کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۳۸۹
تاریخ خبر:

مانورهای آخر وزیر صمت در حوزه خودرو

مانورهای آخر وزیر صمت در حوزه خودرو

مردم برای خرید خودرو عجله نکنند؛ شرایط پایدار می‌شود

هفت صبح| در روزهایی به سر می‌بریم که تنور وعده‌های انتخاباتی داغ است؛ از آن سمت هم وزرا حتما تلاش می‌کنند خودی نشان بدهند بلکه جایگاه‌شان در کابینه بعدی حفظ شود. وزیر صمت این روزها بنا را بر بازدید از کارخانه‌ها گذاشته و درباره حوزه خودرو هم وعده‌های جدید می‌دهد.

 

به گزارش تسنیم، عباس علی‌آبادی در سفر به بروجرد در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی این شهرستان با بیان اینکه میزان تولید خودرو در تیرماه به حدود 6 هزار دستگاه در روز نزدیک می‌شود و واردات نیز همچنان ادامه دارد، گفت: پیش از پرداختن به مشکلات که به‌طور طبیعی در همه جا وجود دارد، باید از مزیت‌ها و ظرفیت‌ها نیز گفته شود. او در حاشیه این بازدید گفت: به خانواده‌ها و مردم توصیه می‌کنم که عجله نکنند و اطمینان داشته باشند که به شرایط پایدارتری دست خواهیم یافت و می‌توانند در شرایط بهتری خرید خودروی خود را انجام دهند؛ اکنون در زمینه خودروهای برقی، واردات با شتاب صورت می‌گیرد زیرا با این کار هم مشکل مردم برطرف می‌شود و هم مشکلات کشور در زمینه آلودگی هوا و محیط زیست رفع خواهد شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه توسعه زیرساخت‌ها هم کارهای بسیار خوبی انجام شده ‌و اکنون نیز سه هزار شارژر خودروهای برقی ساخته شده و این روند نیز همچنان ادامه دارد.علی‌آبادی بیان کرد: خودروهای دپو شده در انبار نداریم و در حقیقت آنچه وجود دارد، خودروهای ناقص است که در حال تکمیل آنها هستیم.

 

اما باید از وزیر صمت پرسید جایگاه شارژرهایی که گفته‌اند، دقیقا کجاست؟ از سوی دیگر، عرضه ۱۰ هزار دستگاه خودروی برقی در شرایطی رقم خورد که حول و حوش ۱۴۰ هزار نفر متقاضی برای ‌ خریداری خودروی برقی به صف شدند. یعنی 10 هزار نفر برای داشتن خودروی برقی پذیرش شده‌اند با سه هزار دستگاه شارژ در کل کشور! بررسی‌ها نشان می‌دهد به طور میانگین برای هر دستگاه خودروی برقی عرضه شده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، نزدیک به ۱۴ نفر متقاضی وجود داشته است. این تعداد عرضه و این حجم از تقاضا بیشتر این ذهنیت را تداعی می‌کند که مدیران صمت در اولین دور از فروش خودروهای برقی با متقاضیان خالی بازی کرده و نتوانستند به بخش قابل‌توجهی از تقاضاها پاسخ دهند.

 

از سوی دیگر شهردار تهران آقای زاکانی درباره خودروهایی که حمل و نقل عمومی آورده، در شبکه ایکس سخن می‌گوید. او می‌گوید ماشین‌های تولید داخل که به سامانه حمل و نقل قرار بود بیاید، گران‌تر از مدل چینی آن بود! البته که باید به شهردار گفت فعلا که متن قرارداد منتشر نشده است.

 

از سوی دیگر آقای قالیباف، رئیس مجلس هم وعده جدید خودرویی می‌دهد. او در شبکه ایکس نوشت: ‌«بیش از نیم قرن رانت کافی است. خودروی داخلی باید با خودروی خارجی رقابت کند. قانون واردات خودروهای نو و کارکرده را در دولت بعدی حتما به طور کامل اجرا خواهیم کرد.» او در این توئیت از هشتگ «واردات خودرو» استفاده کرد.‌خلاصه بازار وعده‌ها درباره خودرو داغ است. از تولید خودرو تا پایداری وضعیت بازار. مبحث واردات که بماند. باید دید بعد از برگزاری انتخابات و تعیین رئیس جمهور این وعده‌ها برجای خواهد ماند یا خیر.

 

کدخبر: ۵۶۰۳۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر