کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۱۲۲
تاریخ خبر:

زنم خیانت کرد مادرش را کشتم| ناصر خیلی سریع چاقو کشید و به استفاده از بریده شیشه اکتفا نکرد!

زنم خیانت کرد مادرش را کشتم| ناصر خیلی سریع چاقو کشید و به استفاده از بریده شیشه اکتفا نکرد!

قاتلی که در جریان درگیری ناموسی با خانواده همسرش مادر زن خود را کشته بود به قصاص محکوم شد

هفت صبح| ‌21 اردیبهشت ماه سال 1401 مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیس 110 تماس گرفت و خبر از یک درگیری خونین در خانه همسایه‌اش داد.این مرد در گزارش تلفنی خود گفت:«در حالی که از کوچه سر و صدای وحشتناک و صدای جیغ چند زن را می‌شنیدم کنجکاو شدم و پنجره را باز کردم که دیدم مرد جوانی وارد خانه همسایه شد و به زن همسایه و دختران او حمله کرد. من متوجه علت دقیق درگیری آنها نشده‌ام اما اینطور که فهمیدم درگیری به خاطر مسائل ناموسی است.»

 

به این ترتیب ماموران کلانتری بلافاصله راهی محل حادثه شدند اما عامل ضرب و جرح از محل گریخته بود.مجروحین حادثه نیز برای معالجه و درمان فورا به بیمارستان منتقل شدند اما به دلیل شدت جراحات وارد شده به زن میانسال، او جان خود را از دست داد.

 

اولین تحقیقات

در اولین تحقیقات مشخص شد که عامل ضرب و جرح خانواده افغان داماد خانواده به نام ناصر بوده است.در حالی که متهم همسر خود، ‌مادرزن و پدرزن و همچنین خواهرزن خود را مجروح کرده بود، در نهایت به اتهام قتل مادرزنش تحت تعقیب قرار گرفت و رسیدگی به موضوع وارد فاز جنایی شد.

 

بازپرس پرونده با حضور بالای سر جسد مقتول در سردخانه بیمارستان تحقیقات جنایی را آغاز کرد. دستور بازبینی دوربین‌های مدار بسته اطراف محل حادثه صادر شد و سپس با دستور بازپرس جنایی جسد برای معاینات و آزمایش‌های لازم به سردخانه پزشکی قانونی منتقل شد.در نهایت کارشناسان پزشکی قانونی علت تامه فوت مقتول به نام زینت را اصابت ضربات متعدد با جسم سخت شبیه چاقو عنوان کردند.

 

در همین حال کارآگاهان پلیس آگاهی تهران درست یک روز بعد از درگیری مرگبار موفق به شناسایی و دستگیری داماد جنایتکار خانواده شدند که مرد جوان در اولین برخورد با ماموران به درگیری مرگبار اقرار کرد.

 

جاسازی چاقو در پارچه مشکی

در جریان تحقیقات تصاویر دوربین‌های مدار بسته اطراف محل حادثه به دست ماموران رسید و ادله مهمی برای اثبات انگیزه جنایتکارانه مرد جوان نشان داد.در این تصاویر دیده می‌شد که ناصر در چند قدمی خانه پدرزنش چاقویی را در یک پارچه مشکی پیچیده و زیر لباس خود جاسازی کرد.

 

او زمانی که مقابل خانه پدرزنش رسیده بود همان چاقو را بیرون کشیده و با آن به اعضای خانواده حمله کرده بود.شاهدان ماجرا یعنی اعضای خانواده همسرش که در این ماجرا مجروح شده بودند اظهار داشتند ناصر در ابتدای ورود به خانه با یک تکه شیشه شکسته به آنها حمله کرد اما خیلی سریع چاقو کشید و به استفاده از بریده شیشه اکتفا نکرد!

 

با طی روال قانونی در پرونده،‌ثبت شکایت شاکیان و انجام بازسازی صحنه قتل توسط متهم؛‌کیفرخواست علیه ناصر صادر شده و پرونده برای رسیدگی به شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.به این ترتیب روز گذشته متهم پای میز محاکمه رفت و از خود دفاع کرد.

 

در دادگاه

در ابتدای جلسه دادرسی اولیای دم از جمله همسر ناصر تقاضای قصاص متهم را مطرح کردند.سپس ناصر در جایگاه دفاع قرار گرفت و در شرح جزئیات ماجرا گفت:«حدود دو ماهی می‌شد که با همسر خود اختلاف و مشکل پیدا کرده بودم.من متوجه تغییر رفتار او شده و حدس می‌زدم با فرد غریبه‌ای ارتباط برقرار کرده باشد برای همین همیشه دعوا و درگیری داشتیم. او به من می‌گفت شک تو بی‌اساس است و من برای اثبات حرفم به دنبال مدرک و دلیل محکم بودم.»

 

متهم ادامه داد:«تا اینکه شب قبل از حادثه گوشی همسرم را بررسی کرده و با پیام‌ها و عکس‌هایی مواجه شدم که نشان می‌داد او با فردی در ارتباط است.آن شب درگیری خیلی سختی بین ما درگرفت و من زنم را از خانه بیرون انداختم و گفتم باید به خانه پدرت برگردی.بعد هم تصویر پیامک‌ها و عکس‌هایی را که از گوشی‌اش پیدا کرده بودم و اثبات کننده حرف من بود برای پدرش ارسال کردم.»

 

متهم در مورد روز حادثه گفت:«صبح روز حادثه وقتی از خواب بیدار شدم بلافاصله گوشی‌ام را چک کردم تا ببینم پدرزنم در مقابل پیام‌هایی که برایش ارسال کرده بودم چه واکنشی نشان داده و چه حرفی می‌زند.اما دیدم که او فقط پیام‌ها را سین کرده و هیچ جوابی نداده است.از این رفتارش کفرم بالا آمد و تصمیم گرفتم به خانه‌شان بروم تا یک جواب درست و حسابی از پدر و مادر همسرم در برابر کار قبیح دخترشان بگیرم.»

 

ناصر در ادامه گفت:«وقتی مقابل در خانه پدرزنم رسیدم؛‌ مادرزنم در را باز کرد و من با عصبانیت به او گفتم در جریان کارهای دخترش قرار گرفته یا نه؟ که او با خشم و عصبانیت به من گفت تو به دخترم تهمت می‌زنی و بعد هم بی‌جهت نسبت به من فحش خواهر داد که همین باعث شدخون جلوی چشمم را بگیرد و با آنها درگیر شوم اما من به قصد درگیری به خانه آنها نرفته بودم.فقط می‌خواستم در مورد رفتار همسرم حرف بزنم.»

 

قاضی خطاب به متهم گفت:«اگر تو واقعا قصد ایجاد درگیری و چاقوکشی نداشتی چرا قبل از رسیدن به خانه پدرزنت چاقو را زیر لباست جاسازی کردی؟» که متهم در پاسخ گفت:«نه من این کار را نکردم.وقتی به خانه پدرزنم رسیدم و با زینت درگیر شدم،‌این پدرزنم بود که با شیشه شکسته و چاقو به من حمله کرد.من هم مجبور شدم برای دفاع از خودم با همان چاقو از خودم دفاع کنم.» با پایان دفاعیات متهم،‌قضات دادگاه ختم جلسه دادرسی را اعلام کرده و برای صدور رای وارد شور شدند. قضات دادگاه بعد از مشورت متهم را به یک بار قصاص نفس محکوم کردند.

 

کدخبر: ۵۶۶۱۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر