کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۲۱۵
تاریخ خبر:

سریع‌ترین و قوی‌ترین مدل آئودی معرفی شد

سریع‌ترین و قوی‌ترین مدل آئودی معرفی شد

آئودی RS e-tron پرفورمنس ۲۰۲۵ برقی، 10 میلیارد تومان ناقابل!

هفت صبح| حالا که دامنه برقی‌ها گسترش یافته، شاهد یکی از قوی‌ترین و سریع‌ترین مدل‌های آئودی هستیم که از 7 میلیارد تومان بستگی به آپشن‌ها قیمت آن آغاز شده و به 10 میلیارد تومان ختم می‌شود. پس‌ازاینکه پورشه تایکان چند ماه پیش به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرد، حالا پسرعموی آن یعنی آئودی E-Tron GT هم برای مدل ۲۰۲۵ با قدرت، سرعت شارژ و برد بیشتر معرفی شده است.

   

مشخصات فنی آئودی برقی جدید

 

کل خانواده E-Tron GT جدید به یک پکیج باتری بزرگ‌تر ۹۷ کیلووات ساعتی مجهز شده که ۹ کیلوگرم سبک‌تر از باتری ۸۴ کیلووات ساعتی قبلی است. سیستم احیای انرژی ترمزها نیز ارتقاء پیدا کرده و از ۲۹۰ کیلووات به ۴۰۰ کیلووات افزایش یافته است. به لطف این ویژگی‌ها، سدان الکتریکی آئودی می‌تواند در شرایط ایده‌آل تا ۶۱۰ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل طی کند. علاوه بر این، حداکثر سرعت شارژ نیز از ۲۷۰ به ۳۲۰ کیلووات افزایش پیدا کرده که یعنی حالا باتری‌ها ظرف تنها ۱۸ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود و ۱۰ دقیقه شارژ ۲۸۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌کند.

 

به گزارش پدال، قدرت موتورهای الکتریکی E-Tron GT نیز افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرده است. نسخه پایه که حالا E-Tron GT S نام گرفته، از دو موتور با مجموع قدرت ۶۷۰ اسب بخار استفاده می‌کند که بیشتر از E-Tron GT RS قبلی است. در همین حال، قدرت E-Tron GT RS به ۸۴۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده و آئودی یک پرچمدار جدید به‌نام E-Tron GT RS پرفورمنس را هم به این خانواده اضافه کرده که با ۹۱۲ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین خودروی تاریخ ارباب حلقه‌ها محسوب می‌شود. به لطف این افزایش قدرت، E-Tron GT S ظرف ۳/۴  ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تنها ۰/۱ ثانیه از نسخه RS قبلی کندتر است. در همین حال، E-Tron GT RS این کار را در ۲/۸  ثانیه انجام می‌دهد درحالی‌که E-Tron GT RS پرفورمنس برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر برساعت به تنها ۲/۵ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت نسخه پایه ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت است درحالی‌که دو نسخه RS می‌توانند تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش بروند.

 

آئودی همچنین ترمزهای جدیدی نصب کرده است. آئودی S e-tron GT به صورت استاندارد دارای دیسک‌های فولادی است و نسخه‌های RS دارای دیسک‌های با روکش کاربید تنگستن به صورت استاندارد هستند. همه مدل‌های ۲۰۲۵ می‌توانند با دیسک‌های سرامیکی-کربنی و کالیپرهای ۱۰ پیستونی در جلو تجهیز شوند.به‌روزرسانی‌های قابل توجهی نیز در سیستم تعلیق هوای استاندارد و سیستم تعلیق فعال اختیاری انجام شده است. سیستم جدید قول می‌دهد که خودرو را «تقریبا افقی در طول ترمز، فرمان و شتاب داینامیکی» نگه دارد و دارای ارتفاع قابل تنظیم است. فرمان چرخ‌های عقب نیز یک گزینه است.

 

 

مشخصات داخل کابین

 

تغییرات کوچکی نیز در کابین خانواده آئودی e-tron GT مدل ۲۰۲۵ انجام شده است. این تغییرات شامل صندلی‌های جدید، فرمان متفاوت و یک سقف شیشه‌ای پانورامیک اختیاری است که با فشار یک دکمه مات می‌شود. کابین مجازی آئودی نیز به‌روزرسانی شده و مواد جدیدی از جمله روکش‌های چوبی، میکروفایبر دینامیکا و صندلی‌های قابل تنظیم ۱۸ حالته اختیاری در دسترس هستند.

   

قیمت آئودی 2025

 

آئودی می‌گوید تا زمانی که قیمت‌گذاری برای بازار ایالات‌متحده منتشر نشود، قیمت نسخه S این خودرو از ۱۳۵۲۰۰ دلار (معادل ۷ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان) در آلمان شروع می‌شود، قوی‌ترین نسخه یعنی RS E-Tron GT Performance با قیمت ۱۷۲۲۰۰ دلار (معادل ۱۰ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان) به فروش می‌رسد.

 

کدخبر: ۵۶۱۲۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر