کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۲۵۷
تاریخ خبر:

یک‌کندی در اردوگاه جمهوری‌خواهان!| رابرت اف. کندی جونیور کارزار ریاست‌جمهوری خود را تعلیق و از ترامپ حمایت کرد

یک‌کندی در اردوگاه جمهوری‌خواهان!| رابرت اف. کندی جونیور کارزار ریاست‌جمهوری خود را تعلیق و از ترامپ حمایت کرد

رابرت اف.کندی جونیور فرزند رابرت اف.کندی دادستان مقتول کل کشور و برادرزاده جان اف.کندی، رئیس‌جمهور مقتول آمریکاست

هفت صبح| رابرت اف. کندی جونیور، نامزد مستقل ریاست‌جمهوری آمریکا، در ۲۳ اوت گفت ‌ کارزار خود را به حالت تعلیق درآورده و از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، حمایت می‌کند. کندی در سخنرانی خود در فینیکس در آریزونا گفت: «از اعماق قلبم دیگر باور ندارم که در مواجهه با سانسور بی‌امان و روش‌مند و کنترل رسانه‎ای، مسیر واقع‌بینانه‌ای برای پیروزی در انتخابات داشته باشم. از این‌رو، وقتی نمی‌توانم صادقانه بگویم که مسیر واقع‌بینانه‌ای برای رسیدن به کاخ سفید ندارم، نمی‌توانم با وجدان آسوده از کارکنان و داوطلبان کارزارم بخواهم که به ساعات کار طولانی‌مدت خود ادامه دهند یا از حامیان مالی‌ام بخواهم که به کمک‌های خود ادامه دهند.»

 

در ادامه، کندی ۷۰ ساله ضمن اشاره به هم‌سویی با ترامپ بر‌سر مسائل کلیدی گفت ‌ از او حمایت خواهد کرد. این اطلاعیه درحالی منتشر شد که گمانه‌زنی‌ها درباره آینده کارزار انتخاباتی کندی متعاقب سخنان معاون او در اوایل هفته جاری مبنی بر احتمال کناره‌گیری کندی و حمایت او از ترامپ بالا گرفته بود. کندی در ماه‌های اخیر شاهد کاهش محبوبیت در نظرسنجی‌ها بوده و بسیاری از نظرسنجی‌ها میزان حمایت از او را تک‌رقمی اعلام می‌کردند. کارزار او همچنین با چالش‌های مالی روبروست. کمیته اصلی کارزار انتخاباتی کندی روز چهارشنبه به کمیسیون انتخابات فدرال اعلام کرد ‌ ماه ژوئیه را با حدود 3/9میلیون دلار پول نقد و حدود 5/3میلیون دلار بدهی و تعهد به پایان رسانید.

 

 فرزند ناخلف

رابرت اف.کندی جونیور که عضوی از خانواده بزرگ و مشهور کندی است، تحصیلات خود را در رشته دکترای حرفه‌ای حقوق به پایان رساند. او فرزند رابرت اف.کندی دادستان مقتول کل کشور و برادرزاده جان اف.کندی، رئیس‌جمهور مقتول آمریکاست. از این رو او عصاره یک تفکر است که به مفاخر دموکرات‌ها تعلق دارد. از این رو حضور او در کمپین دونالد ترامپ یک شرمساری بزرگ برای خانواده کندی به حساب آمده است.

 

گفتنی است بین کندی و جو بایدن رفاقت و دوستی دیرینی وجود دارد اما او با سیاست‌های بایدن مخالفت شدیدی دارد و معتقد است روش بایدن به دو قطبی‌سازی در جامعه منجر می‌شود. نظر او درباره هریس هم کماکان همین است. روابط خوب و صمیمی فرزندان کندی و فرزندان ترامپ و مخالفت‌های مکرر او با بایدن نشان می‌داد که نمی‌توان چندان روی کندی حساب کرد.

 

حمایت از ترامپ

کندی در سخنرانی روز جمعه خود گفت ‌ ترامپ از او خواسته به دولت احتمالی خود ملحق شود و از زمانی که ترامپ مورد سوءقصد قرار گرفت، بارها با او ملاقات کرده است. کندی گفت: «از اینکه متوجه شدم در بسیاری از مسائل کلیدی هم‌نظر هستیم، تعجب کردم.» کندی گفت در مسائلی مانند پایان دادن به «جنگ‌های همیشگی» و «اپیدمی‌های دوران کودکی» با ترامپ هم‌نظر است. او افزود که هردو با تأمین امنیت مرزها و حفاظت از آزادی بیان موافق هستند. اندکی پس از انتشار اطلاعیه کندی، ترامپ در رویداد انتخاباتی نوادا از حمایت نامزد مستقل تشکر کرد. ترامپ به حاضران گفت: «کار بزرگی است. او مرد فوق‌العاده‌ای است و همه به او احترام می‌گذارند.»

 

مقابله با بیماری مزمن

کندی در سخنرانی خود به این نکته اشاره کرد که چرا تصور می‌کند مقابله با اپیدمی بیماری مزمن حائز اهمیت است. او گفت: «در جریان همه‌گیری کووید، ۱۶ درصد از مرگ‌و‌میر جهانی به آمریکا اختصاص داشت، درحالی‌که این کشور 4/2درصد از جمعیت جهان را دارد.»

 

او افزود: «ما بیشترین نرخ بیماری مزمن را در سطح جهان داریم.» کندی درخصوص شیوع چاقی در آمریکا صحبت کرد که یک قرن پیش وجود نداشت و اینکه چگونه منجر به افزایش قابل‌توجه موارد دیابت و عارضه‌های دیگر شده است. او همچنین نسبت به افزایش شدید مشکلات عصبی دوران کودکی مانند اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی و اوتیسم ابراز تأسف کرد.

 

کندی گفت: «امروزه بودجه مراقبت‌های بهداشتی دولت صرف بیماری‌های مزمن می‌شود که دوبرابر بودجه نظامی است.» کندی در پایان گفت که «بحران بیماری مزمن» دلیل اصلی نامزدی او برای انتخابات ریاست‌جمهوری بود. او افزود «به همین دلیل است که در تصمیمی غم‌انگیز به فکر تعلیق کارزار خود افتادم و از رئیس‌جمهور سابق آمریکا حمایت می‌کنم. اگر به من فرصت بدهند، بحران بیماری مزمن را برطرف و تولید مواد غذایی را اصلاح می‌کنم. قول می‌دهم که طی دو سال شاهد تغییرات قابل‌توجهی درخصوص کاهش بیماری‌های مزمن باشیم.»

 

اگر ترامپ برنده انتخابات شود و به حرف خود پایبند باشد، فشار فزاینده بیماری مزمن از کشور رخت می‌بندد.» گفتنی است که منتقدان کندی از جمله اعضای حزب دموکرات و شبکه‌های اجتماعی او را به دلیل توهم توطئه درباره بیماری‌های مزمن‌‌ و واکسن، فاقد صلاحیت اظهارنظر دانستند و از این رو کندی نمی‌توانست به عنوان یک دموکرات درباره این موضوعات حرف بزند و سخنرانی کند. او همچنان از اشتراک‌گذاری حرف‌هایش در این باره در شبکه‌های اجتماعی متا و یوتیوب منع شده است.

 

به روایت آمار

کارشناسان می‌گویند این تصمیم کندی و ائتلاف او با ترامپ، تأثیر چندانی بر نتیجه انتخابات نخواهد داشت. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حمایت از کندی تنها حدود ۵ درصد بوده و این آرا به طور مساوی بین طرفداران ترامپ و کامالا هریس تقسیم شده است. به این ترتیب، خروج او از رقابت تغییر چشمگیری در وضعیت دو نامزد اصلی ایجاد نمی‌کند و فقط جنبه تبلیغاتی دارد.

 

بررسی‌های آماری حاکی از آن است که با کنار رفتن کندی، حمایت از ترامپ تنها 1/5درصد و حمایت از هریس 1/3درصد افزایش می‌یابد. این یعنی فاصله بین دو نامزد اصلی تنها 0/2 درصد تغییر می‌کند. براساس تحلیل‌های جدید جمعیت‌شناختی نیز تأثیر حمایت رابرت کندی جونیور از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا، محدودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، ارزیابی شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که ترامپ با کناره‌گیری کندی به احتمال فراوان بیشترین رأی‌ را در میان رأی‌دهندگان سفیدپوست، مرد و مسن‌تر خواهد برد. آمارها نشان می‌دهد حمایت از او در میان مردان 1/4 درصد و در رأی‌دهندگان بالای ۶۵ سال 1/3 درصد افزایش می‌یابد. در مقابل، کامالا هریس، نامزد احتمالی دموکرات‌ها، با افزایش 2/7درصدی آرای آسیایی‌تبارها و 1/6 درصدی آرای سیاه‌پوستان روبرو خواهد شد. (اپوک تایمز و ای‌بی‌سی نیوز)

 

 

کدخبر: ۵۶۵۲۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر