کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۷۸۸
تاریخ خبر:

جزییات کامل سوء‌قصد به جان دونالد ترامپ + ویدئو

جزییات کامل سوء‌قصد به جان دونالد ترامپ + ویدئو

دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا با صورت خونی از حمله جان سالم به در برد و با اسکورت به بیمارستان رفت

تیراندازی عصر شنبه به وقت محلی و هنگام سخنرانی انتخاباتی دونالد ترامپ در جمع هوادارانش در باتلر پنسیلوانیا رخ داد و باعث شد رئیس‌جمهوری سابق آمریکا مجروح شود.

 

شبکه خبری سی ان ان آمریکا نوشت: ماموران سرویس مخفی آمریکا، دونالد ترامپ را به سرعت از صحنه خارج کردند.

پیش از افتادن ترامپ، صدای چند شلیک و انفجار‌های بلندی شنیده شد. ماموران به ترامپ که صورتش خونین بود، کمک کردند بایستد. ترامپ رو به جمعیت حاضر در محل فریاد می‌زد و مشتش را بالا برده بود. سپس ماموران او را از محل خارج کردند.

شبکه خبری ان بی سی نیوز نیز به نقل از سه افسر پلیس گزارش داد که تیراندازی در تجمع ترامپ خارج از محدوده سرویس مخفی آمریکا رخ داده است. ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای پس از این حادثه اعلام کرد حال او خوب است و در یک مرکز درمانی محلی تحت نظر است.  پسر ترامپ در شبکه اجتماعی ایکس این حادثه را «تروریستی» اعلام کرد.

(ویدئو) جزئیات سوء قصد به جان ترامپ و واکنش او؛ ۲ نفر در تیراندازی کشته شدند

ترامپ: گلوله از بالای گوش راستم عبور کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در حساب شبکه اجتماعی خود به نام «تروت سوشیال»، اعلام کرد گلوله‌ای که به سوی او شلیک شده بخش بالایی گوش او را زخمی کرده است: «به محض اینکه صدای شلیک را شنیدم متوجه شدم ایرادی وجود دارد. بلافاصله حس کردم که گلوله پوستم را پاره کرد. گلوله خوردم. یک گلوله از بالای گوش راستم عبور کرد. بعد از مجروح شدن، خونریزی زیادی داشتم و متوجه شدم چه اتفاقی افتاده است. باور کردنی نیست که چنین اتفاقی در کشور ما رخ دهد و هنوز چیز زیادی از فرد تیرانداز مشخص نیست.»

دونالد ترامپ جونیور، پسر بزرگ ترامپ نیز با انتشار بیانیه‌ای گفته است: «با پدرم تلفنی صحبت کردم. روحیه‌اش عالی است. فارغ از آنچه که چپ افراطی به سوی او روانه می‌کند، او هرگز دست از مبارزه برای نجات آمریکا برنخواهد داشت.» پسر ترامپ در این گردهمایی حاضر نبود.

ترامپ بیمارستان را ترک کرد

منابع خبری اعلام کردند دونالد ترامپ پس از اصابت گلوله به گوش خود، بیمارستان محلی را ترک کرده و کارزار انتخاباتی خود را به صورت عادی ادامه خواهد داد. ترامپ قرار است روز یکشنبه به میلواکی سفر کند تا در آغاز کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان که روز دوشنبه برگزار می‌شود، شرکت کند.

(ویدئو) جزئیات سوء قصد به جان ترامپ و واکنش او؛ ۲ نفر در تیراندازی کشته شدند

(ویدئو) جزئیات سوء قصد به جان ترامپ و واکنش او؛ ۲ نفر در تیراندازی کشته شدند

کشته شدن عامل تیراندازی به ترامپ

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود اعلام کرد عامل تیراندازی روز شنبه در تجمع هواداران ترامپ در پنسیلوانیا کشته شده است. به گزارش سی‌ان‌ان، تعدادی از نیرو‌های پلیس مخفی کشته شدن تیرانداز را تایید کرده‌اند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست تیز اعلام کرد علاوه بر فرد تیرانداز، یک نفر دیگر نیز هدف شلیک قرار گرفته و کشته شده است.

دادستان شهر باتلر پنسیلوانیا نیز اعلام کرد که یک تماشاچی و تیرانداز در حادثه تیراندازی به ترامپ کشته شدند. ریچارد گلدینگر دادستان شهر باتلر افزود: «یک تماشاچی دیگر هم در وضعیت وخیمی قرار دارد».

او اضافه کرد: «مشخص نیست که آیا تیرانداز خودکشی کرده یا توسط شخص دیگری مورد اصابت قرار گرفته است.».

اما سرویس مخفی امنیتی آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مهاجمی از یک مکان مرتفع در خارج از محل تجمع حامیان ترامپ چندین گلوله به سمت او شلیک کرد و نیرو‌های این سرویس مهاجم را کشته اند.

شبکه آمریکایی فاکس نیوز گزارش داد که یکی از نمایندگان جمهوری خواه کنگره که در ردیف اول سخنرانی حضور داشته، گفت که صدای هشت تا ۱۰ گلوله شنیده است و به نظر می‌رسد که چند نفر از جمعیت مورد اصابت قرار گرفته اند.

برخی منابع خبری به نقل از اداره پلیس باتلر گزارش دادند ضارب «مارک ویولت» نام دارد که از اعضای سازمان چپ افراطی «آنتیفا» است. در فضای مجازی از او ویدئویی در صفحه یوتیوبش متشر شده که گفته است: «عدالت در راه است». 

ادعا می‌شود تصویر زیر به «مارک ویولت» تعلق دارد

(ویدئو) جزئیات سوء قصد به جان ترامپ و واکنش او؛ ۲ نفر در تیراندازی کشته شدند

 

افزایش تدابیر امنیتی پلیس نیویورک در اطراف برج ترامپ

پلیس نیویورک نیز در پی تیراندازی به ترامپ، تدابیر امنیتی در خیابان وال استریت، میدان فولی و ساختمان شهرداری این شهر و همچنین اطراف برج ترامپ در منهتن نیویورک را افزایش داده است.

(ویدئو) جزئیات سوء قصد به جان ترامپ و واکنش او؛ ۲ نفر در تیراندازی کشته شدند

 

کدخبر: ۵۶۲۷۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر