کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۶۹۴
تاریخ خبر:

جذابی که جذاب‌تر شد| معرفی نسل نو GMC Terrain

جذابی که جذاب‌تر شد| معرفی نسل نو GMC Terrain

‌یک شاسی‌بلند قلدر آمریکایی که با شکل و شمایلی نو به بازار عرضه خواهد شد

هفت صبح| آنهایی که صنعت خودروسازی جهان را کمی جدی‌تر تعقیب می‌کنند، حتما با برند GMC آشنا هستند. شرکت GMC یکی از زیرمجموعه‌های شرکت «جنرال موتورز» آمریکا به شمار می‌آید که نسبت به دیگر زیرمجموعه‌های این شرکت از شهرت کمتری برخوردار بوده و به طور اختصاصی به طراحی و تولید محصولات شاسی‌بلند دو دیفرانسیل می‌پردازد.

جی‌ام‌سی ترین

با آنکه آغاز به‌کار این خودروساز به سال 1912 بازگشته و یکی از خودروسازان قدیمی ایالات متحده به شمار می‌آید، ولی سیاست‌گذاری خاص این شرکت مبنی بر حضور و فعالیت در سگمنت‌های خاص و محدود، سبب شده تا GMC در خارج از مرزهای ایالات متحده آنچنان که باید و شاید از محبوبیت بالایی برخوردار نباشد‌ اما جالب آنکه این برند در سال گذشته پس از «شورولت» دومین زیرمجموعه پرفروش جنرال موتورز در آمریکای شمالی شناخته شد.

 

این خودروساز علاوه بر طراحی و تولید انواع شاسی‌بلندهای فول‌سایز و پیکاپ‌های لوکس همچون «سی‌یرا»، در چند سال گذشته نگاه ویژه‌ای به رده شاسی‌بلندهای سایز متوسط داشته است. نسل نو «ترین» مدل 2025 محصول جدید این خودروساز است که GMC بالاخره تصاویر و اطلاعات مربوط به آن را منتشر کرد.

GMC-Terrain-2025-1280-45e387fc4aa5daaa65ca010b10880be20c

چهره دگورگون شده

با آنکه «ترین» در ردیف خودروهای سایز متوسط و شهری قرار داشته و به اقتضای شکل و شمایل این طیف از خودروها، چندان جذاب و اغواگر طراحی نشده و به اصطلاح عامیانه خودرویی زمخت به شمار می‌آید‌ اما طراحان GMC با خلق عناصری همچون جلوپنجره غول‌پیکر، چراغ‌های ذوزنقه شکل با فناوری روشنایی در روز، چراغ‌های بزرگ عقب مجهز به فناوری LED، شیشه یک تکه عقب که تا بالای گلگیرهای عقب کشیده شده و رینگ‌های 19 و 20 اینچی سعی کرده‌اند تا ترین چهره ظاهری مدرنی به خود بگیرد.

 

جالب آنکه GMC با استفاده از جدیدترین متدهای ریخته‌گری توانسته وزن این خودرو را تا 317 کیلوگرم نسبت به نسل پیشین آن کاهش دهد که رقم بسیار قابل‌توجهی به نظر می‌رسد. با این حساب وزن خشک «ترین» برابر با 1600 کیلوگرم شده که تقریبا مشابه رقبای ژاپنی این خودرو است. به گفته GMC، نسل نو ترین ایمن‌ترین محصولی است که این سازنده تا کنون ساخته است.

 

از مهمترین سامانه‌های ایمنی فعال این خودرو می‌توان به مواردی چون سیستم کنترل کروز هوشمند با ترمز خودکار، سیستم حرکت بین خطوط، سیستم هشدار خواب‌آلودگی راننده و در نهایت سیستم کنترل نوربالای چراغ جلو (IntelliBeam) اشاره کرد. همچنین تمام مدل‌های ترینی جدید در نسخه‌های AWD و FWD عرضه خواهد شد.

GMC-Terrain-2025-1280-0876c12a66eb6dafe25cb5cf5021fba600

کارآمد و کم مصرف

شرکت GMC اعلام کرده برخلاف اسلاف قبلی این خودرو، دیگر قرار نیست که ترین مدل 2025 با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های 4 و 6 سیلندر بنزین‌سوز و دیزلی روانه بازار شود. بلکه فقط یک پیشرانه توربوشارژ تنها گزینه خریداران خواهد بود. این پیشرانه از نوع 1/5 لیتری 4 سیلندر بوده و توانایی تولید 180 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور را داراست.

 

این پیشرانه می‌تواند غول 1600 کیلوگرمی GMC را ظرف مدت 8/8 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. در کنار این پیشرانه یک جعبه‌دنده جدید 6 سرعته خودکار هیدروماتیک وظیفه انتقال قدرت را بر‌عهده خواهد داشت. این پیشرانه با میانگین مصرف سوخت 6 لیتر در هر 100 کیلومتر از مسیر پیمایش، یکی از کم‌مصرف‌ترین شاسی‌بلندهای فول‌سایز آمریکایی به شمار می‌آید.

GMC-Terrain-2025-1280-8b33db8813ba782e82fd7bc510a7508459

قیمت

شرکت سازنده هنوز هیچ اطلاعات دقیقی از زمان عرضه و قیمت تقریبی نسل نو ترین منتشر نکرده است. اما رسانه‌های آمریکایی پیش‌بینی کرده‌اند که ترین 2025 از اواخر سال جاری میلادی و با قیمت پایه 30 هزار دلار روانه بازارهای جهانی شود.

 

کدخبر: ۵۶۴۶۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر