن، نور‌پردازی محیطی داخل کابین مولتی‌کالر – ۳۱ رنگ (Ambient Lighting)، قابلیت رانندگی با حالت‌های EV، HEV، اسپرت، اقتصادی، نرمال و برفی، سانروف پانوراما مجهز به سایه‌بان برقی و سیستم مولتی‌مدیا 12/8 اینچی مجهز به بلوتوث از جمله تجهیزات و امکانات رفاهی این خودرو به شمار می‌آیند.

 

تانک 300 / قیمت فروش علی‌الحساب‌: دو میلیارد و 500میلیون ‌تومان ‌

تانک 300 که محصول گریت‌وال موتور چین است، در واقع یک SUV سایز متوسط است که با طراحی جعبه‌گونه و مربعی و توانایی‌های آفرودی می‌تواند بسیار جذاب باشد. موتور تانک ۳۰۰، یک پیشرانه  ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری توربو شارژ با فناوری GDI است که می‌تواند روی هم رفته ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۸۷ نیوتن متر گشتاور را به تمامی چرخ‌ها منتقل کند. جعبه‌دنده مورد استفاده در تانک 300 از نوع ۸ سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی معروف ZF است. تانک ۳۰۰ دارای باک بنزین با ظرفیت ۸۰ لیتر است و مصرف سوخت آن به‌طور میانگین ۹/۹ لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است.

3

۶ کیسه هوای 10نقطه‌ای، سامانه کنترل پایداری، رادار خط‌خوان، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سرازیری، سنسور پارک جلو و عقب، رانندگی بین خطوط، دوربین ۳۶۰ درجه، فناوری LED چراغ‌ها، سامانه پایش فشار باد تایرها، تابلو‌خوان، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کرال کنترل، صفحه پشت کیلومتر دیجیتال، نمایشگر لمسی سیستم مالتی‌مدیا، استارت دکمه‌ای، ورود و خروج بدون کلید، سانروف، محفظه خنک‌کننده، نورپردازی داخل کابین، ماساژور صندلی راننده، تریم چرم کابین، سیستم صوتی حرفه‌ای، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف جلو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، حالت‌های رانندگی و سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، از جمله امکاناتی است که در این خودرو دیده می‌شود.

 

جتا VS5 / قیمت فروش علی‌الحساب‌‌: یک میلیارد و 620 میلیون ‌‌تومان

جتا وی‌اس 5 (Jetta VS5) یک کراس‌اوور کامپکت شهری است که توسط شرکت خودروسازی جتا در چین تولید می‌شود. این خودرو در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و در حال حاضر در نسل اول خود قرار دارد. این کراس‌اوور در کشورمان توسط ماموت‌خودرو به فروش می‌رسد. جتا VS5 با یک موتور 1/5لیتری توربو شارژ عرضه می‌شود. این موتور 148 اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور این محصول به یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته متصل است که نیروی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. شتاب صفر تا 100 این خودرو 9/5ثانیه و مصرف سوخت آن ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

4

جتا VS5 از امکانات رفاهی و ایمنی بالایی بهره می‌برد. برخی از این امکانات عبارتند از سانروف، صندلی‌های چرمی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، سیستم ورود بدون کلید، نمایشگر ۸ اینچی لمسی، سنسور باران، پاور ویندوز، پشت آمپر دیجیتال، گرمکن صندلی‌های جلو، ۶ عدد اسپیکر، فرمان برقی، اتوهلد، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل فشار باد تایر، ۶ عدد کیسه هوا، سیستم پیشگیری از تصادف در جلو و سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده.‌

 

 

جتا VS7 / قیمت فروش قطعی‌‌: دو میلیارد و 76 میلیون و 400هزار ‌تومان

جتا VS7 از یک موتور 1/4 لیتری توربو شارژ متعلق به گروه خودروسازی فولکس‌واگن استفاده می‌کند که 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس از نوع اتوماتیک AT و ساخت آیسین است. طراحی ظاهری جتا VS7 محافظه‌کارانه و به دور از حجم‌پردازی‌های عجیب صورت گرفته است. جلو پنجره سیاه‌رنگ شش ضلعی به همراه کاسه چراغ‌های تیره، همگی به خوبی توانسته‌اند با یکدیگر ادغام شوند. در نمای جانبی نیز رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی و خطوط تیز بدنه، ظاهری جذاب به این خودرو بخشیده است. فضای داخلی جتا vs7 جادار و راحت است. صندلی‌های این خودرو از جنس چرم مصنوعی هستند.

5

همچنین، فضای بار این خودرو نیز جادار است و می‌توان آن را با خواباندن صندلی‌های عقب افزایش داد. جتا vs7 از امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی نظیر سقف پانورامای برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، تهویه اتوماتیک دو کاناله، گرم‌کن صندلی‌های جلو، صفحه پشت کیلومتر دیجیتال با قابلیت شخصی‌سازی، استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، سنسور پایش باد تایرها، فرمان‌برقی، فناوری LED چراغ‌ها، سنسور نور و باران، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک و چراغ روشنایی روز بهره می‌برد.

 

 

ام‌جی 5 / قیمت فروش علی‌الحساب‌‌: یک میلیارد و 350 میلیون ‌تومان

ام‌جی 5 (MG 5) یک سدان خانوادگی است که قشر مخاطب آن مسلما خانواده‌ها هستند. این خودرو یک موتور 4 سیلندر خطی تنفس طبیعی با حجم 1/5لیتر دارد که توان خروجی آن 118 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن 150 نیوتن متر است. گیربکس از نوع اتوماتیک CVT است که نیروی تولیدی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. از امکانات ایمنی آن می‌توان به سیستم پایداری الکترونیکی، کیسه‌های هوای ایمنی جلو و جانبی و پرده‌ای، فناوری Retrofit LED چراغ‌های جلو، دوربین عقب و دوربین 360 درجه اشاره کرد. امکاناتی مانند صفحه نمایش 10 اینچی لمسی، صندلی‌های برقی با پوشش چرمی، فرمان برقی حساس به سرعت، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال و سیستم صوتی با 6 اسپیکر نیز موجود است. این خودرو موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از C-NCAP شده است.

6

 

 

کدخبر: ۵۶۸۱۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر