کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۴۱۲
تاریخ خبر:

قصه اولین خودروی بومی بخش خصوصی

قصه اولین خودروی بومی بخش خصوصی

بازدید وزیر صمت از خودروی ایگل کرمان موتور

روزنامه هفت صبح| وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در غرفه شرکت کرمان موتور در نمایشگاه اتواکسپو تهران از خودروی جدید ایگل در دو نسخه بنزینی و برقی بازدید به عمل آورد.به گزارش خبرنگار ما، خودروی ایگل، توجه عباس علی‌آبادی در غرفه کرمان موتور را به خود جلب کرد و وزیر صمت پس از بررسی کامل خودروها و برنامه‌های این شرکت، در جریان کم و کیف روند برقی‌سازی محصولات این شرکت خودروسازی قرار گرفت.


نمایش خودروهای برقی و هیبرید  
براساس این گزارش، در غرفه شرکت کرمان موتور، جایگاه ویژه خودروهای برقی و پلاگین هیبرید طراحی و اجرا شده ‌ و در این بخش، دو خودریو تاکسی برقی  و کی‌ام‌سی JS6 پلاگین-هیبرید به نمایش درآمده است.کرمان موتور را می‌توان تنها خودروساز‌ بخش خصوصی کشور دانست که صاحب یک پلتفرم اختصاصی است و ‌ روی این پلتفرم، یک خودروی کاملا برقی به نام کی‌ام‌سی ایگل برقی(EV) تولید و به نمایش درآورده است.


امضای تفاهمنامه شارژ خودروهای برقی 
همچنین در حاشیه اتواکسپو تهران نیز، تفاهمنامه توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی با حضور وزیر صمت و مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی به امضا‌ رسید و سامان فیروزی مدیرعامل کرمان موتور یکی از حاضران در مراسم امضای این تفاهمنامه بود.

 

شرکت کرمان موتور، اولین شرکت خودروسازی کشور است که خودروهای برقی را برای سیستم حمل و نقل عمومی به شرکت تاکسیرانی استان تهران واگذار کرده و پیش‌قراول تولید خودروهای برقی حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود.کرمان موتور از دو سال قبل فعالیت در حوزه برقی‌سازی خودرو را آغاز کرده ‌ و امروز به عنوان یک شرکت پیشرو در مراسم امضای تفاهمنامه مشارکت و همکاری در توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی کشور حاضر می‌شود.

 

بنا‌بر‌این گزارش، تفاهمنامه مشارکت و همکاری در توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی کشور، با توجه به اهمیت کاهش آلودگی هوا و لزوم توسعه حمل و نقل برقی در کشور و با توجه به تجارب و توانمندی‌های شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا(مِکو) در زمینه توسعه زیرساخت شارژ وسایل نقلیه برقی و خودروسازان در حوزه وسایل حمل و نقل، در پاسخ به الزامات پیش روی صنعت خودروسازی از جمله روندهای نوین در این صنعت و حفاظت از محیط زیست، برای ایجاد و توسعه شبکه سرویس‌دهی مشتریان شارژ خودروی برقی و خدمات مربوطه آن به امضای مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی رسیده است.

 

موضوع تفاهمنامه مذکور نیز ایجاد زمینه مشارکت و همکاری در انجام مطالعات جامع، نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری ایستگاه‌های شارژ و گسترش شبکه خدمات‌رسانی بر‌خط و حضوری مشتریان شارژ خودروی برقی اعلام شده است.

 

مدت زمان تفاهمنامه نیز از زمان نفوذ به مدت پنج سال شمسی تعیین شده که با توافق طرفین قابل تمدید است.در این مراسم وزیر صمت پس از امضای تفاهمنامه در گفت‌وگوی کوتاهی با مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی، با  تشکر از آنها، ‌درخواست کرد تا با جدیت بیشتری نسبت به توسعه شبکه شارژ خودرو‌های برقی کشور تلاش کنند.

 

دکتر علی‌آبادی تصریح کرد: باید سیستم حمل و نقل کشور به سمت برقی شدن حرکت کند و برای توسعه روز افزون کشور، راهی جز این نیست.همچنین تاکید می‌شود قراردادهای همکاری که در چارچوب تفاهمنامه مذکور با همکاری و تعامل با وزارتخانه‌های نیرو، کشور و سایر نهادهای مسئول امضا می‌شود، دارای اعتبار مستقل از این تفاهمنامه خواهد بود و پایان این تفاهمنامه مخل اعتبار سایر قراردادهای طرفین نخواهد شد.

 

کدخبر: ۵۵۳۴۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر