کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۷۷۷
تاریخ خبر:

بایک بیجینگ X۷ رونمایی شد | سرنوشت واردکنندگانی که تبدیل به مونتاژکار و واردکننده از چین شدند

بایک بیجینگ X7 رونمایی شد | سرنوشت واردکنندگانی که تبدیل به مونتاژکار و واردکننده از چین شدند

مشخصات فنی و امکانات رفاهی خودروی بایک X7 محصول جدید دیار خودرو

هفت صبح| شب دوشنبه شرکت دیار خودرو طی مراسمی در هتل استقلال تهران از محصول جدید خود، بایک بیجینگ X7 رونمایی کرد. این مراسم در حضور مدیران ارشد شرکت دیار خودرو، ماموت خودرو، مکث موتور و سانیار موتور پارسیان برگزار شد و محصولات دیگر از شرکت دیار نظیر (تیگارد X35 یا بایک X55 که هنوز عرضه آن به بازار آغاز نشده) نیز برای نمایش حضور داشتند.

گاراژ3

بایک بیجینگ X7 همان خودرویی است که قرار بود سال گذشته با نام تیارا پرایم توسط شرکت مکث موتور عرضه شود. با این حال، با تغییر نظر مدیران گروه ماموت و دیار خودرو، این خودرو توسط شرکت دیار خودروی گلپایگان عرضه شد و بنابراین این کراس‌اوور جدید با نام بایک بیجینگ X7 در سایت تولید دیار خودرو در گلپایگان مونتاژ خواهد شد. در این مراسم شرکت دیار اولین محصول جدید خود پس از آغاز همکاری با گروه ماموت را معرفی کرد و مدیران دیار خودرو با اعلام گارانتی 77 ماه یا 177 هزار کیلومتر برای بایک بیجینگ X7، به این خودرو لقب جان‌سخت دادند!

 

واردکنندگانی که مونتاژکار شدند!

در زمان‌های نه‌چندان دور خاندان‌های معروف دست در واردات خودرو داشتند. حدادزاده‌ها، گرامی‌ها و فردوس. خودروی بایک چینی که رونمایی شد، حاصل همکاری دیارخودرو و ماموت است. صاحب ماموت، همین خاندان معروف فردوس هستند که روزگاری واردکننده خودرو بودند و برند فولکس واگن و امتیاز وارداتش به نام آنها ثبت شده است. بعد از بسته شدن واردات و آغاز تحریم‌ها، چاره‌ای پیش پای واردکنندگان خودرو نماند در نتیجه همین خاندان‌های بزرگ تبدیل به واردکننده خودروی چینی و مونتاژکاری شدند.

بایک بیجینگ X7

حالا هم باز یک خودروی چینی دیگر رونمایی شد که قرار است در ایران مونتاژ شود. وقتی از سال جدید ثبت سفارش خودروها بسته شده است پس انتظاری جز اینکه چین همه کاره صنعت خودرو شود نمی‌رود.انگار گزینه دیگری باقی نمانده است. در نتیجه هر روز شاهد ورود یک خودروی چینی جدید به بازار ایران هستیم. حتی خودروهای وارداتی هم رگه‌های چینی دارند. ورود خودروهای چینی به ایران بد نیست ولی در حدی که تعادل هم رعایت شود. اکثر خودروهایی که در حال حاضر از چین وارد می‌شوند در یک سگمنت هستند و یک مدل دارند. حالا مشخصات بایک بیجینگ X7 را بررسی می‌کنیم تا ببینید چقدر از این مدل توسط شرکت‌های دیگر نیز وارد شده است یا مونتاژ می‌شود.

 

معرفی بایک ایکس7

محصول جدید دیار خودرو در اصل محصول برند «بیجینگ»Beijing، یکی از زیرمجموعه‌های بایک به حساب می‌آید. این کراس‌اوور سایز متوسط از سال 2020 وارد خط تولید شد و پس از گذشت سه سال، نسخه فیس‌لیفت آن به بازار آمد. بایک بیجینگ ایکس ۷ همان خودرویی است که مکث موتور هم اقدام به عرضه آن با نام «تیارا پرایم» کرده بود. بایک ایکس۷ که در بعضی بازارها با نام بیجینگ X7 نیز شناخته می‌شود، طی سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار معرفی شد و در سال ۲۰۲۳ مدل فیس‌لیفت آن به بازار آمد. دیار خودرو نیز قصد دارد همین نسخه فیس‌لیفت را با طراحی جذاب‌تر و نمای داخلی مدرن‌تر به بازار بفرستد.

گاراژ1

مشخصات فنی خودرو

بایک X7 از یک موتور 4 سیلندر 5/1 لیتری توربو با سیستم سوخت‌رسانی GDi بهره می‌برد که توانایی تولید 185 اسب بخار قدرت و 305 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس 7 دنده دوکلاچه تر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. متاسفانه سیستم انتقال قدرت این خودرو به صورت تک دیفرانسیل جلو بوده و قابلیت تمام چرخ محرک در این نسخه مونتاژی دیار خودرو موجود نیست.

 

امکانات رفاهی خودرو

در فهرست تجهیزات و آپشن‌های رفاهی ایمنی بایک ایکس ۷ دیار خودرو نیز می‌توان موارد متعدد و متنوعی را مشاهده کرد که شاخص‌ترین آنها عبارتند از: سیستم کنترل پایداری و کشش، کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، سنسور فشار باد تایرها TPMS، حسگر پارک عقب و جلو، دوربین دید اطراف ۵۴۰ درجه، ورود و استارت بدون کلید، شش کیسه هوای 10 نقطه‌ای، اتولایت، حافظه صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی‌های جلو به همراه گرم‌کن و سردکن، ماساژور صندلی‌های جلو، سیستم تصفیه هوای کابین، تکنولوژی LED چراغ، دستگیره‌های مخفی شونده، نورپردازی داخل کابین، سامانه هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری، دستیار هوشمند رانندگی بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، رادار هشدار نقطه کور،  ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم پارک اتوماتیک . 

گاراژ5

رقیب و قیمت احتمالی بایک ایکس 7

بایک X7 رقیب مناسبی برای محصولاتی همچون فیدلیتی پرستیژ، تیگو ۸ پرومکس و... محسوب می‌شود. این خودرو قرار است با گارانتی ۷۷ ماهه یا ۱۷۷ هزار کیلومتر کارکرد به بازار ما بیاید و احتمالاً محدوده قیمتی آن در صورت ثبات شرایط اقتصادی و نرخ ارز، در بازه ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قرار می‌گیرد.

 

کدخبر: ۵۶۶۷۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر