کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۸۴۷
تاریخ خبر:

رمضان قدیروف، سایبرتراک‌ تسلا و ‌خودروی ‌جنگی مجهز به تیربار| نگاهی به کارهای عجیب و غریب رهبر چچن

رمضان قدیروف، سایبرتراک‌ تسلا و ‌خودروی ‌جنگی مجهز به تیربار| نگاهی به کارهای عجیب و غریب رهبر چچن

وقتی قدیروف از جراحی‌های کلیه‌اش‌ راضی نبود‌، دکترش را تنبیه کرد و ‌‌کشت!

هفت صبح| رمضان قدیروف، رهبر جمهوری خودمختار چچن روز شنبه ۱۷ اوت (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) ویدئویی را از خودش به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد در حال رانندگی یک «سایبرتراک» تسلا است و یک تیربار سنگین بر آن نصب شده است.

قدیروف

قدیروف گفت ‌ قصد دارد این خودرو را به خط مقدم جنگ در اوکراین اعزام کند. قدیروف با انتشار این ویدئو در پیام‌رسان تلگرام از سایبرتراک و ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا موتورز، تمجید کرده و ایلان ماسک را «بزرگ‌ترین نابغه دوران مدرن» خوانده و از او برای سفر به چچن دعوت کرد. قدیروف همچنین از این خودرو تمجید کرد و آن را «یکی از بهترین خودروهای جهان» توصیف کرد.

رمضان قدیروف

وی گفت: این یک خودرو واقعا سریع و غیرقابل نفوذ است، یک خودروی قابل مانور است که به سرعت عالی می‌رسد و بر موانع غلبه می‌کند. وی توضیح داد: به لطف این ویژگی‌های عالی، سایبرتراک به زودی به منطقه عملیات نظامی ویژه در اوکراین اعزام خواهد شد. او افزود: «من مطمئن هستم که این هیولا برای جنگجویان ما بسیار مفید خواهد بود.» قدیروف که با نیرو‌های ویژه چچن، روسیه را در حمله به اوکراین همراهی می‌کند، خطاب به ایلان ماسک نوشت: «ما منتظر تولیدات آینده شما هستیم که به ما کمک می‌کنند عملیات ویژه نظامی را به پایان برسانیم».

 

گفتنی است، «عملیات ویژه نظامی» عبارتی به شمار می‌رود که ولادیمیر پوتین و متحدانش برای حمله نظامی روسیه به اوکراین استفاده می‌کنند. شرکت تسلا موتورز هنوز واکنشی به این ویدئو و پیام رهبر چچن نشان نداده است. سایبرتراک خودروی برقی محصول تسلا است که در سال گذشته به تولید انبوه رسیده است. رسانه اینسایدر پیپر نوشت که شرکت تسلا، تحت مالکیت ایلان ماسک، هنوز به پرسش این رسانه درباره این ویدئو پاسخی نداده است.

1-4

قدیروف که مدت‌ها کاربر پرکار رسانه‌های اجتماعی بود، از دوستان نزدیک ولادیمیر پوتین است و گفته می‌شود بیش از ۴۳ هزار نیرو برای تهاجم به اوکراین در اختیار رئیس جمهوری روسیه گذاشته است.‌البته باید بگوییم که قدیروف به امور محیرالعقول و عجیب مشهور است. برای مثال، تعداد زنان در چچن به مراتب بیشتر از مردان است. قدیروف طی حکمی اعلام کرد باید توان در جامعه چچن برقرار شود و به مردان دستور داد تا تعدد زوجات را به کار ببندند.

 

زمانی که او مشاهده کرد این حکم او با استقبال از طرف بخشی از جامعه چچن مواجه نشده، ‌دوباره مشت تریبون آمد و اعلام کرد مردان، به ویژه برادران زنان مجرد یا مطلقه موظف‌اند اگر خواهرانش را در کنار مردی غریبه دیدند، بدون هیچ درنگ و اتلاف وقتی او را بکشند چرا‌که آبروی چچن در گروی آبروی خانواده‌های چچنی است. در اظهارنظری دیگر، او با اندوه اعلام کرد اکنون هر خانه‌ای در چچن اینترنت دارد و او گمان می‌کرده که کاربران از اینترنت برای گوش دادن به سخنرانی‌های وهابیت استفاده می‌کنند، اما حالا که متوجه شده کاربران از این امکانات برای امور دیگر نیز بهره می‌برند، حامی خاموش کردن سراسری اینترنت شده است. 

 

قدیروف سال گذشته اعلام کرد پسر ۱۶ ساله خود را به عنوان یکی از اعضای هیات امناء «دانشگاه نیروهای ویژه روسیه» در چچن در آورده است. آدام قدیروف سال گذشته نیز به عنوان محافظ ارشد پدرش و عضو ناظر بر یک گردان جدید از نیروهای وزارت دفاع روسیه منصوب شد. رمضان قدیروف افزود که عضویت پسرش در هیات امنا پس از درخواست رئیس این دانشگاه واقع در شهر گودرمس چچن صورت گرفت.

 

این مؤسسه خصوصی به یگان‌های ویژه نظامی آموزش‌های حرفه‌ای ارائه می‌دهد. آدام قدیروف نوجوان، در ماه سپتامبر گذشته در ویدئویی که توسط پدرش منتشر شده بود یک زندانی متهم به سوزاندن قرآن را مورد ضرب و شتم قرار داد. این زندانی، در آن زمان به سه سال و نیم زندان محکوم شد. شدت ضربات مشت و لگد آدام به حدی بود که آن زندانی محکوم زیر دست و پای آدام کشته شد. 

 

در همان دوران خبرهایی مبنی بر بیماری کلیوی قدیروف در رسانه‌ها منتشر شد. بنا بر این اخبار او ۲ بار جراحی شد و در هر دو بار وزیر بهداشت حکومت او، سلیمانوف که پزشک شخصی و معتمد قدیروف بود، هر دو جراحی را در شرایط امنیتی انجام داد. اما از آنجایی که قدیروف از این جراحی‌ها راضی نبود و اعتقاد داشت در این دو فقره عمل جراحی، بیش از حد درد کشیده است، سلیمانوف را تنبیه کرد و او را کشت.

1-2

در اظهارنظری دیگر، قدیروف می‌گوید القابی مانند رئیس‌جمهور، دون شان اوست و تنها لقبی را که برازنده خود می‌داند «قهرمان چچن» است. او که می‌خواهد تصویری از قهرمان بسازد، علاقه ویژه‌ای به ثبت عکس‌هایی عجیب دارد. در یکی از این عکس‌ها، او را در جوار گرگ سیبری می‌بینیم، گرگی که به علت جثه و قدرتش در جهان مشهور است.

 

کدخبر: ۵۶۴۸۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر