کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۹۰۹
تاریخ خبر:

نقش پررنگ خانواده‌ جو بایدن در ادامه حضور او در انتخابات

نقش پررنگ خانواده‌ جو بایدن در ادامه حضور او در انتخابات

گروه کوچکی از اعضای خانواده و نزدیکان رئیس‌جمهور آمریکا سرنوشت او را در رقابت‌های انتخاباتی تعیین می‌کنند

 پس از اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا که بامداد جمعه به وقت تهران میان «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین برگزار شد، رسانه‌ها و شخصیت‌های دموکرات از عملکرد بایدن در این مناظره شدیدا انتقاد کردند و حتی خواستار جایگزینی شخص دیگری به‌جای او برای ادامه کارزار انتخابات شدند.

وبگاه آکسیوس روز شنبه نوشت باید نظرات کارشناسان، یادداشت سردبیری و یادداشت‌های ستون‌نویس‌های نیویورک تایمز و مطالب شبکه‌های اجتماعی در انتقاد از رئیس‌جمهور آمریکا را نادیده گرفت چراکه الیگارشی بایدن تکلیف او برای ماندن یا کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی را تعیین می‌کنند.

این رسانه آمریکایی خبر داده «جیل بایدن» همسر رئیس‌جمهور آمریکا، «والری بایدن» خواهر او، «تد کافمن» ۸۵ ساله، دوست قدیمی و مشاور او و گروه کوچکی از مشاوران او در کاخ سفید تنها تصمیم‌گیران درباره آینده بایدن هستند.

آکسیوس نوشته بایدن و این گروه کوچک اطراف او معتقد هستند او شانس بیشتری برای شکست‌دادن ترامپ به‌نسبت «کامالا هریس» معاون خود دارد.

این در حالی است که نام هریس در میان نام چند نفر دیگر از دموکرات‌ها به عنوان جانشین بایدن برای ادامه کارزار انتخابات ۲۰۲۴ مطرح شده است.

اطرافیان بایدن می‌گویند هریس توانایی کسب آرای افراد میانه‌رو و رأی‌های سرگردان و مردد را ندارد و به همین دلیل، شانس ترامپ را برای پیروزی بیشتر می‌کند.

گروه کوچک اطراف بایدن همچنین به عملکرد بد او در مناظره اذعان دارند اما می‌گویند او همانند سخنرانی انتخاباتی جمعه شب در کارولینای شمالی، همچنان توانایی ایراد سخنرانی‌های پرشور را دارد.

بایدن طی این سخنرانی و در جمع هوادارانش گفت: «حتی اگر نتوانم مثل قبل راه بروم و حرف بزنم، باز همیشه حقیقت را می‌گویم. ترامپ در جریان مناظره دروغ می‌گفت و او بود که اقتصاد را نابود کرد. ما برای غلبه بر فجایع ترامپ راهی طولانی را طی کرده‌ایم و نباید به عقب برگردیم».

 

منبع: ايسنا
کدخبر: ۵۶۱۹۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر