کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۴۲۶
تاریخ خبر:

قتل، مرحله آخر پرونده لیزینگ خودرو در تاکستان

قتل، مرحله آخر پرونده لیزینگ خودرو در تاکستان

در تجمع مقابل خانه وکیل مدیرعامل شرکت الماس خودرو،‌ برادر وکیل، معترضان را به گلوله بست!

روزنامه هفت صبح، فاطمه شیخ علیزاده| ماجرای شرکت‌های لیزینگی خودرو به جاهای باریکی رسیده است. به طوری که تجمع معترضان یکی از این شرکت‌ها در تاکستان به خاک و خون کشیده شد! و یک نفر کشته و 15 نفر نیز مصدوم شده‌اند. حال یکی از آنها وخیم است و حتی رئیس کلانتری منطقه نیز جزو مصدومان است.

 

کسری طاهرخانی، جوانی که از معترضان این شرکت لیزینگی خودرو بود در ساعت 21 روز جمعه 13 بهمن ماه بر اثر اصابت گلوله به بیمارستان منتقل شد و سپس جان باخت. در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد این جوان به همراه عده‌ای دیگر از همشهری‌های خود مقابل خانه یک خانم وکیل واقع در خیابان معلم تاکستان تجمع کرده بودند.

 

تجمع‌کنندگان مالباختگانی بودند که از تیرماه سال 1401 در شرکت خودروی الماس تاک سرمایه‌گذاری کرده اما به دلیل عدم اجرای تعهدات شرکت، سرمایه‌گذاران از مدیرعامل شرکت به نام «م.غ» شکایت کرده و نهایتا این فرد مدتی قبل با شکایت‌های متعدد راهی زندان شد.

 

در حالی که گفته می‌شود مدیرعامل این شرکت که دارای مدرک دکترای ام‌بی‌ای بوده و صاحب تعداد زیادی کارخانه است، 50هزار شاکی دارد؛ تعدادی از این شاکیان برای وصول طلب خود به هر دری زده بودند. از مراجعه به مقامات قضایی و امام جمعه قزوین گرفته تا تجمع مقابل خانه وکیل آقای مدیرعامل که شب حادثه منجر به وقوع جنایت به دست برادر خانم وکیل شد.

 

آغاز تجمع اعتراضی 
شب جمعه زمانی که افراد در پی بیانیه منتشر شده در فضای مجازی اقدام به تجمع کردند ناگهان برادر خانم وکیل به بالکن خانه‌شان رفت و با اسلحه شکاری اقدام به تیراندازی سمت تجمع‌کنندگان کرد که در این میان عده زیادی(16 نفر) مجروح شده و یکی از مجروحان در زمان انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد و رسیدگی به پرونده وارد فاز جنایی شد.

 

این موضوع در حالی است که در همین زمان با تماس اهالی محل با مرکز فوریت‌های پلیس 110 ماموران کلانتری و رئیس کلانتری نیز برای آرام کردن اوضاع در محل تجمع حاضر شده بودند که با اقدام برادر خانم وکیل، رئیس کلانتری نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد.

 

صاحب یک پیتزافروشی معروف در شهر تاکستان که در جریان جزئیات این ماجرا قرار دارد و برادرش در این حادثه مورد اصابت گلوله قرار گرفته است در تشریح جزئیات جنایت به خبرنگار ما می‌گوید:

 

«منزل ما در همسایگی خانم وکیل قرار دارد. شب حادثه از ساعتی قبل از تیراندازی سروصدای تجمع‌کنندگان را می‌شنیدیم. یکدفعه بوی بنزین در کوچه پیچید. برادرم گفت که خودرویش در کوچه پارک است و نگران بود که تجمع‌کنندگان اقدام به آتش‌افروزی کنند و خودرویش آسیب ببیند. برای همین به کوچه رفت تا ماشینش را جابه‌جا کند. همان موقع برادر خانم وکیل به بالکن خانه‌شان رفته بود و اقدام به تیراندازی سمت جمعیت کرده بود.»

 

این فرد در ادامه گفت:«تجمع‌کنندگان عصبانی بودند و حق خود را مطالبه می‌کردند اما انتشار بوی بنزین باعث ایجاد ترس شده بود و شاید برادر خانم وکیل هم از ترس هجوم افراد یا آتش‌افروزی چنین اقدامی انجام داده است.»

 

این فرد در آخر اذعان داشت که بعد از انتقال برادرش به بیمارستان و انجام اقدامات درمانی حال او مساعد شده و در حال ترخیص از بیمارستان است. در جریان همین تیراندازی بود که کسری طاهرخانی هم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در حالی که 15 نفر دیگر نیز گلوله خورده بودند؛ همگی توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شدند

 

اما به‌رغم تلاش کادر درمان کسری به دلیل شدت جراحت وارد شده جان خود را از دست داده و بعد از معاینه جسد در پزشکی قانونی پیکر این جوان صبح شنبه در زادگاهش به خاک سپرده شد. بنابراین گزارش رسیدگی به این پرونده برای طی روال قانونی در دستور کار قضایی قرار دارد.

 

دستگیری عامل جنایت 
فرمانده انتظامی استان قزوین بعد از وقوع جنایت جمعه شب در تاکستان گفت: «فردی که اقدام به تیراندازی به سمت تعدادی از شهروندان کرده و یک نفر را به قتل رسانده بود، بلافاصله توسط پلیس دستگیر شد.»

 

سردار علی ابراهیمی در تشریح این خبر گفت: «در پی اعلام خبری به مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی‌بر تجمع تعدادی از مالباختگان یکی از شرکت‌های خودرویی در شهرستان تاکستان، اکیپی از ماموران انتظامی و پلیس امنیت عمومی شهرستان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

 

در جریان این تجمع، فردی از درون منزل شخصی با استفاده از یک قبضه سلاح شکاری به سمت مالباختگان تیراندازی کرده که متاسفانه ۱۵نفر از تجمع‌کنندگان و یک نفر از ماموران پلیس مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.»

 

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته یکی از مصدومان جان خود را از دست داده است تصریح کرد: بلافاصله ماموران پلیس با شناسایی متهمِ مسلح در کمترین زمان ممکن او را به همراه یک قبضه اسلحه دستگیر کردند.  

 

اما ماجرای لیزینگ الماس خودرو چیست؟ 
قبلا در روزنامه هفت‌صبح مفصل درباره ماجرای عجیب این لیزینگ نوشته بودیم. بلوار امام خمینی شهر تاکستان تا دو سه سال پیش محل رفت‌و‌آمد هیات مدیره یک شرکت معروف بود. شرکتی که خودرو پیش‌فروش می‌کرد، کارخانه سس گوجه و آب سیب داشت، وارد بخش مسکن شده بود و در آخرین قدم می‌خواست وارد حوزه تولید سیب‌زمینی سرخ‌کرده آماده هم بشود که با بازداشت مدیرعامل همه‌چیز متوقف شد.

 

آن ساختمان در بلوار امام خمینی تاکستان باقی ماند و 50 هزار نفر طلبکار. احتمالا تا پیش از این کسی تصورش را هم نمی‌کرد که شهر کوچکی اطراف قزوین روزی محل ظهور چنین پرونده بزرگ قضایی باشد. «م.غ» سال 1363، در یکی از روستاهای اطراف تاکستان به دنیا آمد. همان کسی که در 9 سال 11 کارخانه مختلف تاسیس کرد که اعضای هیات مدیره همه این کارخانه با هم فامیل بودند.

 

تسنیم هم درباره این ماجرا نوشته بود، یک بار حتی قبل از شروع نماز جمعه، طلبکاران این شرکت در آنجا تجمع کرده بلکه امام جمعه شهر به‌دادشان برسد. فکرش را بکنید تاکستان 80 هزار نفر جمعیت دارد که 50 هزار نفرش از این شرکت طلبکارند. ماجرای خودرو و شرکت‌های لیزینگی همیشه با یک بیم همراه است پول را بدهید و ماشینی هم در کار نباشد!

 

کدخبر: ۵۵۳۴۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر