کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۷۵۴۳
تاریخ خبر:

مانور اشکودا، ایگل ملی و هیوندای کُنا در تبریز

مانور اشکودا، ایگل ملی و هیوندای کُنا در تبریز

بعد از مدت‌ها خودروهایی غیر از چینی در نمایشگاه‌های خودرو به چشم می‌خورند

هفت صبح| بیست و هشتمین نمایشگاه خودروی تبریز از ۱۷ مهر در حالی آغاز به‌کار کرد که بعد از مدت‌ها در نمایشگاه‌های خودرو غیر از تولیدات داخل و چینی، خودروهایی از برند اروپایی و ژاپنی و کره‌ای نیز به چشم می‌خورد. در کنار این خودروها، کرمان‌موتور از ایگل پرده‌برداری کرد که اتفاقا هفته گذشته قیمت رسمی آن اعلام شد. خودرویی که باید آن را سدان ملی این خودروساز خصوصی نام نهاد.

photo_2024-10-11_23-11-18

از سوی دیگر، با اشکودا سوپرب به نمایشگاه تبریز سفر کردیم که باید گفت بعد از مدت‌ها سواری با یک خودرو از اروپای شرقی که جای پای فولکس‌واگن در آن مشهود است، در یک سگمنت دیگر قرار دارد. خودرویی که یکی از شهروندان پراگ درباره آن می‌گوید یک خودروی پرکار، کم‌استهلاک و با شتاب مناسب است. در این گزارش درباره خودروهای موجود در نمایشگاه تبریز توضیحاتی خواهیم داد. 

 

کرمان‌موتور با همه محصولاتش به تبریز آمد

خودروساز خصوصی با همه محصولاتش اعم از تولید داخل، برقی و وارداتی به نمایشگاه خودروی تبریز آمد. اما مانور اصلی این شرکت ‌ روی خودروی ایگل بود. هفته گذشته، قیمت ‌ ایگل کرمان‌موتور KMC Eagle با احتساب کلیه هزینه‌های جانبی ویژه‌ نیمه‌دوم مهر ۱۴۰۳ اعلام شد. قیمت رسمی این خودرو ۹۴۵میلیون تومان اعلام شده است. ماجرای تولید و ساخت کی‌ام‌سی ایگل هم در نوع خودش جالب است.

photo_2024-10-11_23-11-12

همان جک جی۴ را در نظر بگیرید که کرمان‌موتور یک‌طورهایی این خودرو و پلتفرم ‌را برای خودش کرد.کرمان‌موتور در ابتدا جک جی۴ را وارد کرد، بعد داخلی‌سازی آن را تا حدودی انجام داد و در ادامه تصمیم گرفت جک جی ۴ را با تمامی‌ تغییرات به نام خودش ثبت کند. در واقع تلاش برای تولید یک سدان ملیِ کم‌استهلاک، اقتصادی و تولید داخل.کرمان‌موتور در ابتدا پلتفرم جک جی۴ را خریداری کرد و کی‌ام‌سی ایگل به عنوان سدان ملی کرمان‌موتور روی پلتفرم جک جی ۴ طراحی شد.

ایگل

هیوندا کنا وارداتی

در بخش خودروهای وارداتی کرمان‌موتور، در کنار کرتا و النترا، کُنا نیز به چشم می‌خورد. این کراس‌اوور وارداتی کرمان‌موتور راهی بازار شده است. زیر کاپوت این کراس‌اوور جذاب‌ که مستقیم از خود کره آمده است، شاهد حضور یک پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی هستیم که 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتن متر گشتاور را با گیربکس اتوماتیک IVT راهی چرخ‌های جلویی می‌کند.

 

اشکودا سوپرب، نیسان سیلفی و اشکودا کاروک

در غرفه ایران‌روور که به خودروهای آفرودی و وارداتی مشهور است. اشکودا سوپرب و کاروک از شرکت پارس ساتر هوشمند و نیسان سیلفی از شرکت آمتیس گستر به چشم می‌خورد. دو برندی که هر دو زیرمجموعه ایران‌روور هستند. اشکودا برندی از اروپای شرقی با سابقه 129 سال تولید است‌ که به فولکس‌واگن پیوسته و وقت سواری با اشکودا سوپرب، در می‌یافتید با یک خودروی چغر اما نه بد‌بدن مواجه هستید.

سوپرب

پیشرانه و تعلیق مناسب خودرو به حدی است که در طول سفر و در دست‌اندازهای عجیب جاده با تکان‌های زیادی در خودرو مواجه نخواهید شد. سوپرب که حالا با قیمت 2 میلیارد و 700 میلیون تومان آماده ورود به بازار است، می‌تواند تغییری در معادلات بازار از لحاظ برندینگ ایجاد کند.

سیلفی

کدخبر: ۵۶۷۵۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر