کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۰۵۹
تاریخ خبر:

۱۰۲سال حبس و چوبه‌دار برای باند قاتلان پزشک سرشناس

102سال حبس و چوبه‌دار برای باند قاتلان پزشک سرشناس

بعد از مشورت قضات دادگاه، مجازات متهمان به قتل دکتر ضیائی و همسرش مشخص شد

هفت صبح| دو بار قصاص و 102سال حبس، مُهر پایان به پرونده باند جنایتکارانه‌ای بود که به طمع تصاحب ویلای هزار متری در منطقه سعادت آباد تهران دکتر سرشناس تهرانی و همسر اقتصاددان او را به قتل رساندند.رسیدگی به این ماجرا از اواخر فروردین ماه سال 1401 با اعلام مفقودی دکتر ضیائی و همسرش آغاز شد و زمانی که تحقیقات جنایی برای یافتن ردی از این زوج کلید خورد، مشخص شد ویلای هزار متری آنها به طرز مرموزی به نام غیر سند خورده در حالی که هیچ پولی به حساب آنها واریز نشده بود.

 

در ادامه نیز خودروی مفقودین که سرقت شده بود در یکی از جاده‌های اطراف تهران در حالی شناسایی شد که جوانی به نام مهدی از آن استفاده می‌کرد.به این ترتیب مهدی به عنوان اولین مظنون پرونده بازداشت شد و اعتراف کرد به همراه پدرش به نام احمد و شوهرعمه‌اش به نام مجید اجساد قربانیان را در نزدیک رودخانه‌ای حوالی ملارد کرج دفن کرده است.

 

همچنین مهدی اظهار داشت که برای انجام این کار از فردی به نام سروش دستور گرفته بوده که با اعترافات مهدی، سروش و احمد و مجید هم دستگیر شدند.در ادامه تحقیقات مشخص شد سروش به همراه رفیق خود به نام سوشیان نقشه تصاحب ویلای دکتر را کشیده بودند و سروش از مدتی قبل با دکتر طرح دوستی ریخته بود.

 

در آخرین مرحله از اجرای نقشه‌شان برای اینکه صاحبان ویلا به کلاه گشادی که سرشان رفته پی نبرند نقشه قتل مسلحانه آنها را در همان ویلای هزار متری طراحی و اجرا کردند. بعد از قتل هم سوشیان به همراه برادرزاده خود به نام سینا و همچنین مهدی به آپارتمان محل سکونت دکتر واقع در ولنجک رفته و مقداری اسناد به همراه ماشین دکتر را سرقت کردند.

 

با روشن شدن راز ماجرا اعضای باند تبهکارانه که در اجرای نقشه قتل و همچنین اجرای نقشه انتقال سند به نام غیر نقش داشتند شناسایی و دستگیر شدند و در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفتند.

 

در دادگاه

سروش در دادگاه در دفاع از خود برابر اتهام معاونت در قتل و مشارکت در انتقال مال غیر گفت:«از بهمن ماه یک سال قبل از حادثه با دکتر آشنا شدم. سال‌ها بود که ساکن محله سعادت‌آباد بودم و می‌خواستم خانه‌ای ویلایی در آن منطقه بخرم. دکتر هم خانه ویلایی‌اش را در آن منطقه به فروش گذاشته بود که من به او گفتم کل پول من آماده نیست. قرار شد به مدت سه ماه خانه را به من اجاره دهد و بعد از آن کل پول را تأمین کرده و سند خانه را هم به نامم بزند.

 

دکتر از من خواست الباقی پول خانه را به صورت ارز و تتر به او بپردازم. قبل از عید بود که من پول خانه را با او تسویه کردم و حتی سند را هم به نامم زد، اما با بالا رفتن قیمت ارز دکتر در مورد معامله دبه ‌کرد و ‌ گفت باید به نرخ روز با من پول خانه را محاسبه کنی.برای همین سراغ فردی رفتم تا بتواند با تنظیم وکالت سند خانه را تنظیم کند.چون دکتر حاضر به انتقال سند نبود.اما بعدا فهمیدم آن فرد جاعل خانه را کلا به نام من انتقال داده است.»

 

اما این ادعای متهم بی اساس تلقی می‌شود چرا که مدارک زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد او برای باقی نگذاشتن ردی از خود ویلا را با وکالت نامه جعلی به چندین نفر منتقل کرده است.متهم در مورد روز حادثه گفت:«احمد و پسرش راننده من بودند. احمد در میان صحبت‌های تلفنی من متوجه اختلاف حسابم با دکتر شده بود. او پیشنهاد داد که دکتر را با تهدید اسلحه بترسانیم و من اصلا فکرش را هم نمی‌کردم روز حادثه به دکتر و همسرش شلیک کند.»

 

سپس نوبت به فردی به نام احمد رسید که به همراه پسرش دستگیر شده و در ابتدا سعی داشت سروش را عامل شلیک مرگبار معرفی کند اما بعدا اعتراف کرد که به دستور سروش به زن و شوهر میانسال شلیک کرده و آنها را به قتل رسانده.او در دفاع از خود در برابر اتهام مباشرت در قتل عمدی در جلسه دادگاه جزئیات ماجرا را شرح داد:«مدتی قبل پسرم در فضای مجازی با سروش آشنا شد و سروش خودش را فردی ثروتمند و آدم حسابی جا زده بود.از همان موقع پسرم و من اگر سروش کاری داشت برایش انجام می‌دادیم.»

 

متهم در مورد روز حادثه گفت:«آن روز در خانه سروش بودیم که او گفت قرار است دو مهمان برایش بیایند و می‌گفت اگر هر کاری می‌گوید انجام دهم چک دستمزد این کار را به ما می‌دهد و حسابی وسوسه‌مان کرد.سپس دو اسلحه به ما داده و از ما خواست در دستشویی زیرزمین پنهان شویم.او از قبل با مقتولین قرار گذاشته و می‌خواست به بهانه نشان دادن بازسازی زیرزمین خانه خودشان آنها را اینجا بکشاند.چند دقیقه بعد وقتی دکتر و همسرش وارد شدند ما را صدا کرد.سروش گفت به آنها شلیک کنم و اول به سر خانم و بعد به دکتر شلیک کردم.»

 

سپس دیگر متهمان یکی یکی از خودشان دفاع کردند و قضات شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران بعد از مشورت رای سنگینی برای متهمان پرونده صادر کردند. مطابق این رای احمد به 2بار قصاص و زندان، سروش، سوشیان و مهدی به خاطر معاونت در دو قتل هر کدام به 25سال زندان و مجید به 10 سال حبس محکوم شدند. متهمانی که در انتقال مال غیر نقش داشتند نیز محکوم به حبس شدند و مجموع حبس در نظر گرفته شده برای متهمان پرونده به 102 سال رسید.

رای صادر شده بعد از تایید در دیوانعالی کشور به مرحله اجرا درمی‌آید.

 

کدخبر: ۵۶۶۰۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر