کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۷۷۱۱
تاریخ خبر:

۵۰۰ میلیون‌ها را برای وارداتی‌ها بلوکه کنید | اجرای مجدد طرح شکست خورده

500 میلیون‌ها را برای وارداتی‌ها بلوکه کنید | اجرای مجدد طرح شکست خورده

اجرای مجدد یک طرح شکست‌خورده برای فروش ماشین‌های وارداتی

هفت صبح | روز گذشته خبر آمد که سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی، جهت اجرایی شدن طرح جدید فروش خودرو‌های وارداتی، بازگشایی می‌شود. متقاضیان شرکت در این طرح از روز سه‌شنبه (۲۴ مهرماه) به مدت هفت روز فرصت دارند با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود، گام اول خرید خودروی وارداتی را بردارند. سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی اقدام به انتشار اطلاعیه‌ای جدید کرده که ضمن آن از آغاز طرح فروشی تازه خبر داده است.

واردات خودرو

طبق آنچه ‌در این اطلاعیه آمده است، کلیه افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی‌ سواری (مصوبه جلسه۵۴۳ شورای رقابت) می‌توانند جهت حضور در طرح جدید عرضه عمومی سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی از روز سه‌شنبه (۲۴ مهر ماه) تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه (۳۰ مهر ماه) یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه (صرفا در این بانک‌ها) به نام خودروی وارداتی وکالتی و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در این حساب بلوکه کنند.تا این لحظه عرضه خودروی وارداتی چانگان CS ۳۵، وارد شده توسط شرکت سایپا، از همان روز سه‌شنبه، قطعی شده است؛ در صورتی که محصولات دیگر شامل شرایط عرضه شوند، اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت و به لیست خودرو‌های قابل عرضه اضافه می‌شود.

 

اجرای مجدد طرح شکست خورده

واقعیت این است که طرح فروش در سامانه و بلوکه کردن پول‌ها برای خرید خودروهای وارداتی یک طرح شکست خورده بود. نخستین دوره ثبت‌نام در این طرح مربوط به اسفند 1401 بود که تازه در تیر امسال بالاخره نوبت‌شان تمام شد. هر سری سامانه باز می‌شد و افرادی که آن سال پول بلوکه کرده بودند، شرکت می‌کردند ولی حداقل دو سال طول کشید تا وضعیت ثبت‌نام کنندگان اولیه و خرید خودروهای‌شان مشخص شود.

 

دوباره قرار است سامانه فروش باز شود، همان سامانه‌ای که فرد اصلا به طور دقیق نمی‌داند برای چه خودرویی پول بلوکه می‌کند! فقط اسم خودرو وارداتی CS35 شرکت سایپا  مشخص شده که همین چانگان‌های وارداتی سایپا با تاخیر فراوان به دست متقاضیان رسید. مشخص نیست چرا باید طرحی که در دوره وزرای قبلی با شکست مواجه شده، دوباره تکرار شود.

 

کاش یک بار آقای اتابک جلسه خبری‌ای می‌گذاشت و درباره سیاست‌های بازار و صنعت خودرو و واردات توضیحاتی می‌داد. بلکه رسانه‌ها هم بدانند دقیقا باید با چه اتفاقاتی در این حوزه در آینده مواجه شوند؟ لیست افرادی که پول بلوکه کرده‌اند و در چندین دوره سامانه شرکت می‌کنند بلکه خودروی مورد نظر خود را بتوانند انتخاب کنند و تازه باید دید این خودرو به تعداد وارد شده و اصلا فرد مورد نظر در قرعه‌کشی‌ای که اسمش در می‌آید برنده خواهد شد!


 

کدخبر: ۵۶۷۷۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر