کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۷۷۷۰
تاریخ خبر:

بازگشت کهنه‌کار قدیمی با پیشرانه برقی| مشخصات فنی رنو ۴ متولد ۲۰۲۵

بازگشت کهنه‌کار قدیمی با پیشرانه برقی| مشخصات فنی رنو 4 متولد 2025

رنو 4 اسطوره 30 سال قبل در قالب کراس‌اووری بر پایه رنو5 عرضه می‌شود

هفت صبح| رنو 4 سرگذشت جالبی دارد. همان خودرویی که به آن لقب ماشین همه‌کاره در فرانسه داده بودند. همیشه قرار نیست اسم رنو5 بر‌سر زبان باشد. در دورانی دور رنو4 هم برای خودش کیا و بیایی داشت. ۱۹۶۱سال ورود این ماشین به دنیای خودرو است. حالا که نسل جدید آن بعد از 30 سال رونمایی شده می‌گویند انگار بوی فرانسه قدیم را می‌دهد.

2

حتی نتفلیکس در سال 2019 فیلمی به نام «رنو4» با بازی ژان رنو تولید کرد. از تاریخچه این خودرو بخواهیم بگوییم؛ رنو 4 یک خودروی فرانسوی کوچک بود که در فاصله سال‌های 1961 تا 1994 تولید شد. اولین نمونه‌هایی که وارد بازار شدند در کلاس استیت یا واگن بودند اما در نهایت کارنامه این محصول کلاس‌های هاچ‌بک 5در‌ و پیکاپ تراک و ون را نیز شامل می‌شود.رنو 4 در کشورهای مختلفی مونتاژ شد که تعدادشان بسیار زیاد است. برای مثال در اسلوونی تا سال 1994 بیش از 8 میلیون دستگاه رنو4 از خط کارخانه خارج شد که یک رکورد عجیب و غریب در نوع خود محسوب می‌شود.

3

حالا فکرش را بکنید در دوره‌ای که ماشین برقی‌ها می‌خواهند سلطان بلامنازع بازار باشند این اسطوره سال‌های دور قرار است با پیشرانه الکتریکی راهی مارکتینگ شود.پیشرانه‌ای که گفته می‌شود شباهت بسیاری با رنو 5 جدید که آن هم برقی شده دارد.

 

رنو ۴ در آن سال‌های دور در پاسخ به سیتروئن 2CV ساخته شد و توانست با ارائه فضایی بیشتر و تجربه رانندگی بهتر بر رقیب فرانسوی خود چیره شود.حال باید دید این خودرو که دیگر نه کلاسیک است، نه یک هاچ‌بک ساده چه رقیبی در دنیای جدید خواهد داشت و می‌تواند آن تجربه طلایی فروش 8 میلیون دستگاه را تکرار کند. این شما و این نسخه کراس‌اوور رنو 5 برقی که در همین هفته در اتوشوی پاریس برای اولین بار به نمایش در می‌آید.

 

مشخصات فنی رنو 4 متولد 2025

رنو ۴ E-Tech روی همان پلتفرم AmpR Small رنو ۵ ساخته شده و به یک موتور الکتریکی مجهز است که با دو خروجی مختلف ارائه می‌شود. به گزارش پدال، نسخه پایه ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که این اعداد در نسخه قوی‌تر به ۱۴۸ اسب بخار و ۲۴۵ نیوتن متر می‌رسد. کراس‌اوور جدید رنو در نسخه قوی‌تر ظرف کمتر از 8/5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. رنو ۴ همچنین با دو پکیج باتری مختلف ۴۰ و ۵۲ کیلووات ساعتی ارائه می‌شود که به ترتیب شعاع حرکتی ۳۰۰ و ۴۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کند.

4

مشخصات ظاهری و ابعاد رنو4 جدید

رنو ۴ با 4/14 متر طول، بین کلیو و کپچر قرار می‌گیرد درحالی‌که با 1/8 متر عرض و 1/57 متر ارتفاع، ازهرجهت بزرگ‌تر از رنو ۵ است. فاصله این کراس‌اوور جدید فرانسوی از زمین هم 18/1 سانتی‌متر است. تمام نسخه‌های رنو ۴ از رینگ‌های ۱۸ اینچی استفاده می‌کنند و مثل رنو ۵، سیستم تعلیق در جلو و عقب از نوع چند اتصالی است.

 

طراحی داخلی رنو 4

کابین رنو ۴ E-Tech کاملاً آشنا به نظر می‌رسد زیرا داشبورد از رنو ۵ گرفته است. بااین‌حال، ازآنجایی‌که ابعاد کراس‌اوور بزرگ‌تر است، ظرفیت بار ۴۲۰ لیتری آن بسیار از همتای هاچ‌بک بزرگ‌تر است. علاوه بر این، رنو ۴ فاصله محوری بزرگ‌تری برابر با 2/62 متر دارد و بنابراین فضای پای بیشتری را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند. روی داشبورد هم یک نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی10/1 اینچی را می‌بینیم. همچنین خوشبختانه هنوز تعدادی دکمه فیزیکی در زیر دریچه‌های تهویه به چشم می‌خورد.

5

ظرفیت باتری رنو4 الکتریکی

دو ظرفیت باتری نیز برای رنو 4 الکتریکی در نظر گرفته شده که شامل نمونه 40 و 52 کیلووات ساعت می شود. برد حرکتی به ترتیب 300 و 400 کیلومتر گزارش شده است. با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، می‌توان باتری را طی نیم ساعت از 15 به 80 درصد ظرفیت آن شارژ کرد. شارژ ریورز 11 کیلوواتی نیز از دیگر امکانات باتری رنو 4 است.وزن رنو 4 الکتریکی در سبک‌ترین حالت 1410 کیلوگرم و شاخص یدک‌کشی آن 750 کیلوگرم است. این محصول در نمایشگاه خودروی پاریس یا پاریس موتور شو 2024 حضور خواهد داشت و سال آینده روانه بازار اروپا می‌شود.

 

کدخبر: ۵۶۷۷۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر