کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۲۷۶
تاریخ خبر:

ماشین‌های جدید‌ نمایشگاه خودرو

ماشین‌های جدید‌ نمایشگاه خودرو

خودروهایی که در غرفه‌ها می‌بینید اما فعلا به بازار نیامده‌اند.

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری| به هرحال سنت برگزاری نمایشگاه خودرو در ایران، تبدیل به یک روند عادی شده است و اگر هر ماه در گوشه‌ای از کشور نمایشگاه خودرو برگزار نشود، جای بسی تعجب دارد! مثلا فکرش را بکنید همین‌طور که در تهران در شهرآفتاب نمایشگاه خودرو برگزار شده است، همزمان در کرمان نیز نمایشگاه خودرو داریم!

 

خودروسازان دولتی و خصوصی، محصولات تکراری و بعضا غیر‌تکراری را از این نمایشگاه به آن نمایشگاه می‌برند. و این موضوع در حالی است که واردکننده و بخش خصوصی واقعا از تخصیص ارز شکوه و شکایت دارند. واردات خودرو که این همه وعده داده شد قطره‌چکانی است. واردات خودروی دست‌دوم که اصلا معلوم نیست در چه مرحله‌ای است.

 

قیمت خودروها هم سر به فلک کشیده اما ماشین‌ها از این نمایشگاه به نمایشگاه بعدی می‌روند. بعضا ‌از خودروهای جدید رونمایی شده اما از عرضه آنها فعلا خبری نیست. حتی ثبت سفارش جدید هم با اما و اگر است. خبرنگار هفت‌صبح هم که از نماینده مجلس (رشیدی‌کوچی) در نمایشگاه خودروی شهرآفتاب سوال می‌پرسد:

 

وضعیت واردات و دست‌دوم‌ها و قیمت‌ها چه می‌شود؟ پاسخ می‌دهد: ما که رد صلاحیت شدیم، از نمایندگان دوره بعدی بپرسید! (این موضوع در حالی است که هنوز مجلس و نمایندگانش در حال کار هستند و تا انتخابات زمان باقیست) بگذریم. در این گزارش سراغ خودروهای جدید نمایشگاه رفته‌ایم که در واقع در اتواکسپو تهران برای اولین بار در شهرآفتاب به نمایش درآمده‌اند.

 

پیکاپ تی 9 کرمان موتور 
خودروی پیکاپ KMC T9 بعد از مدت‌ها از سوی کرمان موتور به نمایش درآمد تا خبر از ورود به بازار خودرو در آینده‌ای نزدیک دهد. در واقع این پیکاپ سایز متوسط برای اولین بار به نمایش عمومی درآمده ‌ و اتفاقا جلب توجه زیادی داشت. پیکاپ T9 که در واقع همان جک هانتر یا جک T9 است و کرمان موتور امید دارد تا فروش رویایی T8 را با کی‌ام‌سی تی ۹ تکرار کند.
پیکاب تی

زیر کاپوت کی‌ام‌سی تی ۹ یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ قرار دارد که نهایت قدرت ۱۸۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را ثبت می‌کند. قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT ساخت ZF به چهار چرخ منتقل می‌شود و طبیعتا در این خودروی آفرودی تنظیم حالت انتقال قدرت و دنده سبک و سنگین را داریم.


تیارا پرایم رونمایی شد 
شرکت مکث موتور در نمایشگاه اتومبیل تهران 1402 از محصول جدید خود رونمایی کرد؛ تیارا پرایم! تیارا یک کراس‌اوور 7 نفره بزرگ است که توسط مکث موتور به بازار عرضه می‌شود. با این حال این خودرو در بازار ایران نتوانست به موفقیت چندانی دست پیدا کند و به همین علت، مکث‌موتور نسخه جدیدی از این خودرو را با نام تیارا پرایم به بازار معرفی کرد. تیارا پرایم مجهز به یک موتور 1/5 لیتری توربو است که 187 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس این خودرو نیز 7 دنده دوکلاچه است.

تیارا پرایم
کیا سراتو جی‌تی لاین کوشاخودرو 
سراتو GT لاین یکی از خودروهای جذاب وارداتی است که با کوشا خودرو به نمایشگاه خودروی تهران آمده است. سدانی که چهره‌ای اسپرت و جذاب دارد. این خودرو هم برای اولین بار رونمایی می‌شود و البته که همچنان عرضه نشده است.

کیا سراتو

نسل جدید سراتو یکی از خودرو‌های مورد انتظار برای ورود به بازار ایران بعد از پایان ممنوعیت واردات خودرو به ایران بود اما با این حال مدت زیادی از این خودرو خبری نبود اما امسال این خودرو آن هم در نسخه GT لاین با کوشا خودرو پا به نمایشگاه خودروی تهران گذاشته است. کیا سراتو GT لاین در بخش فنی از یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد.

 

‌این پیشرانه می‌تواند مجموعا ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ‌های جلو انتقال دهد. این خودرو در بخش سیستم تعلیق نیز عملکرد مناسبی دارد و در محور جلو از سیستم مک‌فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی‌لینک بهره می‌برد.

 

رنو‌آرکانا یا سامسونگ! 
رنو آرکانا یا سامسونگ ماشینی است که در نمایشگاه خودروی تهران رویت شد و حالا بگوییم بعد از تحریم‌ها رنو که ممنوع است و ‌ ماشین‌های کره‌ای هم وارد نمی‌شوند‌ اما رنو آرکانا با نام سامسونگ وارد شده در حالی که دو شرکت ادعای مالکیت آن را دارند.

رنو آرکانا

شرکت سروش دیزل طی مراسمی از جدیدترین محصول وارداتی خود یعنی سامسونگ XM3 که در واقع نسخه کره‌ای رنو آرکانا هست، در این نمایشگاه رونمایی کرد. رنو در سال 2019 با معرفی آرکانا، رسما ورود خود را به سگمنت کراس‌اوور کوپه اعلام کرد. این مدل بر مبنای پلتفرم CMF-B رنو – نیسان توسعه یافته که با برخی دیگر از خودروهای این گروه نظیر رنو کلیو و نیسان جوک مشترک است. همچنین این خودرو از سال 2020 وارد خط تولید سامسونگ شد و تولید آن تاکنون ادامه دارد.

 

 


 

کدخبر: ۵۵۳۲۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر